Hedin Automotive ostaa porilaisen Ford-jälleenmyyjä Auto Oy Vesa-Matin

Hedin Automotive Oy jatkaa kasvustrategiaansa Suomessa hankkimalla porilaisen Ford-jälleenmyyjän, Auto Oy Vesa-Matin. Yrityskaupan myötä Hedin Automotiven Ford-liiketoiminta laajenee myös Satakuntaan.

Hedin Automotive Oy ostaa Auto Oy Vesa-Matin koko osakekannan. Auto Oy Vesa-Matti on Porissa ja Satakunnan alueella vaikuttava Ford-jälleenmyyjä. Kaupan myötä Hedin Automotiven omistukseen siirtyy myös Kiinteistö Oy Puinnintie 18–20, jossa yritys toimii.

”Suomalainen autokauppa konsolidoituu nopeasti ja kannattava liiketoiminta edellyttää riittävän kokoista markkinaosuutta ja mittakaavaetuja. Auto Oy Vesa-Matin hankinta tarjoaa meille hienon mahdollisuuden kehittää Ford-liiketoimintaamme Satakunnassa, ja kauppa on linjassa kasvustrategiamme ja tavoitteidemme kanssa. Toivotamme Auto Oy Vesa-Matin koko henkilökunnan lämpimästi tervetulleeksi nopeasti kasvavaan ja kehittyvään Hedin Automotiveen”, sanoo Mikko Mykrä, Hedin Automotive Oy:n toimitusjohtaja.

Auto Oy Vesa-Matin liiketoimintaan kuuluu Ford-merkkisten henkilö- ja hyötyajoneuvojen myynti, vaihtoautot ja valtuutettu huolto. Yrityksen liikevaihto on noin 10 miljoonaa euroa ja se myy vuosittain noin 800 uutta ja käytettyä autoa. Yrityksen palveluksessa on 22 henkilöä ja he siirtyvät Hedin Automotivelle vanhoina työntekijöinä.

”Auto Oy Vesa-Matti on vuonna 1974 perustettu perheyritys ja olemme edustaneet Fordia Satakunnan talousalueella alusta asti. Toimintamme alkoi Harjavallassa, ja vuonna 1985 siirryimme Herralahteen Puinnintielle, jossa toimimme edelleen. Olemme kehittäneet yritystä määrätietoisesti vuosien saatossa niin kiinteistön kuin sisäisten prosessien ja järjestelmien osalta. Olen iloinen, että perheyrityksemme saa uuden kodin kunniahimoisesta Hedin Automotivesta, joka maalaa autokaupan tulevaisuutta Suomessa”, sanoo Juha Koskinen, Auto Oy Vesa-Matin toimitusjohtaja.

Hedin Automotivella on Ford Storet Helsingissä ja Raisiossa sekä Ford-myyntipisteet Espoossa, Porvoossa ja Varkaudessa. Kaupan vahvistamisen jälkeen Hedin Automotiven Ford-edustus laajenee myös Poriin, minkä jälkeen sillä on noin 30 prosentin osuus Fordin valtakunnallisesta myynnistä.

Tavoitteena on saada kauppa päätökseen kuluvan vuoden kolmannen vuosineljänneksen aikana.

Mikko Mykrä
Toimitusjohtaja, Hedin Automotive Oy
mikko.mykra@hedinautomotive.fi

Juha Koskinen