
Zalando julkistaa Visionary Award -palkinnon Kööpenhaminan muotiviikolla

- Zalando toivottaa kansainväliset brändit tervetulleiksi mukaan hakemaan Kööpenhaminan muotiviikolla julkistettavaa Zalando Visionary Award -palkintoa. Hakuaika päättyy 2.5.2023.
- Zalando Visionary Award -palkinnon tavoitteena on antaa tunnustusta tulevaisuuden tekijöille, ja sen avulla suunnittelijat voivat tuoda esiin omistautumistaan luovuudelle, innovaatioille ja positiiviselle sosiaaliselle vaikutukselle kestävän kehityksen panostustensa rinnalla.
BERLIINI, 17. HUHTIKUUTA 2023 // Zalando, Euroopan johtava muodin ja lifestyle-tuotteiden verkkokauppa ja verkkokauppa-alusta, jatkaa yhteistyötään Copenhagen Fashion Weekin kanssa SS24-kaudella. Zalando Sustainability Award -palkinnon kolmen menestyksekkään vuoden jälkeen konsepti kehittyy entisestään, kun Zalando julkaisee Zalando Visionary Award -palkinnon. Uuden palkinnon tarkoituksena on antaa tunnustusta tulevaisuuden tekijöille sekä antaa suunnittelijoille mahdollisuus esitellä paitsi kestävän kehityksen ponnistelujaan myös omistautumistaan muotoilulle, luovuudelle, innovaatioille sekä positiiviselle sosiaaliselle vaikutukselle. Tavoitteena on tukea brändejä merkityksellisten muutosten aikaansaamisessa muotiteollisuudessa. Haku on nyt auki ja päättyy 2.5.2023.
Lena Sophie Röper, Zalandon Director of Designer & Luxury kertoo: "Zalando Visionary Award -palkinnolla haluamme nostaa esiin Zalandon arvoja jakavia brändejä ja nostaa valokeilaan aloitteita, jotka vaikuttavat myönteisesti muotiteollisuuteen. Palkinnon laajentaminen koskemaan uusia luovuuden ja muotoilun, sosiaalisen vaikutuksen ja innovatiivisuuden näkökulmia tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tutkia jokaisen brändin DNA:ta monipuolisesti. Olen innoissani nähdessäni, kuinka brändit haastavat itsensä, ja odotan innolla uutta ja inspiroivaa Kööpenhaminan muotiviikkoa.”
Zalando Visionary Award -palkinto perustuu kolmeen peruspilariin: luovuus ja muotoilu, sosiaalinen vaikutus ja innovaatio. Ollakseen oikeutettuja palkintoon hakijoiden on osoitettava, kuinka he edistävät muutosta yhdellä tai useammalla alla mainittujen peruspilareiden osa-alueella, minkä lisäksi heidän tulee täyttää Kööpenhaminan muotiviikon kestävän kehityksen vaatimukset:
- Luovuus ja muotoilu: erottuva visuaalinen estetiikka, joka heijastaa brändin identiteettiä ja yksilöllisyyttä. Visio/konsepti on elävöitetty todellisuuteen suunnittelun, printtien, kuvioiden ja tekstiilien avulla samalla vangiten ajan hengen.
- Sosiaalinen vaikutus: monimuotoisuuden, tasa-arvon ja inkluusion edistäminen yrityksessä, mainoskampanjoissa ja tuotevalikoimassa. Osallistuminen merkityksellisiin keskusteluihin, esimerkiksi tukemalla yhteiskunnallisia asioita, edistämällä läpinäkyvyyttä tai vahvistamalla erilaisia yhteisöjä.
- Innovaatio: innovatiivisten tuotantotekniikoiden käyttö ja suosiminen tulevaisuuteen suuntautuvien mallistojen tuottamiseksi. Innovatiivisiin tuotantotekniikoihin voi kuulua uusien materiaalien hankinta, uusien värjäystekniikoiden käyttöönotto ja huipputeknologian hyödyntäminen toimitusketjussa – muodin tulevaisuuden esittely..
Voittajan valitsee kansainvälinen raati, joka koostuu alan ajatusjohtajista, Zalandon edustajista ja Kööpenhaminan muotiviikon näytöskomiteasta. Voittaja pääsee osaksi 8.-11. elokuuta järjestettävän Kööpenhaminan muotiviikon SS24:n näytösaikataulua ja voittaa sekä 50 000 euron palkinnon että rahallisen tuen näytöstuotantoa varten.
Brändit voivat osallistua hakukierrokselle täyttämällä alla olevan hakulomakkeen. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdn-A_I3ppi5T_hdZBPDp38blErsKwGAYE98gxafUeCKB9gqg/viewform
Lue lisää palkinnosta täältä.
TIETOA ZALANDOSTA
Zalando (https://corporate.zalando.com) on Euroopan johtava muodin ja lifestyle-tuotteiden verkkokauppa ja verkkokauppa-alusta. Berliinissä vuonna 2008 perustettu Zalando tarjoaa muotia päästä varpaisiin yli 46 miljoonalle aktiiviselle asiakkaalle 23 markkina-alueella. Valikoimiimme kuuluu vaatteita, kenkiä, asusteita ja kosmetiikkaa. Merkkivalikoimaamme lukeutuvat sekä kansainvälisesti tunnetut nimet että paikalliset brändit. Zalandon verkkokauppa on kohtaamispaikka inspiraatiolle, innovaatiolle ja vuorovaikutukselle. Euroopan muodikkaimpana teknologiayhtiönä Zalando pyrkii kehittämään digitaalisia ratkaisuja tarjotakseen kokonaisvaltaisen muotielämyksen asiakkailleen, yhteistyökumppaneilleen sekä kaikille niille, jotka ovat muovaamassa Zalandon tarinaa. Tavoitteenamme on toimia muodin lähtöpisteenä ja kestävänä alustana, jolla on positiivinen nettovaikutus ihmisille ja maapallolle.
TIETOA KÖÖPENHAMINAN MUOTIVIIKOSTA
Kööpenhaminan muotiviikko (CPHFW) on Pohjois-Euroopan suurin muotiviikko, joka järjestetään kahdesti vuodessa: tammi-helmikuussa ja elokuussa. Viidenneksi globaaliksi muotiviikoksi mielletty Kööpenhaminan muotiviikko toivottaa tervetulleeksi johtavan kansainvälisen lehdistön, alan ostajat ja johtajat neljään näytösten, esitysten, installaatioiden ja tapahtumien täyteisiin päiviin CIFF x Revolver -messujen ohella. Kestävä kehitys on Kööpenhaminan muotiviikon painopiste, ja muotiviikko pyrkii tekemään merkittäviä muutoksia innostaakseen ja kannustaakseen alaa nopeuttamaan kestävän kehityksen ponnistelujaan. Tammikuussa 2020 Kööpenhaminan muotiviikko julkisti kunnianhimoisen, kolmivuotisen kestävän kehityksen toimintasuunnitelman. Suunnitelmassa esiteltiin innovatiivinen vaatimusjärjestelmä brändeille, jotta ne olisivat osa virallista aikataulua, joka otettiin käyttöön Kööpenhaminan AW23-muotiviikolla. Toimintasuunnitelma tarkistetaan ja julkaistaan joka kolmas vuosi, mikä tekee Kööpenhaminan muotiviikosta johtavan muotiviikon kestävän kehityksen saralla.
Avainsanat
Kuvat
Tietoja julkaisijasta

TIETOA ZALANDOSTA
Zalando (https://corporate.zalando.com) on Euroopan johtava muodin ja lifestyle-tuotteiden verkkokauppa ja verkkokauppa-alusta. Berliinissä vuonna 2008 perustettu Zalando tarjoaa muotia päästä varpaisiin yli 46 miljoonalle aktiiviselle asiakkaalle 23 markkina-alueella. Valikoimiimme kuuluu vaatteita, kenkiä, asusteita ja kosmetiikkaa. Merkkivalikoimaamme lukeutuvat sekä kansainvälisesti tunnetut nimet että paikalliset brändit. Zalandon verkkokauppa on kohtaamispaikka inspiraatiolle, innovaatiolle ja vuorovaikutukselle. Euroopan muodikkaimpana teknologiayhtiönä Zalando pyrkii kehittämään digitaalisia ratkaisuja tarjotakseen kokonaisvaltaisen muotielämyksen asiakkailleen, yhteistyökumppaneilleen sekä kaikille niille, jotka ovat muovaamassa Zalandon tarinaa. Tavoitteenamme on toimia muodin lähtöpisteenä ja kestävänä alustana, jolla on positiivinen nettovaikutus ihmisille ja maapallolle.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Zalando
ZIGN Studio: Zalandon oman tuotemerkin uusi mallisto yhdistää korkeatasoisen muotoilun ja materiaali-innovaatiot14.9.2023 09:00:00 EEST | Tiedote
Zalando lanseeraa korkeatasoisen malliston, ZIGN Studion, jossa toteutetaan ateljeemaista lähestymistapaa ja hyödynnetään viimeisimpiä materiaali-innovaatioita. ZIGN Studio -mallisto on osa Zalandon omien merkkien (Zalando Private Labels) kunnianhimoista tavoitetta tarjota asiakkaille poikkeuksellista arvoa ja laatua sekä viedä innovaatioita eteenpäin. ZIGN Studiossa trendikäs muotoilu yhdistyy, mukavuuteen, modulaarisuuteen ja kierrätettävyyteen. BERLIINI, 14. SYYSKUU 2023 // Zalando, johtava muodin ja lifestylen verkkokauppa, lanseeraa oman tuotemerkkinsä ZIGN Studio -malliston. ZIGN Studio on hienostunut mallisto, jonka suunnittelussa hyödynnetään ateljeemaista lähestymistapaa, mikä yhtenäistää kapselimalliston luovaa näkemystä. ZIGN Studio -mallisto koostuu 41 naisten ja 39 miesten vaatekappaleesta, jalkineista ja asusteista Mallistossa keskitytään ensiluokkaiseen laatuun ja uusimpiin materiaali-innovaatioihin, mutta myös kierrätettävyyteen. Jokainen malli on harkitusti muotoiltu,
Zalando lanseeraa kokoneuvontaa asiakkaiden omien mittojen perusteella17.7.2023 11:20:08 EEST | Tiedote
Ensimmäisenä yrityksenä kokoluokassaan Zalando ottaa käyttöön vartalonmittaustoiminnon, joka auttaa asiakkaita löytämään oikean koon. Asiakkaat voivat saada kokoneuvontaa yksilöllisten mittojensa perusteella ottamalla vain kaksi kuvaa itsestään. Uusi ominaisuus voi vähentää väärään kokoon liittyviä palautuksia ja tekstiilijätettä pitkällä aikavälillä, kun tuotemerkit saavat lisää tietoa asiakkaidensa koosta. Ominaisuus on aluksi saatavilla Saksan, Itävallan ja Sveitsin asiakkaille.
ABOUT YOU, YOOX Net-a-Porter ja Zalando vahvistavat muotibrändien ymmärrystä ilmastotavoitteista13.7.2023 10:00:00 EEST | Tiedote
Kesällä 2022 kolme johtavaa verkkokauppaa käynnisti Fashion leap for climate -oppimisohjelman auttaakseen kumppanibrändejään ilmastotavoitteiden asettamisessa. Ohjelmaan osallistuneiden muotibrändien ymmärrys tieteeseen perustuvista ilmastotavoitteista on kasvanut vuodessa 85 prosenttia. Nyt ohjelmassa käynnistyy toinen vuosi, ja se laajentuu 250 kumppanibrändin käyttöön.
Maailmanlaajuinen urheiluvaatemerkki lululemon saapuu Zalandoon29.6.2023 10:48:35 EEST | Tiedote
lululemon valitsi Zalandon kumppanikseen, sillä se tavoittaa miljoonia asiakkaita Euroopassa. Kattava ja ajankohtainen valikoima lululemon-tuotteita tulee asiakkaiden saataville seuraavilla 12:lla Zalandon markkina-alueella: Alankomaat, Belgia, Espanja, Italia, Itävalta, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Suomi, Tanska ja Tsekki. Yhteistyö lululemonin kanssa parantaa Zalandon valikoimaa ja antaa asiakkaille mahdollisuuden tutustua brändin innovatiivisiin vaatteisiin ja asusteisiin. BERLIINI/VANCOUVER, 29.6.2023 // Tänään maailmanlaajuinen urheiluvaatemerkki lululemon lanseerataan Zalandolla, joka on Euroopan johtava muodin ja elämäntyylin verkkoalusta. Asiakkaat voivat nyt ostaa brändin innovatiivisia joogaan, juoksuun, treenaamiseen ja moniin muihin aktiviteetteihin tarkoitettuja vaatteita ja asusteita Zalandon muodin verkkokaupasta 12:lla markkina-alueella. Kuluttajabrändi valitsi Zalandon eurooppalaiseksi kumppanikseen tarjoamaan valikoimaansa verkossa ja välittämään visiotaan kaikille k
Zalando esittelee Designers Remixin suunnitteleman eksklusiivisen malliston8.6.2023 10:00:00 EEST | Tiedote
Zalando lanseeraa tanskalaisen designerbrändi Designers Remixin suunnitteleman kapselimalliston Myynnistä poistetuista tuotteista valmistettu mallisto koostuu 20 vaatteesta, jotka ovat yksinoikeudella myynnissä Zalandon 25 markkina-alueella Zalando haluaa nostaa parrasvaloihin paikallisesti merkittäviä designerbrändejä, jotka ovat luovuuden edelläkävijöitä BERLIINI, 8. KESÄKUU 2023 // Zalando, Euroopan johtava muodin ja lifestylen verkkoalusta, lanseeraa 15. kesäkuuta tanskalaisen Designers Remix -brändin suunnitteleman "The Art of Remade" -malliston yksinoikeudella alustallaan. Mallistoa varten Designers Remix on uusiokäyttänyt Zalandon ja brändin omalta studiolta myynnistä poistettuja tuotteita* luodakseen 20 vaatteesta koostuvan malliston, joka kattaa mekkoja, shortseja, toppeja, paitoja, bleisereitä ja hattuja. Valikoima sisältää kuusi hero piece -vaatetta, joita valmistetaan rajoitettu erä osittain käsintehdyn suunnitteluprosessin luonteen vuoksi. Mallisto on asiakkaiden saatavill