Olympiajoukkueella on mitatusti hyvä fiilis

"Pitkillä kisareissuilla, joilla vietetään paljon aikaa erilaisten ihmisten kanssa, täytyy panostaa myös ilmapiiriin. Hankimme HappyOrNotin hymiölaitteen, koska halusimme taustatiimissä tukea hyvää ilmapiiriä eri tavoilla. Laite on joukkueen olohuoneessa näkyvällä paikalla ja siihen voi purkaa helposti hyvät ja huonot fiilikset. Olemme kannustaneet urheilijoita antamaan palautetta", kertoo Hannaleena Ronkainen, Suomen olympiajoukkueen urheilupsykologi.
Tällä hetkellä laitteen mukaan joukkueen fiilis on todella hyvä, yli 90-prosenttisesti positiivinen.
"Jos tilanne muuttuu, voimme reagoida siihen nopeasti. Näemme varmasti muutoksen myös päivittäisissä kohtaamisissa ja keskustelemme asioista henkilötasolla."
Yhteishenki muodostuu Ronkaisen mukaan Riossa kaikista joukkueen jäsenistä ja heidän yksilöllisistä kohtaamisistaan.
"Yhteishenki on meidän kaikkien asia. Jokainen joukkueen jäsen voi miettiä, mitä energiaa hän tuo huoneeseen, kun astuu sisään. Miten tervehdin, mikä on ilmeeni ja asenteeni? Kyse on pienistä asioista."
Taustatiimi järjestää myös yhteishenkeä lisäävää tekemistä joukkueelle.
"Kokoamme porukan yhteen ja puuhailemme kivoja asioita yhdessä, jotta yhteishenki vahvistuisi. Valmentajat ovat mm. pelanneet keskenään jalkapalloa ja yhdet synttäritkin on täällä jo vietetty porukalla."
Hyvä ja kannustava joukkuehenki tukee omalta osaltaan valmistautumista omaan urheilusuoritukseen. Jokaisella urheilijalla on omat rutiinit ja oma suoritusta tukeva tunnetila, jotka ovat tärkeitä.
"Huippusuoritustatukeva tunnetila on erittäin henkilökohtainen asia. Toisilla paras suoritus vaatii leppoisan rennon fiiliksen ja toisilla taas paras suoritus vaatii enemmän aggressiivisuutta."
HappyOrNotin palautehymiöitä käytetään eri puolilla maailmaa erilaisissa työyhteisöissä ilmapiirin mittaamiseen. Hyvän työilmapiirin on havaittu korreloivan hyvän asiakaspalautteen kanssa. Tyytyväisempi työntekijä palvelee asiakasta paremmin.
Lisätietoja:
Hannaleena Ronkainen, urheilupsykologi, Suomen Olympiakomitea, 040 758 3722 (Riossa, huomaa aikaero)
Kirsti Laasio, markkinointijohtaja, HappyOrNot, 040 831 7658, kirsti.laasio@happy-or-not.com
HappyOrNot on kansainvälinen edelläkävijä asiakkaiden ja työntekijöiden tyytyväisyyden jatkuvassa mittaamisessa. Innovatiiviset palautehymiöt ja tulosten raportointipalvelut auttavat asiakkaitamme parantamaan asiakaskokemusta, ‐suhteita ja henkilöstön sitoutumista. Vuodesta 2009 lähtien olemme analysoineet tuloksia ja havainneet trendejä eri puolilla maailmaa, mikä hyödyttää asiakkaitamme esimerkiksi kaupan, liikennöinnin, palveluiden ja terveydenhuollon aloilla. Palvelemme yli 2500 asiakasta yli 90 maassa ja olemme raportoineet yli neljännesosa miljardia palautetta. Tutustu meihin!
www.happy‐or‐not.com
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Hannaleena Ronkainen, urheilupsykologi, Suomen Olympiakomitea, 040 758 3722 (Riossa, huomaa aikaero)
Kirsti Laasio, markkinointijohtaja, HappyOrNot, 040 831 7658, kirsti.laasio@happy-or-not.com
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
HappyOrNot on kansainvälinen edelläkävijä asiakkaiden ja työntekijöiden tyytyväisyyden jatkuvassa mittaamisessa. Innovatiiviset palautehymiöt ja tulosten raportointipalvelut auttavat asiakkaitamme parantamaan asiakaskokemusta, ‐suhteita ja henkilöstön sitoutumista. Vuodesta 2009 lähtien olemme analysoineet tuloksia ja havainneet trendejä eri puolilla maailmaa, mikä hyödyttää asiakkaitamme esimerkiksi kaupan, liikennöinnin, palveluiden ja terveydenhuollon aloilla. Palvelemme yli 2500 asiakasta yli 90 maassa ja olemme raportoineet yli neljännesosa miljardia palautetta. Tutustu meihin!
www.happy‐or‐not.com
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta HappyOrNot
Reaaliaikainen HappyOrNot® palvelutasohälytys kertoo, kun asiakaspalvelussa on tsempattavaa 3.10.2016 10:43:10 EEST | Tiedote
Asiakastyytyväisyyden mittauksen edelläkävijä HappyOrNot on lanseerannut hälytysominaisuuden, joka varoittaa reaaliaikaisesti asiakastyytyväisyyden laskusta ja auttaa parantamaan palvelua nopeasti.
HappyOrNot: Huippubrändien henkilöstötyytyväisyyttä mitataan 24/75.9.2016 08:54:47 EEST | Tiedote
Suomalaisen HappyOrNotin hymiölaitteet mittaavat useiden arvostettujen kansainvälisten yritysten työtyytyväisyyttä 24/7. Nike, Microsoft, DHL ja LinkedIn käyttävät HappyOrNotin hymiölaitteita henkilöstötyytyväisyyden jatkuvaan mittaamiseen eri puolilla maailmaa.
Kansainvälinen matkustajatutkimus: Keskiviikko on paras päivä lentää!6.6.2016 09:30:00 EEST | Tiedote
70 miljoonaa matkustajaa on antanut palautetta suomalaisen HappyOrNotin hymiölaitteiden avulla sadalla lentokentällä ympäri maailmaa vuosien 2013–2016 aikana. Asiakkaiden mielestä keskiviikko on viikon paras päivä lentomatkustamiseen, ja kokemuksen kannalta parasta olisi matkustaa aamuvarhaisella kello 5–8 aikaan.
Suomessa potilastyytyväisyys on maailman kärkeä2.5.2016 09:30:00 EEST | Tiedote
Asiakastyytyväisyyden mittaamisen edelläkävijä HappyOrNot on kerännyt miljoonia asiakaspalautteita terveydenhuoltopalveluista ympäri maailmaa. Sen tulosten mukaan terveydenhuollon potilastyytyväisyys Suomessa on maailman kärkeä. Myös muut Pohjoismaat menestyivät hyvin: viiden kärjessä on neljä Pohjoismaata.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme