Yliopettaja Seppo Leminen kansainvälisen kansainvälisen tiedejulkaisun viitatuin kirjoittaja

Laurean yliopettaja, kauppatieteiden tohtori ja tekniikan tohtori Seppo Leminen nousi kärkisijoille, kun kansainvälinen tiedejulkaisu Technology Innovation Management Review (TIM Review) listasi hiljattain viitatuimpia artikkeleita ja kirjoittajia 10-vuotisen historiansa ajalta.

Leminen on 11 artikkelillaan TIM Review -julkaisun viitatuin kirjoittaja sen 10 -vuotisen historian aikana. Lisäksi yksittäisten artikkeleiden viittausmäärissä Lemisen ja hänen tutkimuskumppaneidensa artikkeli Living Labs as Open-Innovation Networks (2012) on toisella sijalla viitatuimpien artikkelien joukossa. Lemisellä on tutkimuskumppanien kanssa lisäksi kaksi muuta artikkelia 10 eniten viitatun artikkelin joukossa, jotka ovat Managing the Challenges of Becoming an Open Innovation ‎Company: Experiences from Living Labs (2011) sekä Designing Business Models for the Internet of Things (2014).

Viitatuimpien artikkeleiden top10-listalle nousee myös Laurean yliopettajien Soile Juujärven ja Kaija Pesson artikkeli, Actor Roles in Urban Living LaB: What Can We Learn from Suurpelto, Finland? (2013).

"Hyvä sijoitus viitatuimpien kirjoittajien ja artikkeleiden listauksessa kertoo siitä, että kansainvälinen tiedeyhteisö hyödyntää ja tukeutuu näihin artikkeleihin omissa tutkimuksissaan", kuvailee Seppo Leminen, joka on keskittynyt erityisesti elävien laboratorioiden (living labs) ja ekosysteemisten liiketoimintamallien tutkimukseen.

Kesäkuussa Leminen palkittiin kansainvälisessä ISPIM 2017 - innovaatiokonferenssissa tutkimuskumppaneineen parhaan paperin palkinnolla. Palkittu artikkeli Innovating with service robots in living labs käsittelee innovointia palvelurobottien avulla avoimeen innovaatiotoimintaan perustuvissa elävissä laboratorioissa.

TIM Review on vertaisarvioitu, nouseva ja kansainvälisesti rankattu tiedejulkaisu, jolla on kuukausittain noin 30 000 lukijaa ympäri maailmaa. Avoimen tieteen ns. open access -periaatteiden mukaan toimivaa TIM Review’ta julkaisee kanadalainen Carleton University.

TIM Review'n artikkeli aiheesta: Reflecting on 10 Years of the TIM Review https://timreview.ca/article/1087

Liiketalouden opiskelijat tutkivat mediaseurannan ja median muutoksia13.9.2017 09:41Tiedote

Muuttuva media muuttaa radikaalisti myös median seurantamenetelmiä. Kun entisenlaista selkeää jakoa toimitettuun ja sosiaaliseen mediaan ei kohta enää ole, on mediatietoa hyödynnettäessä löydettävä uusia keinoja. Tämä selviää Laurea-ammattikorkeakoulun liiketalouden opintoprojektina suoritetusta tutkimuksesta, joka toteutettiin mediayhtiöiden johdon haastatteluin ja mediaseurannan hyödyntäjien kyselytutkimuksella touko - kesäkuussa 2017. Tavoitteena oli kartoittaa mediayritysten käsityksiä alan tulevaisuudesta ja mediatietoa hyödyntävien toiveita uusista seurantamenetelmistä.