Insinööriliiton järjestöllisten toimien valmistelu loppusuoralla

Insinööriliitto valmistautuu järjestöllisiin toimiin, joilla vastustetaan hallitusohjelman työelämän ja sosiaaliturvan heikennyksiä. Liiton hallitus kokoontui eilen illalla ja kuuli puheenjohtaja Samu Salon selvityksen järjestötoimien valmistelusta.

– On selvää, että Insinööriliitto ei tule seuraamaan sivusta, kun työelämä huononee, puheenjohtaja Salo sanoo.

Tällä viikolla eri puolilla Suomea on muiden liittojen julistamia lakkoja, joilla vastustetaan hallituksen esityksiä. Insinööriliitto on tehnyt päätöksen, että lakkoon julistetuilla työpaikoilla liiton jäsenet voivat osallistua mielenilmauksiin.

– Poliittiseen lakkoon osallistumisen taustalla on järjestöpoliittinen toimenpide eikä lakkoon osallistumisesta voi tulla seuraamuksia siihen osallistuvalle jäsenelle, Salo sanoo.

Mielenilmausten aikana huolehditaan hätä- ja suojelutyöstä ja muista työpaikan toiminnan turvaamiseen liittyvistä välttämättömistä toimenpiteistä.

puheenjohtaja Samu Salo 040 184 2290

Insinööriliitto on akavalainen ammattijärjestö, johon kuuluu jäsenjärjestöjen kautta 75 000 jäsentä. Jäsenet ovat insinöörejä ja muita tekniikan asiantuntijoita sekä insinööriopiskelijoita. Insinööriliitto tekee työtä parempien työpäivien puolesta.