Yrittäjyystaitojen työkalupakki Tralla.fi on nyt auki

Tralla.fi on maksuton palvelu opettajille ja kaikille yrittäjyyskasvatuksen toimijoille. Palvelu tarjoaa laajan valikoiman materiaaleja, malleja ja työkaluja yrittäjyystaitojen kehittämiseen helposti yhdestä paikasta.

”Tralla-palvelun avulla yrittäjyystaitojen harjoitteleminen on mahdollista kaikissa oppiaineissa eri koulutusasteilla. Haluamme tarjota heti käyttöön otettavia työkaluja, jotta mahdollisimman moni suomalainen lapsi ja nuori pääsisi kehittämään yrittäjämäisiä tietojaan, taitojaan ja asenteitaan. Trallan motto onkin jatkossa Yrittäjyystaidot kuuluvat kaikille”, Trallan projektipäällikkö Suvi Kytöharju kertoo.

Trallasta löytyy eri oppiaineisiin muun muassa erilaisia valmiita tehtäviä, ideoita hyvistä käytännöistä, videoita sekä vinkkejä erilaisista peleistä ja sovelluksista, jotka kehittävät yrittäjyysosaamista. Osa materiaaleista soveltuu myös hyvin etäopiskeluun. Kevään aikana sivuston kieliversiota kehitetään ja lähikuukausina palveluun voi lisätä muun muassa materiaalia suomen lisäksi ruotsin-, englannin- ja selkokielellä.

Tralla-palvelussa:

• Monenlaista materiaalia yrittäjyystaitojen kehittämiseen varhaiskasvatuksesta korkea-asteelle
  • Hakukone, jonka avulla materiaalia voi etsiä esimerkiksi oppiainekohtaisesti
  • Ajankohtaista tietoa yrittäjyyskasvatuksesta ja yrittäjyyskasvatuksen toimijoista
  • Mahdollisuus jakaa hyviä käytäntöjä ja kerätä omia suosikkeja talteen

Trallan omistaa Yksityisyrittäjäin Säätiö ja sitä ylläpitävät Talous ja nuoret TAT sekä Nuori Yrittäjyys ry (NY). Palvelu on ollut käytössä vuodesta 2018 lähtien ja tänä keväänä se uudistettiin täysin.

Maksuton webinaari yrittäjyystaidoista to 23.4. klo 15

Uuden Tralla.fi:n julkaisuviikolla to 23.4.2020 klo 15–16 Tralla.fi toteuttaa maksuttoman webinaarin yrittäjyystaidoista opettajille ja muille aiheesta kiinnostuneille. Puhujana webinaarissa on muun muassa tammikuussa 2020 julkaistun Tulevaisuuden lukujärjestys -kirjan kirjailija, futuristi ja keksijä Perttu Pölönen, yrittäjyystutkija Elena Oikkonen sekä pedagoginen asiantuntija Lauri Vaara. Lisätietoa ja osallistumisohjeet löytyvät osoitteesta tralla.fi.

Talous ja nuoret TAT on valtakunnallinen vaikuttaja. Autamme nuoria kehittämään talous- ja työelämätaitoja sekä innostumaan yrittäjyydestä.