re:mount ostaa Uudenmaan Rakentaja-Talon ja vahvistaa jalansijaansa julkishallinnon kumppanina

Korjausrakentamiseen erikoistunut re:mount-konserni ostaa Uudenmaan Rakentaja-Talon, joka on keskittynyt koulujen, päiväkotien ja muiden julkisten toimitilojen saneeraukseen sekä peruskorjaushankkeisiin. Yrityskauppa nostaa re:mountin pro forma -liikevaihdon noin 130 miljoonaan euroon.

Kuvatekstissä mainitut henkilöt vierekkäin ulkona aurinkoisessa talvisäässä.
Vasemmalla re:mountin toimitusjohtaja Iisakki Koski ja vieressä Uudenmaan Rakentaja-Talon toimitusjohtaja Marko Heiskanen sekä työpäällikkö Arto Tuominen. Niko Jekkonen

Vuonna 2016 perustettu Uudenmaan Rakentaja-Talo on kasvanut viime vuosina voimakkaasti. Yhtiön liikevaihto nousi elokuussa 2023 päättyneellä tilikaudella 13,7 miljoonaan euroon. Yhtiö on monipuolinen korjausrakentaja, joka on saneerannut sekä toimitiloja että asuinrakennuksia niin julkishallinnolle, yritysasiakkaille kuin taloyhtiöillekin. Sillä on vahva tilauskanta, joka koostuu pääasiassa julkishallinnon toimitilasaneerauksista.

Toimitusjohtaja Marko Heiskanen ja työpäällikkö Arto Tuominen vastaavat jatkossakin Uudenmaan Rakentaja-Talon liiketoiminnan johtamisesta. He liittyvät kaupan myötä re:mountin osakkaiksi. Sijoittajaosakkaina toimineet Pekka Järvinen, Kari Kettunen ja Ari Jokelainen tulevat niin ikään re:mountin osakkaiksi.

– Tämä yrityskauppa on meille tärkeä askel, jolla pääsemme palvelemaan laajemmin julkisen sektorin kiinteistöammattilaisia. Uudenmaan Rakentaja-Talo on meille oikeantyyppinen yritys. Sen kannattava liiketoiminta perustuu vahvaan osaamiseen ja projektinjohtokyvykkyyteen, joilla asiakkaiden luottamus ansaitaan projekti kerrallaan, re:mount-konsernin toimitusjohtaja Iisakki Koski toteaa.

Kokeneiden ja monipuolisten osaajien yritys

Marko Heiskanen nimitettiin Uudenmaan Rakentaja-Talon toimitusjohtajaksi vuonna 2016. Yli 30 vuotta korjausrakentamisen parissa työskennellyt Heiskanen on koonnut ympärilleen sitoutuneiden avainhenkilöiden ja yhteistyökumppanien ryhmän.

– Tunnemme toisemme pitkältä ajalta, joten yhteistyö on tehokasta. Periaatteemme on olla yrityksenä luotettava ja vastuullinen tekijä. Tämä koskee sekä projekteja asiakkaille että omaa toimintamme henkilöstön ja kumppanien suuntaan, Heiskanen kertoo.

Uudenmaan Rakentaja-Talo on tunnettu asuintalojen peruskorjauksista sekä linjasaneerausurakoista. Viime vuosina yrityksen kasvun myötä urakointi on painottunut vaativiin julkisiin korjaushankkeisiin. Näitä edustavat muun muassa käynnissä olevat Katarinaskolanin peruskorjaus Karjaalla sekä Vihdissä sijaitsevan koulukodin johtorakennuksen peruskorjaus.

– Julkishallinnolle tehtävät korjausurakat ovat useimmiten laajoja ja teknisiä peruskorjausprojekteja, joissa ammattitaitomme ja tekninen osaamisemme pääsevät oikeuksiinsa ja tuottavat tilaajille lisäarvoa. Erikoiskohteissa vahvat referenssit ja luotettavuus ovat arvokasta valuuttaa, Heiskanen toteaa.

– Monipuolisuus näkyy myös erilaisten urakkamuotoja osaamisessa. Teemme töitä joko projektinjohtourakkana, kokonaishintaurakkana, laskutyöurakkana ja KVR-mallilla. Keskustelemme mielellään sopivimmasta urakkamuodosta tarjousvaiheessa, Heiskanen sanoo.

Yrityskaupan toteutuminen vaatii KKV:n hyväksynnän.

Kuvatekstissä mainitut henkilöt vierekkäin ulkona aurinkoisessa talvisäässä.
Vasemmalla Uudenmaan Rakentaja-Talon työpäällikkö Arto Tuominen sekä toisessa reunassa toimitusjohtaja Marko Heiskanen. Keskellä re:mount-konsernin toimitusjohtaja Iisakki Koski.
Vasemmalta re:mount Iisakki Koski, Uudenmaan Rakentaja-Talo Marko Heiskanen ja Arto Tuominen.
Kuvatekstissä mainitut kaksi henkilöä ikkunan edessä kameraan päin. Taustalla talvimaisema.
Vasemmalla Uudenmaan Rakentaja-Talon työpäällikkö Arto Tuominen sekä toimitusjohtaja Marko Heiskanen.
Uudenmaan Rakentaja-Talon toimitusjohtaja Marko Heiskanen.
Uudenmaan Rakentaja-Talon toimitusjohtaja Marko Heiskanen.
Uudenmaan Rakentaja-Talon työpäällikkö Arto Tuominen.
Uudenmaan Rakentaja-Talon työpäällikkö Arto Tuominen.
re:mount-konsernin toimitusjohtaja Iisakki Koski.
re:mount-konsernin toimitusjohtaja Iisakki Koski.
Kaksi kypäräpäistä työhenkilöä melkein valmiiksi remontoidussa kerrostaloasunnon keittiössä tekemässä viimeistelyjä.
Uudenmaan Rakentaja-Talon peruskorjauskohde Hakaniemenkadulla Helsingissä.
Kerrostalon kerhotila, jossa näkyy musta pöytä ja neljä tuolia. Harmaa laattalattia ja harmaaksi maalattu seinä. Yhdellä seinällä on tapettimainen suuri mustavalkoinen valokuva.
Uudenmaan Rakentaja-Talon kohde kerrostalon kerhohuoneessa.
Kaksi työhenkilöä kypärät päässä päiväkodin tilojen remontin teossa.
Uudenmaan Rakentaja-Talon työmaa Pähkinänsärkijän päiväkodissa. Vasemmalla vastaava työnjohtaja Ilari Tolonen ja oikealla kirvesmies Robert Petrov.
Kaksi työhenkilöä kypärät päässä päiväkodin tilojen remontin teossa.

re:mount-konserni lyhyesti

re:mount-konserniin kuuluvat korjausrakennusyritykset Renevo Oy, Remonttipartio Oy, Laxal Oy ja PC-Saneeraus Oy. Konsernin pääomistaja on pääomasijoitusyhtiö Adelis Equity Partners, ja sillä on lisäksi yli 60 henkilöstöomistajaa. re:mount-konsernin liikevaihto oli vuonna 2023 noin 120 miljoonaa euroa, ja konserni työllistää yhteensä noin 250 ammattilaista pääkaupunkiseudulla, Turussa, Lahdessa ja Jyväskylässä.

Uudenmaan Rakentaja-Talo lyhyesti

Uudenmaan Rakentaja-Talo Oy on vuonna 2016 perustettu rakennusliike, jonka avainhenkilöillä on pitkä kokemus korjausrakentamisesta. Yhtiö keskittyy julkisen sektorin toimitilojen kuten koulujen ja päiväkotien sekä liiketilojen korjausrakentamiseen ja uudistamiseen Uudellamaalla. Yhtiön asiakkaina on kunnallisia, valtiollisia sekä yksityisen sektorin ammattimaisia kiinteistönomistajia. Sen liikevaihto oli elokuussa 2023 päättyneellä tilikaudella 13,7 miljoonaa euroa.