Priima-Ravintolat Oy

Jack the Roosterin uusi entistä tulisempi menu tehty yhteistyössä Poppamiehen kanssa – keväällä grillataan terassilla

Tampereen legendaarinen rock-ravintola ja keikkakeskittymä Jack the Rooster on lanseerannut uuden tulisen listansa. Kaikki suosituimmat annokset, laadukkaat burgerit ja siivet, pysyvät edelleen tarjolla, mutta nyt nautitaan aiempaa chilisemmistä makuelämyksistä. Kelien lämmettyä Roosterin terassilla grillataan Poppamiehen johdolla.
Suomen tunnetuin chiliyrittäjä Marko "Poppamies" Suksi toi Roosterin listaan kuuman kädenjälkensä.

Uusi lista on suunniteltu huolella asiakkaiden toiveita kuunnellen yhteistyössä chilituotteisiin erikoistuneen Poppamiehen kanssa. Idea listan uudistamiseen lähti Jack the Roosterin tulisesta ytimestä.

- Meillä on pitkät perinteet tulisissa annoksissa. Chilin ystävät ovat jo kauan käyneet meillä syömässä, ja yksi listamme polttavimmista suosikeista, valtakunnallisestikin mainetta niittänyt Death Burger, nostaa suorastaan jalat maasta. Noin 30 prosenttia yrittäneistä on onnistunut syömään burgerin kokonaan. Ansioituneille myönnetäänkin tästä aina diplomi ja nimi kirjoitetaan seinälle Hall Of Fameen, hymyilee ravintolapäällikkö Sari-Anna Leppänen.

Uusi menu on edeltäjänsä tapaan monipuolinen. Hot or Hot -osio on täydennys muiden Roosterin lihattomien ja lihaisten annosten joukkoon ja valittavaksi on tuotu lisää roihuavia vaihtoehtoja.

- Heti suosikiksi kärkeen on noussut Roosterin oma versio rãmenista, joka on synkän syvään chililiemeen hukutettua nuudelia ja kasvista. Kaiken kruununa kananmuna, sikakiekko tai quorn-kuutioita, kuvailee keittiöpäällikkö Olli Huikari.

Miedommista mauista pitävien ei tarvitse kuitenkaan huolestua, sillä listalta löytyy myös vähemmän tulisia tuttavuuksia.

- Uusista annoksista pääsee nauttimaan halutessaan pehmeämmän chilin kera. Kevättä kohden on luvassa myös chiliin keskittyviä teemapäiviä ja terassin auettua grillataan Poppamiehen kanssa, lupaa Leppänen.

Lisää vegaanisia vaihtoehtoja ja kova keikkakevät

Lista on rakennettu tuunattavaksi ja kukin voi säväyttää annostaan omien makunystyröiden mukaan – kaikista pöydistä löytyy nimensä veroiset aidot Poppamiehen kastikkeet. Myös vegaanisen ruoan ystävät on huomioitu ilahduttavalla valikoimalla.

- Kasvisvaihtoehdoissammekin on asenne luonnollisesti kohdallaan. Esimerkiksi meidän oma vegebowl, tuhti ämpärillinen vegemättöä, sisältää ”frittimunakasta”, sipulirenkaita, kukkis-wingsiä, harissa-munakoisoa ja pikkelöityä kurkkua romainesalaattiin piiloutuneena. Täyteläisen lisän tuo friteerattu provolone-juusto ja pikkuisen potkumpi ginger beer -peruna, Huikari listaa.

Roosterin livemusiikki ja muu ohjelma pitävät takatalven ankeuden loitolla. Esimerkiksi maaliskuussa on luvassa Antony Parviainen TrionGraham Bonnet Bandin ja Scar Symmetryn keikat.

- Torstaisin lavan valtaavat vielä toistaiseksi tuntemattomammat mutta lupaavat tähdet ja lauantaisin nostalgioidaan hämmentävän taitavien tribuuttibändien parissa. Tervetuloa viihtymään, toivottaa Leppänen.

Priima-Ravintoloihin kuuluva Jack the Rooster on osa ravintolayhtiö NoHo Partners Oyj:tä. Tutustu uuteen ruokalistaan tästä!

Lisätiedot:
Louie So, Priima-Ravintolat Oy, puh. +358 45 678 9628

Jack the Rooster
Satakunnankatu 13, Tampere

Avoinna:

Ke 16–23
To 16–02
Pe 16–04
La 13–04
Su 13–00 (02)

Keittiö avoinna ke, to ja su klo 22 asti, pe ja la klo 23 asti.

Kuvat

Lataa
Rooster on tunnettu tulisista ja mehevistä burgereistaan. Pihvit valmistetaan Tammisen rotukarjasta.
Lataa

Priima-Ravintolat Oy