Yrittäjät: Koronapassi pikaisesti käyttöön

Suomen Yrittäjät tukee koronapassin pikaista käyttöönottoa.

- Koronapassi antaisi kansalaisille mahdollisuuksia palata normaaliin ja tukisi monien ongelmissa olevien toimialojen toipumista. Erityisen tärkeä se on tapahtuma-alalle, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen sanoo.

- Koronapassi on joissakin maissa, esimerkiksi Tanskassa, jo käytössä. Se on teknisesti tehtävissä. Hallituksen pitää toimia eikä aikailla enempää, hän toteaa.

EK:n tänään julkistama mielipidemittaus kertoo, että koronapassilla on vahva kansalaisten kannatus.

- Koronapassilla on vahva kansalaisten tuki. Senkään takia ei pidä viivytellä. Koronapassi voisi vähentää myös yritystukien tarvetta, koska se tukisi kysyntää ongelmatoimialoilla, Pentikäinen lisää.

Koronapassi on todiste siitä, että henkilö on saanut molemmat koronarokotukset, saanut koronatestissä negatiivisen testituloksen tai sairastanut koronan ja parantunut siitä.

Yritysten perintäkuluille tulossa rajat - ”Aivan erinomainen asia”17.9.2021 16:56:13 EEST | Tiedote

Oikeusministeriön työryhmä ehdottaa, että yritysperinnässä asetetaan euromääräiset kulukatot perintäkuluille. - Tämä on aivan erinomainen asia, sillä vuosien varrella lukuisat pienyritykset ovat joutuneet maksamaan huomattavan korkeita kuluja lainsäädännön puutteellisuuden vuoksi, johtaja Janne Makkula Suomen Yrittäjistä iloitsee. Suomen Yrittäjät on jo pitkään vaatinut, että suuriin perintäkuluihin on puututtava.