
Hotel Kämpin Peilisalille tavoiteltu Rôtisseurs-kilpi – ”Ylä-Kämp” suomalaisen ruokakulttuurin uranuurtaja jo 131 vuotta

Tavoiteltu kilpi luovutetaan juhlallisin menoin erillisessä tilaisuudessa Kämpin Peilisalissa torstaina 7.2. Hotel Kämpin työntekijöistä kilven vastaanottavat Paistinkääntäjien järjestön jäsenet Head of Meetings and Events Aki Keskitalo ja Chef de Cuisine Antti Hokkanen.
Paistinkääntäjien kilpi on järjestön korkein tunnustus ja merkki ruoka- ja palvelutuotteiden korkeasta tasosta. Suomen Paistinkääntäjien Helsingin vouti Jyrki Tarvosen mukaan kilven saadakseen ravintolan tulee täyttää tiukat kriteerit: ruoan tulee olla paitsi hyvän makuista, myös rakenteellisesti sekä ulkonäöllisesti omintakeista ja onnistunutta. "Kämpin Peilisali on ollut läpi historiansa tunnettu ruoan laadusta, tarjonnan monipuolisuudesta sekä puhtaista raaka-aineista ja niiden taitavasta käytöstä. Ravintolan ruokafilosofia seuraa sesonkeja ja täyttää erinomaisesti kilpikriteerit vuodenajasta riippumatta”, Tarvonen kiittelee.
Antti Hokkanen on toinen kilven ylpeästi vastaanottavista kämppiläisistä. "Tuntuu hienolta ja etuoikeutetulta saada tällainen kunnianosoitus, jossa tiivistyy Kämpin laatua vaaliva tiimityö vuosikymmenten edestä. Peilisalissa on jo 131 vuotta elänyt kunniakas ruokaperinne, jota pyrimme jatkuvasti kehittämään – haluamme tarjota asiakkaillemme aina jotain uutta ja yllätyksellistä Kämpin mainetta ylläpitäen. Toimintamme perustuu yhä laadukkaisiin sesongin raaka-aineisiin, joista valmistetaan pohjoismaista ruokaa kansainvälisin vivahtein. Kokonaisuuden sinetöi Kämp-tason palvelukokemus", Hokkanen kuvailee.
Peilisali on Kämpin sydän ja symbolisesti tärkein tila
Peilisali syntyi kesällä 1891, kun remontin yhteydessä suuri juhlasali muutettiin ruokasaliksi. 1900-luvun alussa salia uudistettiin vielä hieman ja näin syntyi helsinkiläisen ravintolaelämän klassikkotila eli Ylä-Kämp. Sittemmin juhlasali koki monia muodonmuutoksia ja juhlakäyttöön se palautettiin 1930-luvulla. Nykyisen muotonsa Peilisali sai 1960-luvulla, kun Kämp rakennettiin uudelleen. "Vuosien varrella Kämpiin ja Peilisaliin on muodostunut klassikkotuotteita, joiden suosio on kasvanut vuosi vuodelta. Mainitsemisen arvoinen annos on esimerkiksi Helsingin parhaaksi hampurilaiseksi valittu Kämpin burgeri, joka on tuttu myös tapahtumistamme. Raaka-aineiden puolelta ehdottomasti ankka, lohi ja poro", jatkaa Hokkanen. Matkan varrella Peilisalissa on juhlittu Suomen historiallisimpia hetkiä ja nautittu uusia, Euroopasta rantautuneita ruokatrendejä. Yhteistä kuluneille vuosille ovat olleet laadukas ja ammattitaidolla rakennettu ravintolakokemus, joka palatsimaisen salin kanssa lumoaa yhä uudelleen asiakkaansa.
Lisätietoa:
Jenni Viinanen, Marketing Manager, Hotel Kämp +358 40 584 1848 / jenni.viinanen@hotelkamp.com
Taina Vilkuna, Chargée de Presse, Paistinkääntäjät +358 40 521 1559 taina.vilkuna@alko.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jenni Viinanen, Marketing Manager, Hotel Kämp +358 40 584 1848 / jenni.viinanen@hotelkamp.com
Taina Vilkuna, Chargée de Presse, Paistinkääntäjät +358 40 521 1559 taina.vilkuna@alko.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
La Confrérie de la Chaîne des Rôtisseurs Finlande, Paistinkääntäjät ry, on Suomen merkittävin kansainvälinen gastronominen järjestö. Järjestön tavoitteena on kehittää Suomen ruoka-, juoma- ja ravintolakulttuuria yhteistyössä ammattilaisten ja harrastajien kanssa sekä kannustaa nuorten ammattilaiskokkien ja viiniammattilaisten kehittymistä. Kansainväliseen järjestöön kuuluu yli 25 000 jäsentä yli 80 maassa. Suomessa jäseniä on yli 2 000, joista 60 % on harrastajia ja 40 % ammattilaisia. www.rotisseurs.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Chaîne des Rôtisseurs Finlande
Kaksi uutta ravintolaa sai lokakuussa Chaîne des Rôtisseurs -ravintolakilven / Kuokkalan Kartano ja Ravintola OR18.10.2023 15:39:54 EEST | Tiedote
Jyväskylässä sijaitseva Kuokkalan Kartano ja Helsinkiläinen Hotelli Tornissa sijaitseva Ravintola OR ovat saaneet laadukkaasta gastronomiasta, hyvästä palvelusta ja kulinaaristen perinteiden erinomaisesta vaalimisesta kansainvälisen ruokajärjestön Chaîne des Rôtisseurs -kilven. Kilpi on osoitus aidosta intohimosta ruokaan, viineihin ja loistavaan asiakaspalveluun.
Poriin toinen Chaîne des Rôtisseurs -ravintolakilpi11.9.2023 15:14:02 EEST | Tiedote
Porin keskustassa, Eetu Salinin aukiolla sijaitsevalle Borg Kitchen & Barille myönnettiin lauantaina 9.9. kansainvälisen ruokajärjestön Chaîne des Rôtisseurs -kilpi. Kilpi on osoitus ravintolan gastronomian korkeasta tasosta, erinomaisesta palvelusta sekä alueellisten ja kulinaaristen perinteiden kehittämisestä.
Chaîne des Rôtisseurs Finlande 60vuotta23.8.2023 12:51:26 EEST | Tiedote
Chaîne des Rôtisseurs Finlande perustettiin 60 vuotta sitten, juhlakapituli järjestetään Tampereella 25–27.8. Kansainvälisesti suurin ja vanhin gastronominen järjestö Chaîne des Rôtisseurs perustettiin jo vuonna 1248, jolloin Ranskan kuningas Ludvig IX Pyhä antoi nuorten keittiö ammattilaisten tietojen ja taitojen kehittämiseksi julistuksen eri mestarikiltojen järjestämiseksi. Järjestön ensimmäinen suomalainen jäsen oli tamperelainen Jorma Soiro vuonna 1963. Järjestön perustamiseen Suomessa vaikutti erityisesti kolme henkilöä Jorma Soiro, Onni Salo sekä Armas J.Pulla.
Lappiin toinen Chaîne des Rôtisseurs myymäläkilpi21.8.2023 15:48:26 EEST | Tiedote
Sodankylän Sattasessa sijaitsevalle Lapin Gourmetkokkien herkkupuodille myönnettiin lauantaina kansainvälisen ruokajärjestön Chaîne des Rôtisseurs -kilpi. Kilpi on osoitus korkeasta tasosta ja osaamisesta.
Sahanlahti Resortin Ravintola Koskivahdille ravintola-alan Chaîne des Rôtisseurs -kilpi25.5.2023 11:47:30 EEST | Tiedote
Puumalassa, välkehtivän sinisen Saimaan rannalla sijaitsevan Sahanlahti Resortin Ravintola Koskivahdille myönnettiin viime viikonloppuna Chaîne des Rôtisseurs -kilpi. Kilpi on osoitus ravintolan korkeasta tasosta, pitkäjänteisestä ammattitaidon jatkuvasta kehittämisestä sekä ammattitaitoisesta salihenkilökunnasta.