Mediakutsu: Lahteen ideoidaan uusia houkuttelevan kaupunkielämän ja kestävän liikkumisen ratkaisuja, aikaa 72 tuntia

Millaista on tulevaisuuden kaupunkielämä Lahdessa? Tähän hakevat uusia ideoita eri alojen opiskelijat 7.11. käynnistyvässä kaupunkisuunnittelun hackathonissa - 72 tunnin liikennehaasteessa 2023.

72 tunnin liikennehaasteessa visioidaan Lahden kaupunkielämää asukkaiden, vierailijoiden ja elinkeinoelämän näkökulmista. Kilpailun tuloksena toivotaan syntyvän raikkaita ideoita kaupunki- ja liikennesuunnittelun ratkaisuista.

Liikennehaaste on LUT-yliopiston ja LAB-ammattikorkeakoulun opiskelijoille tarkoitettu kilpailu. Sen järjestävät yhdessä oppilaitosten kanssa Lahden kaupunki, Väylävirasto, Päijät-Hämeen liitto, Uponor, Telia, Pelicans ja Ramboll Finland.

Tarkempi tehtävänanto paljastetaan kilpailun avaustilaisuudessa tiistaina 7.11. Isku Areenalla. Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan kilpailua sen eri vaiheissa.

72 tunnin liikennehaasteen aikataulu

Tiistai 7.11., paikka: Isku Areena, Svinhufvudinkatu 29, Pelicans Lobby

• 12.00 Tervetuloa ja tilaajien ja oppilaitosten terveiset
  • 12.25 Yleistä liikennehaasteesta ja joukkueiden muodostaminen, Jukka-Pekka Pitkänen, johtaja, Smart Mobility, Ramboll
  • 13.00 Aiheen julkistaminen, Henna Eskonsipo-Bradshaw, elinvoimajohtaja, Lahden kaupunki
  • 13.20 Johdatus kilpailun aiheeseen
  • 14.30 Aloitustilaisuus päättyy, ryhmät käynnistävät työskentelyn

Perjantai 10.11. , paikka: Sibeliustalo, Ankkurikatu 7, kokoustila Kuusi

• 08.15–11.15 Kilpailutöiden esittely
  • 12.30 Palautteet joukkueille, voittajan julkistaminen ja palkintojen jako
  • 13.30 Tilaisuus päättyy

72 tunnin liikennehaaste järjestetään jo yhdeksättä kertaa. Kilpailu mahdollistaa opiskelijoille tehokkaan ja käytännönläheisen oppimiskokemuksen sekä loistavan tilaisuuden verkostoitumiselle ja oikeaan projektityöskentelyyn tutustumiselle. Haaste on opintokokonaisuus, josta saa opintopisteitä. Lisämotivaatiota kisaajille tuo voittajajoukkueelle annettava Kööpenhaminan palkintomatka, jonka aikana tutustutaan kaupunkisuunnittelun ajankohtaisiin kohteisiin.

Kilpailusta tiedotetaan tarkemmin kilpailun verkkosivuilla osoitteessa https://c.ramboll.com/fi/72h-liikennehaaste-2023. Instagramissa ja LinkedInissä liikennehaastetta voi seurata kilpailun aikana aihetunnisteilla #liikennehaaste ja #Lahti72h.

Jukka-Pekka Pitkänen, johtaja, Smart Mobility, Ramboll Group,
jukka-pekka.pitkanen@ramboll.fi, puh. 040 7384190