Yhdessä kohti huippua: Lapin kauppakamarin naisjohtajaverkoston tuella halutaan mahdollistaa naisurheilijoiden menestymistä

Aurora Athletes on ryhmä, jonka tavoitteena on tukea Ounasvaaran Hiihtoseuran nuoria naisia, jotka urheilevat huipulle tähdäten. Ryhmän toiminnan tukeminen on käynnistetty yhteistyössä Lapin kauppakamarin naisjohtajaverkoston ja Ounasvaaran Hiihtoseuran kanssa.

Ounasvaaran Hiihtoseura ja Lapin kauppakamarin naisjohtajaverkosto haluavat auttaa lappilaisia nuoria naisia saavuttamaan potentiaalinsa niin urheilussa kuin työelämässä. Ounasvaaran Hiihtoseura

Ryhmän kautta halutaan mahdollistaa nuorille täyspainoinen urheilu-ura. Suurimmaksi haasteeksi nuorilla urheilijoilla nousee usein taloudellinen toimeentulo. Tähän haasteeseen naisjohtajaverkosto halusi tarttua. Naisjohtajaverkoston tavoitteena on kerätä nuorille urheilijoille taloudellista tukea, jolla varmistetaan, että nuoret naisurheilijat voivat saavuttaa potentiaalinsa urheilussa.

”Yritysten osallistuminen nuorten hyvinvoinnin tukemiseen on tärkeää. Tästä syystä naisjohtajaverkostomme on päättänyt lähteä toteuttamaan hyväntekeväisyystempausta nuorten naisten ja tyttöjen puolesta. Urheilun huipulle tähtääminen ei ole helppoa, mutta haluamme nähdä yhtä useamman lappilaisen naisen kilpailevan maailman huippujen kanssa,” toteaa Lapin kauppakamarin toimitusjohtaja Liisa Ansala.

Tavoitteellinen urheilu kasvattaa monia arvokkaita työelämäominaisuuksia, kuten sitoutumista, tavoitteellisuutta ja verkostoitumista. Huippu-urheilu voi toimia ensimmäisenä urana, joka valmistaa tulevaan opiskeluun ja työelämään, mutta tämä vaatii opiskelun ja työn sovittamista yhteen urheilun ehdoilla.

Yrityskumppanuudella haetaan nuorille mahdollisuuksia kaksoisuraan

Kaikki yritykset ja yksityishenkilöt, jotka ovat kiinnostuneita tukemaan nuoria naisurheilijoita, voivat osoittaa kiinnostuksena tuen antamisesta. Ensisijaisesti kampanjalla tavoitellaan taloudellista tukea urheilijoille, mutta myös muut tukimuodot ovat mahdollisia.

Taloudellisen tuen antaminen on mahdollistettu erilaisilla pakettihinnoilla. Hinnat ovat alkaen 500 € per yritys. Taloudellisella tuella on urheilijan harjoittelun kannalta suuri merkitys. Yksilöurheilijat ovat huonommassa asemassa taloudellisen tuen saamisessa, joukkueurheilijoihin verrattuna. Muita tukimuotoja ovat esimerkiksi osa-aika- ja kesätyömahdollisuuksien tarjoaminen tai mentorointi.

”Näemme näissä nuorissa naisissa uskomattoman potentiaalin. Heillä on todelliset mahdollisuudet edetä urheilun huipulle. Koko Lapin kannalta on tärkeää olla mahdollistamassa urheilijan urapolkuja näille tulevilla tähdille. Taloudellinen tuki on tähän yksi tärkeimmistä elementeistä”, toteaa Ounasvaaran Hiihtoseuran puheenjohtaja Kii Korhonen.

Annettava tuki on vastikkeellista. Yritykset saavat tukea vastaan näkyvyyttä. Näkyvyyden määrä riippuu tuen suuruudesta. Yksityishenkilöiden osalta tukea vastaan saa lipun Ounasvaaran talvikisoihin.

INFO: Mikä Aurora Athletes?

• Nuorista naisurheilijoista koostuvat ryhmä, jonka kotiseurana on Ounasvaaran Hiihtoseura
  • Mukana 16 urheilijaa eri puolilta Lappia
  • Urheilijoiden lajeina on mäkihyppy sekä yhdistetty, suunnistus, ampumahiihto ja maastohiihto
  • Ryhmän tukemiseen voivat osallistua kaikki yritykset ja yksityishenkilöt
  • Annettava tuki vastikkeellista
  • Hyväntekeväisyyskampanjaa koordinoi Lapin kauppakamarin naisjohtajaverkosto
  • Varainkeruukampanjan mahdollistaa kumppanuus Ounasvaaran Hiihtoseuran kanssa, kaikki lahjoitukset ovat vastikkeellisia lahjoituksia.
  • Varojen jakamisesta Aurora Athletes -ryhmän kesken päättää Ounasvaaran Hiihtoseura

Miten voit osallistua kampanjaan?