Suomalaisten suosikkikohde Turkki esittelee monipuolisuuttaan Matkamessuilla

Suomalaiset ovat matkustaneet Turkin eri kohteisiin vuosikymmenien ajan, viime vuonna lähes 120 000 suomalaista vieraili Turkissa. Turkki tarjoaa monipuolisesti erilaisia matkailumahdollisuuksia aina suurkaupungeista upeisiin rantalomakohteisiin. Maan rikas kulttuuri, historia sekä kaunis luonto ja miellyttävä ilmasto houkuttelevat suomalaisia vierailemaan Turkissa aina uudelleen ja uudelleen. Turkki esittelee suosittuja kohteitaan ja tuo inspiraatiota lomamatkoille Matkamessuilla 19.–21.1.2024.

Monipuolinen Turkki houkuttelee suomalaisia matkailijoita vuodesta toiseen

Turkki on vuodesta toiseen suosittu matkakohde suomalaisten keskuudessa. Turkin rannikko tarjoaa upeita kohteita rantalomailuun ja suositut lomakohteet kuten Alanya, Antalya ja Bodrum houkuttelevat matkailijoita kauniilla hiekkarannoillaan ja kristallinkirkkailla vesillään.

Turkin vilkas metropoli, Istanbul, on suurkaupunki, jossa idän ja lännen kulttuurit kohtaavat. Vieraat pääsevät nauttimaan historiallisista maamerkeistä, vilkkaasta sosiaalisesta elämästä, museoista, taide- ja kulttuuritapahtumista sekä ainutlaatuisesta ruokakulttuurista. Istanbulin tunnetuimpiin nähtävyyksiin lukeutuvat muun muassa Hagia Sofian temppeli, Sininen moskeija sekä Grand Bazaar.

Egeanmeri herättää kiinnostusta upean luonnon ja kulttuurillisen historian lisäksi myös arkeologisena kohteena. Se on tunnettu eri sivilisaatioiden jäljiltä kohoavista muinaisista kaupungeista, rikkaista historiallisista tekstuureista, ainutlaatuisista arkkitehtuurirakenteista sekä menneisyyden jälkiä kantavasta mystisestä tunnelmasta.

Turkkilainen keittiö on yksi tärkeimmistä syistä vierailla Turkissa. Matkailijat pääsevät nauttimaan ainutlaatuisesta ruokakulttuurista, aina turkkilaisesta aamiaisesta oliiviöljypohjaisiin kasvisruokiin sekä runsaista kebabeista suussa sulavaan baklavaan. Turkin ruokakulttuurissa yhdistyvät muinaiset perinteet ja nykyaikaiset maut, jotka tekevät siitä yhden maailman houkuttelevimmista kulinaristisista kohteista.

Turkki allekirjoitti ensimmäisenä maana maailmassa Maailman kestävän matkailun neuvoston (Global Sustainable Tourism Council, GSTC) kanssa sopimuksen ja se pantiin täytäntöön vuonna 2022. Ohjelma auttaa Turkkia maksimoimaan sosiaaliset ja taloudelliset hyödyt paikalliselle yhteisölle, vahvistamaan maan kulttuuriperintöä, säilyttämään biologisen monimuotoisuuden, vaalimaan ekosysteemejä ja luonnon kauneutta, vähentämään saastumista sekä säästämään luonnonvaroja.

Turkki on jälleen mukana Matkamessuilla 2024

”Turkin kohteet kasvattavat suosiotaan jatkuvasti ja jokaiselle löytyy jotakin. Viime vuonna jopa 120 000 suomalaista matkusti Turkkiin tutustumaan paikallisiin nähtävyyksiin ja kulttuuriin. Matkamessuilla esittelemme monipuolisesti Turkkiin suuntautuvia matkakohteita vuodelle 2024, tarjoten inspiraatiota ja tietoa matkailijoille, jotka etsivät unohtumattomia seikkailuja ja upeita elämyksiä”, kertoo Turkin valtion kulttuuri- ja matkailuministeriön edustaja Arzu Emel Polat.

Matkamessut kokoavat yhteen matkailualan asiantuntijat yli 70 eri maasta. Messut tarjoavat inspiraatiota seuraavan matkan löytämiseen ja suunnitteluun. Tervetuloa tutustumaan Turkkiin Helsingin Messukeskuksen Matkamessuille 19.–21.1.2024. Turkin osastolta löydät inspiraatiota ja uusia matkakohteita tuleviin matkoihisi. Suunnittelitpa sitten golfmatkaa Belekiin, kaupunkilomaa Istanbuliin, tutustumista Kappadokian luolahotelleihin tai rantalomaa Antalyaan, me autamme sinua. Turkin löydät osastolta 6c60.

Lisätietoja:
Arzu Emel Polat
Lähetystöneuvos, Turkin tasavallan suurlähetystö
emel.polat@go-turkiye.fi

Lilli Lehkosuo
puh. 040 762 1999
lilli.lehkosuo@manifesto.fi

Olemme kokenut ja sitoutunut viestintätoimisto, joka kuuntelee asiakasta ja saa tuloksia aikaiseksi.

Haluatko etätyöskennellä paratiisin keskellä? – Turkki helpottaa suomalaisten diginomadien pidempiaikaista oleskelua29.4.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Elävistä kaupungeistaan ja upeista rannikoistaan tunnettu Turkki on yksi maailman suosituimmista matkailukohteista. Nyt viisumin saaminen pidempiaikaiseen oleskeluun ja etätyöskentelyyn lomaparatiisissa on aiempaa helpompaa myös suomalaisille. Suomalaiset diginomadit, jotka haluavat tehdä etätöitä Turkissa pidempään, voivat käynnistää viisuminhakuprosessin helposti Digital Nomad GoTürkiye -alustalla.