Marketing Finland ry

Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointikampanjat

Jaa

Vuoden 2023 Effie Finland –kilpailun tuomaristossa on yhteensä 40 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Riku Vassinen hasan & partnersilta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallekin kierrokselle on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu. 

Effie tuomariston jäseniksi on kutsuttu kokeneita markkinoinnin ammattilaisia Marketing Finlandin jäsenyrityksistä, jotka ovat ansioituneet Effie- tai muissa kansainvälisissä kilpailuissa. Tuomaristoon kutsutaan edustajat myös korkeakouluista ja mediasta.

"Tänäkin vuonna Effie-tuomaristo on ensiluokkainen läpileikkaus Suomen markkinointikärjestä. Mukana on Suomen ehdottomasti kovimpia osaajia niin asiakkaiden kuin toimistojen puolelta. Tuomarointi tulee varmasti olemaan asiantuntevaa, antaumuksellista, ankaraa ja tietenkin antoisaa koko tuomaristolle"   - Riku Vassinen, Effie Finland kilpailun päätuomari ja hasan & partnersin toimitusjohtaja kommentoi. 

Kaksivaiheinen tuomarointi on kansainvälisen Effie –kilpailuformaatin mukainen. Ensimmäisen kierroksen tuomariston tehtävänä on valita kilpailun finalistit ja toisen kierroksen tuomaristo valitsee voittajat. Effien ohjausryhmä vahvistaa finalistit ja voittajat tuomariston ehdotuksen perusteella. Ohjausryhmä koostuu tuomariston lailla markkinoinnin huippuammattilaisista ja sitä johtaa Nitron Head of Strategy and Branded Content Tommy Mäkinen, joka on aikaisemmin toiminut myös Effie -kilpailun päätuomarina. 

Vuoden tuloksekkaimmat ja luovimmat työt palkitaan 15.2.2024 pidettävässä Effie Awards Finland -gaalassa Pikku-Finlandiassa. Effie Awards Finlandin pääyhteistyökumppani on Sanoma Media Finland.

Tuomariston 1. kierros 

Päätuomari: Riku Vassinen, Toimitusjohtaja, hasan & partners Oy

Christian Saukkola, Creative Manager, Lidl 

Essi Pöyry, Yliopistotutkija, Helsingin yliopisto, Kuluttajatutkimuskeskus

Iina Kansonen, Päätoimittaja, yksinyrittäjä, MarkkinointiUutiset, tmi Iina Kansonen

Johanna Ekholm, Senior Guest Engagement Manager, Finnkino

Johanna Viskari, CXO, Lumme Energia Oy

Johanna Wilén, Markkinointijohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus

Jussi Lindholm, CEO, Vepsäläinen 

Juuso Helander, Head of Innovation, Nitro

Katariina Harteela, Executive Creative Director, Reaktor Creative

Kirsi Kalpio, Business Director, frankly, part of hasan & co.

Leena Koskinen, Head of Marketing, Sanoma Media Finland

Miika Luoma, Addressable Media Director, IPG Mediabrands 

Minna Toivola, COO, Virta UM, IPG Mediabrands 

Ossi Ahto, Markkinoinnin neuvonantaja & Interim CMO, Ahto Advisory Oy

Pia af Hällström, Creative, Co-Founder, Wörks

Reino Tikkanen, Creative strategy lead, Koski Syväri – House of creative production

Saija Moisio, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, Oy Verman Ab

Teppo Juuvinmaa, Asiakkuusjohtaja, Folk Finland Oy

Tiina Frazer, Markkinointijohtaja, HKScan

Tuomariston 2. kierros 

Päätuomari: Riku Vassinen, Toimitusjohtaja, hasan & partners Oy

Aarne Töllinen, Vice President, K-Auto

Anu Hollmén, Creative, Freelancer

Eivor Biese, Head of Brand and Creative, Aalto-yliopisto 

Heidi Haila, Head of Brand, Outokumpu Oyj

Heli Roiha, Creative Director, SEK

Henrik Lähdesniemi, Strategi, Bob the Robot

Inker-Maaria Ketonen, Luova johtaja, Ivalo Creative Agency

Juha Nikkilä, Luova johtaja, Miltton 

Kalle Wallin, Creative Director & Partner, NORD DDB Helsinki

Karla Martínez Majander, Brändi- ja markkinointijohtaja, Terveystalo

Laura Paikkari, Executive Creative Director, TBWA\Helsinki

Laura Tohtua, Luova johtaja, hasan & partners

Markus Nieminen, Head of Group Marketing, OP

Martta Kallio, Senior Creative, Partner, United Imaginations

Mia Luostarinen, Head of Brand Marketing & Digital Services (Global), Neste Oyj

Mikko Metsämäki, Toimituspäällikkö, Kauppalehti Optio

Milla Haapanen, Head of Marketing & Ecommerce, Lapland Hotels & Safaris

Petra Kakkola, Head of Marketing, mobile business and devices, DNA Oyj

Sami Koski, Head of Marketing, News & Feature, Sanoma

Samuli Harjunpää, Idea Designer, Tehtaankatu Oy

Effie-kilpailusta

Effie on maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki. Effie-kilpailun säännöt ja ohjeet laaditaan Effie Wordwide -organisaatiossa. Se valvoo, että kilpailu viedään läpi kaikissa maissa samoja sääntöjä noudattaen. Kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa 22. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Marketing Finland ry.

Tärkeät päivämäärät

18.9.2023 Ilmoittautuminen alkaa  

12.10.2023 Early Bird päättyy

26.10.2023 Late fee (lisämaksullinen jatkoaika)  

5.11.2023 Extended deadline (lisämaksullinen jatkoaika) 

15.2.2024 Effie Awards Finland -gaala ja palkintojenjako

Yhteyshenkilöt

Riku Vassinenhasan & partners

Kilpailun päätuomari

Puh:0447006087

Tietoja julkaisijasta

Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.

Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.

Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen. Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Cannes Lions, Effie Awards Finland, Finnish Comms Awards, Young Lions Finland ja Vuoden brändinrakentaja.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry

Effie Finland oli Cannes-menestyjä McDripin juhlaa15.2.2024 21:47:39 EET | Tiedote

Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran. Kilpailu huipentui 15.2.2024 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella sekä viidellä hopeisella ja pronssisella Effiellä. Effie Awards Finlandin järjesti Marketing Finland yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa. NORD DDB Helsingin ja McDonald's Finlandin McDrip loisti Effie Finlandissa voittaen sekä Grand Effien että erikoissarjan kultaa. McDrip oli menestynein suomalainen kampanja myös viime kesänä Cannes Festivals of Creativityssä, jossa tekijät pokkasivat peräti kolme leijonaa. Kultia jaettiin tänä vuonna kaksi, joista toinen meni CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundationin tilaamalle Avaimet rauhaan -kampanjalle, jonka toteuttivat TBWA Helsinki ja Def Agency.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye