Miljoona kirjaa Tanskassa myynyt Sallin isä on vihdoin täällä!

Aina ei ole helppoa olla Salli, sillä Sallin isä on niin nolo. Onneksi Salli ja hänen pikkuveljensä Eetu osaavat käsitellä isäänsä, joka pursuaa loistavia ideoita ja vielä parempia tarinoita – ainakin omasta mielestään.

Esittely tanskalaisesta kuvakirjasarjasta Sallin isä.
Miljoona kirjaa Tanskassa myynyt Sallin isä on vihdoin saatavilla myös suomeksi!

Tanskassa ja Puolassa suureksi hitiksi noussut Sallin isä (alkup. Sallys far) on kuvakirjasarja lapsiperheestä, jonka isä pukeutuu hevimetallipaitoihin ja hieman liian tiukkoihin farkkuihin. Samalla hän on varustettu täysin omalaatuisella kasvatusasenteella.

Vuosia sitten kirjailija Thomas Brunstrøm ja kuvittaja Thorbjørn Christoffersen kokivat, ettei lastenkirjallisuudessa ollut riittävästi esillä isiä, joihin he itse voisivat samaistua. Sellainen on moderni isä, joka tykkää leikkiä ja piereksiä ja joka osallistuu aktiivisesti lastensa elämään – syntyi Sallin isä! Nyt tätä kuvakirjasarjaa on myyty Tanskassa jo yli miljoona kappaletta, ja myös Puolassa se nousi heti ilmestyttyään bestselleriksi. Kirjasarja voitti Carlsen-palkinnon vuonna 2020, ja siitä on julkaistu osia tänä syksynä myös norjaksi.

Kaksi ensimmäistä kirjaa on nyt saatavilla suomeksi Kvalitin kustantamana ja Sirpa Alkusen kääntämänä. Kirjat on suunnattu 5-8 -vuotiaille lapsille, mutta niiden parissa viihtyy varmuudella koko perhe!

Kvaliti on lasten- ja nuortenkirjoihin erikoistunut kirjakustantamo, joka nousi viime vuonna yhdeksi Suomen suurimmista lastenkirjojen kustantajista. Sallin isän lisäksi kustantamon valikoimasta löytyy runsaasti tv:stä tuttuja hahmoja, kuten kotimainen Albi Lumiukko, kilpikonna Franklin ja Suurenmoinen herra Kunkku.

KVALITIN  KESÄ JA SYKSY 2023 >>

Haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet: info@kvaliti.com

Esittely tanskalaisesta kuvakirjasarjasta Sallin isä.
Kansikuva: Kun Sallin isä oli lapsi
Kansikuva: Sallin isä kiroilee (...niin penteleesti)