Muistutus: MEDIAKUTSU: ”Verkkokauppa kotimaisen kasvun moottoriksi – Avaimet vauhtiin!” Huipputilaisuus Tampereella G Livelabissa keskiviikkona 21.9. klo 11

Muistutus: MEDIAKUTSU
Lehdistö on lämpimästi tervetullut ke 21.9. Tampereelle korkean profiilin tilaisuuteen ”Verkkokauppa kotimaisen kasvun moottoriksi – Avaimet vauhtiin”. G Livelab tarjoaa tilaisuudelle ja keskustelulle mainiot puitteet.
Tampereen, verkkokaupan ja alueen elinkeinoelämän huippuvaikuttajat sekä parhaat asiantuntijat ruotivat verkkokaupan tilaa ja mahdollisuuksia tuoreimmin tiedoin. Uutisia ja vahvasti herätteleviä näkökulmia on luvassa sekä valtakunnallisesti että tamperelaisittain.
Aika: Keskiviikkona 21.9.2022 klo 11-12 (-13)
Paikka: G Livelab, Puutarhakatu 1, Tampere (kartta)
Tilaisuuden virallinen osuus on klo 11-12, ja kevyt verkottumislounas klo 12.
OHJELMA:
11.00 Pormestari Anna-Kaisa Ikonen, Tampereen kaupunki: Kauppa kehittyy ja kilpailu kiristyy, kuinka eteenpäin?
11.10 Toimitusjohtaja Tero Lausala, Suomalaisen Työn Liitto: Miten tunnistaa suomalaisen verkkokaupan ja miksi sillä on väliä?
11.20 Toimitusjohtaja Markku Korkiakoski, Vilkas Group: 100 000 työpaikkaa verkkokaupasta? Miten kirimme Ruotsin etumatkan kiinni
11.30 Paneeli: Tilanne Pirkanmaalla - miten voimme konkreettisesti edistää verkkokauppaa?
Intro tuorein tutkimustiedoin: Tampere tunnetuksi ry, toiminnanjohtaja Riikka Töytäri
Tampereen Kauppakamari, toimitusjohtaja Antti Eskelinen
Tampereen yliopisto, professori Marko Seppänen
Posti, Business Transformation Manager Joose Vettenranta
Uhana, verkkokauppajohtaja Heidi Soikkeli
Tampereen kaupunki, apulaispormestari Pekka Salmi
Vilkas Group, toimitusjohtaja Markku Korkiakoski
11.55 Loppusanat: Apulaispormestari Pekka Salmi, Tampereen kaupunki
Klo 12-13 Kevyt verkottumislounas
Tilaisuuden juontaa ja paneelin fasilitoi VTL, toimitusjohtaja Jussi Seppälä, strateginen viestintätoimisto Hopiasepät.
Lisätiedot:
Markku Korkiakoski, toimitusjohtaja, Vilkas Group Oy, 0400 434 244, markku.korkiakoski@vilkas.fi
Mediatiedustelut ja -ilmoittautumiset:
Jussi Seppälä, toimitusjohtaja, strateginen viestintätoimisto Hopiasepät Oy, 050 529 4562, jussi.seppala@hopiasepat.fi
Avainsanat
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Vilkas on Suomen johtava verkkokauppatoimittaja ja sopiva kumppani kaiken kokoisille verkkokauppiaille. 2000 asiakastamme ovat laaja skaala pienyrittäjistä suuryrityksiin. Verkkokauppaindeksin mukaan asiakkaidemme vuosittainen kasvuvauhti on yli kymmenen prosenttia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Vilkas Group Oy
Kauppasota uhkaa verkkokaupan lupaavaa kasvua: ”EU:n sisämarkkina saatava nyt kuntoon” – MobilePay tähtää jo ohi Applen ja Googlen30.4.2025 10:00:17 EEST | Tiedote
Uunituore Verkkokauppaindeksi kertoo suomalaisen verkkokaupan 12 prosentin kasvusta. Jo kolmatta kvartaalia jatkunut kasvu on kuitenkin vaarassa. ”Kun ostovoima viimein kohentuu, kauppasota uhkaa vetää maton kaupan kasvulta. EU:n sisämarkkina on nyt saatava kuntoon ja maksaminen on avain”, lataa Verkkokauppaindeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Markku Korkiakoski. Lupaavaa ratkaisua EU-maksamiseen tarjoaa hurjasti kasvava MobilePay, joka tähyää jo ohi Applen ja Googlen.
”Pelätty ALV-nosto ei katkaissut nousua” – Taloudelle rohkaiseva merkki kotimaisesta verkkokaupasta: ”Sesonki jopa yli odotusten”28.1.2025 12:26:01 EET | Tiedote
Verkkokauppa on kasvanut 8 prosenttia huolimatta arvonlisäveron nousemisesta, kertoo 2000 suomalaisen verkkokaupan todellista myyntiä seuraava Verkkokauppaindeksi. ”Tämä on erinomainen uutinen, talouden suunta on ylöspäin. Edes pelätty ALV-nosto ei katkaissut nousua”, kuvaa Verkkokauppaindeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Markku Korkiakoski. Matkahuollon mittarit kertovat samaa, mutta katse on eteenpäin: ”Nyt jännitämme, riittävätkö ostovoima ja ostohalu kasvuun vielä vuoden alkuneljänneksellä”, pohtii Matkahuollon johtaja Kati Nevalainen.
”Tämä on paras joululahja koko Suomelle!” – Verkkokauppa kasvuun kahden vuoden syöksykierteen jälkeen: ”Talouden nousu on nyt totta”18.10.2024 09:02:40 EEST | Tiedote
Verkkokaupan jyrkkä alamäki on viimein ohi. Noin 2000 suomalaisen verkkokaupan todellista myyntiä seuraava Verkkokauppaindeksi kertoo, että verkkokaupan euromääräinen myynti on nyt 7 prosentin kasvussa. ”Verkkokauppaindeksi on myös koko talouden mittari. Siksi tämä on suuri uutinen: talouden nousu on nyt totta”, iloitsee Verkkokauppaindeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Markku Korkiakoski. Myös Matkahuolto valaa uskoa kotimaisen verkkokaupan ja talouden valoisampaan tulevaisuuteen: ”Yli puolet suomalaisista aikoo ostaa lahjoja kotimaisista verkkokaupoista”, kertoo Matkahuollon johtaja Kati Nevalainen.
”Ei 7 %, ei edes 70 %, vaan 7-kertainen säästö”: Vilkas Group tähtää johtoasemaan AI-palveluissa verkkokauppiaille, kumppanina Microsoft28.8.2024 09:30:00 EEST | Tiedote
Vilkas Group esittelee tänään uudet tekoälypalvelunsa verkkokauppiaille. ”Olemme yhdistäneet AI-teknologioita tuottamaan verkkokauppiaille erittäin konkreettisia hyötyjä asiakaspalvelussa ja markkinoinnissa”, kiteyttää Vilkkaan toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Palveluita siivittää uunituore yhteistyö Microsoftin kanssa. ”Tukemalla Vilkasta voimme tuoda tekoälytyökalujen hyötyjä laajalle joukolle suomalaisia verkkokauppoja ja yrittäjiä”, perustelee Microsoftin kumppanuuksista Suomessa vastaava johtaja Veli Myllylä.
”Ruotsista voisi ottaa mallia” – Rakentamisen syöksy näkyy kaikkialla taloudessa: Verkkokauppa putosi jälleen rakentamisen seurannaisena18.7.2024 10:30:21 EEST | Tiedote
Verkkokauppa on vastoin odotuksia jälleen notkahtanut yli 30 prosenttia, kertoo uunituore verkkokauppaindeksi. ”Verkkokaupan kehitys koronasta alkaen korreloi vahvasti rakentamisen suhdanteiden kanssa”, vertaa indeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Rakennusteollisuus RT:n toimitusjohtaja Aleksi Randell pitää yhteyttä selvänä. ”Rakentamisen paino Suomen talousvaikeuksissa on suuri. Sen vaikutus kauppaan ja palveluihin on valtava, verkkokauppaan yhtä lailla”, tiivistää Randell.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme