Osaava Nainen -messutapahtuma alkaa lauantaina – luvassa kauneutta, muotia, terveyttä ja hyvinvointia

Syksyn perinteinen naisten viikonloppu Turun Messukeskuksessa kerää saman katon alle upean kattauksen kauneutta, muotia, terveyttä ja hyvinvointia. 28.-29.10.2023 järjestettävillä Osaava Nainen -messuilla treenataan erilaisilla kokeilutunneilla, inspiroidutaan kiinnostavista puhujista, keskusteluista, työpajoista sekä upeasta muotinäytöksestä ja Miss Turku -kilpailun finaalista.

Osaava Nainen -messut tarjoaa ohjelmaa usealla eri lavalla. B-hallin ANNA´s lavalla ANNAsportin energiset liikunnan ammattilaiset tarjoavat messuvieraille hauskoja kokeilutunteja sekä mukaansatempaavia esityksiä, C-hallin AINO-lavalla seurataan kiinnostavia luentoja, keskusteluja ja puheenvuoroja sekä Auditorion lavalla nähdään Fashion Teamin muotinäytökset sekä Miss Turku -kilpailun finaali. Esiintyjiä viikonlopun aikana yli 60 ja näytteilleasettajia osallistuu messuille lähes sata.

Osaava Nainen -messuilla suuri joukko kiinnostavia puhujia

Vuoden hyvinvointivaikuttaja 2022 Karita Tykkä nousee lavalle lauantaina. Karitan luento ”Minä 2.0” käsittelee eri elämän osa-alueita, kuinka nostaa oma itsensä uudelle tasolle fyysisen kehon ja mielen avulla. “Kenties sinäkin saat oivalluksistani iloa ja löydät niiden avulla sen luokse, mitä tavoittelet – oli kyse siten itsesi hyväksynnästä, hyvästä ja kauniista olosta, sisäisestä rauhasta, vahvasta ja elastisesta kehosta tai mielen resilienssistä”, kertoo Karita Tykkä.

Näyttelijä, yrittäjä ja voimanainen Satu Silvo avaa omaa terveysfilosofiaansa Osaava Nainen -messujen puheenvuorossaan ”Ravinnon ja terveiden elämäntapojen merkitys ihmisen hyvinvoinnille”. Viikonlopun aikana kuullaan myös vaikuttajaviestinnän ammattilaisen Marjukka Karttusen vetämät kiinnostavat paneelikeskustelut. Lauantaina keskustelussa pureudutaan tämän päivän johtajuuteen ja aiheesta Marjukka Karttusen kanssa keskustelemassa Marja Tiura ja Mikael Junger. Sunnuntaina talousvalmentaja Helena Rostedt ja monialayrittäjä Tua Backman keskustelevat Marjukka Karttusen kanssa naisen taloudellisen itsenäisyyden strategioista.

Muotinäytös ja Miss Turku -finaali

Muodin rautainen ammattinainen Marjo Sjöroos tuo Osaava Nainen -messuille jälleen näyttävän muotinäytöksen ja Miss Turku -kilpailun finaalin, jonka juontaa Suomen huippujuontajiin kuuluva Sami Kuronen. Marjo Sjöroosin ja hänen mallitoimistonsa Fashion Teamin järjestämässä Miss Turku -kilpailussa on haettu lupaavia malliehdokkaita jo vuodesta 1989. Fashion Teamin muotinäytökset nähdään Auditorion lavalla kaksi kertaa päivässä sekä lauantaina että sunnuntaina. Miss Turku -kilpailun finaali nähdään sunnuntaina klo 14.00 muotinäytöksen jälkeen.

Paljon mielenkiintoisia työpajoja sekä kokeilutunteja

Osaava Nainen -messuilla on viikonlopun aikana tarjolla paljon erilaisia mielenkiintoisia treenejä tanssitunneista toiminnalliseen harjoitteluun, burleskista flow yogaan sekä meditaatiosta äänimaljarentoutukseen. Turkulainen burleskitaiteilija Lippy Honeybun johdattaa messuvieraat burleskin saloihin kun taas Anne-Mari Mikkilän flow yogassa pääset nauttimaan fyysisen liikkeen lisäksi joogan henkisestä ulottovuudesta. Tanssistudio Flaman commercial dancea ja twerkiä esityksissään yhdistelevä The Honeys tanssiryhmä tarjoaa esityksillään messukävijöille inspiraatiota ja tanssin hurmaa.

Turkulaisen Luomuspajan käsityöpajoissa valmistetaan saippuoita ja uniikkeja koruja. Turun ammatti-instituutin hius- ja kauneudenhoitoalan opiskelijat ovat molempina messupäivinä mukana tekemässä asiakkaille veloituksettomia palveluita. Raw Organic -lavalla on viikonlopun aikana tarjolla terveystuoteasiantuntijoiden informatiivisia luentoja mm. ravintolisistä, elintavoista ja ravitsemuksesta sekä mm. siitä, miten tukea aivojen toimintaa läpi elämän ja säilyttää mielen virkeys.

Osaava Nainen koko ohjelma: Osaava Nainen Ohjelma 2023 - Turun Messukeskus

Liput edullisemmin verkkokaupasta: https://liput.messukeskus.fi/