Ari Loukkola Aura Rakennus Pohjois-Suomi Oy:n toimitusjohtajaksi

Aura Rakennus Pohjois-Suomen toimitusjohtajaksi on valittu Ari Loukkola, joka aloittaa tehtävässä 15.11.2023. Loukkola tuo uuteen yhtiöön mukanaan paikallisen markkinan tuntemusta sekä pitkän kokemuksen rakennusalalta. Loukkola työskentelee Oulussa.

Aura Rakennus Pohjois-Suomen toimitusjohtajana aloittavalla Ari Loukkolalla on yli 15 vuoden kokemus rakennusalalta. Loukkola on työskennellyt aikaisemmin isoissa rakennusliikkeissä erilaisissa kehitys- ja johtotehtävissä. Uuden tehtävänsä Loukkola näkee mielenkiintoisena haasteena.

– Aura Rakennus Pohjois-Suomessa olen mukana osakkaana ja yrittäjänä, minkä vuoksi roolini on erilainen kuin aikaisemmin. Aura Rakennus on konsernina kasvava sekä ketterä, joten mahdollisuudet vaikuttaa tytäryhtiön menestykseen ja toimintatapoihin ovat suuremmat. Lisäksi Aura Rakennukselle tärkeät vastuullisuuden teemat puhuttelevat, Loukkola sanoo.

Oulussa syntynyt ja lähes koko aikuisikänsä kaupungissa asunut Loukkola tuntee paikallisen markkinan. Hänen mukaansa paikallistuntemus auttaa haluttujen sijaintien tunnistamisessa. Loukkola lähtee luotsaamaan uutta yhtiötä luottavaisin mielin rakennusalan haastavasta tilanteesta huolimatta.

– Hiljaisempi ajanjakso on hyvä aika luoda toiminnalle pohjaa. Kun markkinassa tapahtuu muutoksia voi avautua mahdollisuuksia johonkin sellaiseen, mihin kiireisen suhdanteen aikana ei välttämättä ole mahdollista tarttua. Uuden tytäryhtiön toimintaa voidaan nyt rakentaa niin sanotusti pikkuhiljaa kiiruhtaen.

Ensimmäiset kohteet jo tiedossa

Aura Rakennus Pohjois-Suomen ensimmäiset kohteet rakentuvat Oulun vuoden 2025 asuntomessualueelle. Kahdelle tontille rakennetaan kolmikerroksisia kaupunkipientaloja. Tonteille nousee yhteensä 16 asuntoa, jotka ovat kooltaan 85–145 neliötä. Rakentaminen käynnistetään huhtikuussa 2024 ja talot valmistuvat kesäkuussa 2025.

Lisätietoja:

Aura Rakennus Pohjois-Suomi Oy, toimitusjohtaja Ari Loukkola, puh. 040 094 2890

Aura Rakennus Oy, toimitusjohtaja Mikko Kilpi, puh. 050 467 5768

Aura Rakennus on suomalainen rakennusalan konserni, joka on erikoistunut ympäristövastuulliseen rakentamiseen. Toimintamme ytimessä on hankekehitys, jota kautta tuotamme asiakkaillemme asunto-, palvelu- ja toimitilakiinteistöjä. Tuottamalla kiinteistöjä ympäristövastuullisesti varmistamme samalla muun muassa rakennusten matalammat energian käyttökustannukset ja pienemmän ympäristökuormituksen eli kokonaisuudessaan kiinteistöjen kestävämpää käyttöä. Yhtiön tämänhetkinen tilauskanta on noin 70 miljoonaa euroa ja asuntoja rakenteilla noin 700 kpl.

Ari LoukkolatoimitusjohtajaAura Rakennus Pohjois-Suomi

Puh:040 094 2890

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta BriiffiGround

Aura Rakennukselle risteilyalusten saneeraukseen keskittyvä tytäryhtiö Aura Flow5.9.2023 07:00:00 EEST | Tiedote

Nopeasti kasvanut rakennusliike Aura Rakennus Oy on perustanut matkustaja- ja risteilyalusten saneeraukseen erikoistuvan tytäryhtiön, Aura Flow Oy:n. Uuden yhtiön toiminta perustuu poikkeukselliseen tapaan hyödyntää konsernin resursseja yli perinteisten toimialarajojen. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun merkittävä suomalainen rakennusalan yhtiö laajentaa toimintaansa meriteollisuuteen.