Turun seudulla tunnettu korjausrakentaja Casaneera liittyy re:mount-konserniin

Rakennusliike Casaneeran omistajat Ilkka Olkkonen sekä Juhani Ropponen perheineen ovat solmineet yrityskaupan re:mount-konsernin kanssa. Kaupan jälkeen koko henkilöstö jatkaa vanhoina työntekijöinä.

Ilkka Okkonen ja Pasi Jakonen lasiseinäisten työhuoneiden ovella. Toimistomiljöö. Molemmilla on punaiset pusakat ja leveä hymy.
Casaneeran Ilkka Olkkonen (vasemmalla) ja Pasi Jakonen Kupittaalla EuroCityn uudistuvissa toimistotiloissa. Vesa-Matti Väärä

Casaneera on perustettu 1980-luvulla, ja nykyisen nimensä se otti vuonna 1993. Yhtiö toimii liike- ja toimitilojen, taloyhtiöiden sekä julkisen sektorin korjaus- ja muutosrakentamisen tehtävissä. Se toteuttaa asiakkailleen korjausprojekteja Turun talousalueella Saloa, Raisiota ja Raumaa sekä Turun saaristoa myöten. Casaneera valittiin vuoden 2024 alussa jatkamaan Senaatti-kiinteistöjen puitesopimuskumppanina Turun alueella.

Casaneera työllistää kausivaihtelut huomioiden noin 30 korjausrakentamisen ammattilaista, ja sen liikevaihto oli 31.10.2023 päättyneellä tilikaudella 5,7 miljoonaa euroa.

Johto säilyy Kaarinassa ja koko henkilöstö jatkaa vanhoina työntekijöinä

Myyjät kertovat, että hyvin vähän muuttuu Casaneeran toimintamallissa kaupan jälkeen. Näkyvin muutos on se, että Ilkka Olkkonen siirtää toimitusjohtajan tehtävät talossa pitkään toimineelle työpäällikkö Pasi Jakoselle.

– Jatkamme hyväksi havaitulla reseptillä eli tarjoamme luotettavaa ja täsmällistä rakennuspalvelua kiinteistönomistajille ja muille ammattilaisille. Liiketoiminnan johtaminen ja asiakassuhteet hoidetaan tuttuun tapaan Kaarinasta. Konsernin kautta saamme tukea strategiseen suunnitteluun ja hankintoihin, uudeksi toimitusjohtajaksi nimitetty Pasi Jakonen vahvistaa.

– Omistusjärjestelyllä ei ole vaikutusta henkilöstön asemaan tai asiakassopimuksiin. Koko henkilöstö jatkaa vanhoina työntekijöinä, Jakonen jatkaa.

re:mount korostaa paikallisten markkinoiden tuntemusta korjausrakentamisessa

Vuodesta 2006 yrityksen johdossa toiminut Ilkka Olkkonen siirtyy neuvonantajan rooliin ja jää eläkkeelle toukokuun lopussa. Hän on tyytyväinen yrityskaupan tuomiin mahdollisuuksiin.

– Minusta on hienoa, että Pasi jatkaa työtäni toimitusjohtajana. Hän tuntee niin asiakkaat kuin Turun seudun markkinat. Johdonkin tehtäviin hän on perehtynyt varatoimitusjohtajana parin vuoden ajan, Ilkka Olkkonen kertoo.

– Pidämme re:mountin ajattelusta, joka korostaa paikallisuutta. Casaneera haluaa olla jatkossakin vahva ja vakuuttava korjausrakentaja Turun talousalueella, ja tämä kokonaisuus auttaa siinä, Olkkonen pohtii.

– Toivotamme Casaneeran tervetulleeksi konserniin. Yhtiöllä on vankka maine ja harva tuntee sekä ihmiset että rakennuskannan Turun talousalueella yhtä hyvin. Pitkäaikaiset asiakkuudet ja puitesopimukset kertovat luotettavuudesta, re:mount-konsernin toimitusjohtaja Iisakki Koski sanoo.

Ilkka Okkonen ja Pasi Jakonen uusissa toimistotiloissa. Heillä on yllään punaiset pusakat ja molemmat hymyilevät. Taustalla näkyy kaksi lasiseinäistä työhuonetta.
Pasi Jakonen ja Ilkka Olkkonen toimistotyömaalla. Heillä on yllään keltaiset työtakit, Pasilla on käsissään piirustuksia. Molemmat hymyilevät ja heillä on katse kameraan. Taustalla työhenkilö tekemässä töitä. Työmaalla on roikkuvia johtoja, tikkaita ym.
Casaneeran Pasi Jakonen (vasemmalla) ja Ilkka Olkkonen Kupittaalla EuroCityn toimistotyömaalla
Kuvassa neljä henkilöä keskustelemassa toimiston remontin keskellä. Kaksi henkilöistä ovat selin kameraan punaiset t-paidat yllään, kaksi taaempaa henkilöä ovat kasvot kameraan ja heillä on yllään keltaiset työtakit.
Casaneeran Ilkka Olkkonen (vasemmalla) ja Pasi Jakonen Kupittaalla EuroCityn toimistotyömaalla. Etualalla vasemmalla punaisissa paidoissa korjausrakentajat Kasperi Halonen (vasemmalla) ja Janne Hellstén.
Puolivartalokuva Pasi Jakosesta. Hänellä on yllään punainen pusakka ja kasvoilla pieni hymy. Kädet ovat selän takana. Taustalla seinä, jolla on valokuvamainen, utuinen suomalainen järvimaisema.
Casaneeran toimitusjohtajaksi on nimitetty työpäällikkö, RKM Pasi Jakonen.
Puolivartalokuva Pasi Jakossesta, jolla on yllään punainen pusakka. Kädet ovat puuskassa rinnalla ja katse on kameraan. Kasvoilla on pieni hymy.
Casaneeran toimitusjohtajaksi on nimitetty työpäällikkö, RKM Pasi Jakonen.
Kuva Ilkka Olkkosesta, jolla on yllään punainen pusakka. Taustalla toimistomaisemaa. Kädet ovat ristissä rinnalla ja kasvoilla on hymy, katse on kameraan.
Vuodesta 2006 Casaneeran johdossa toiminut Ilkka Olkkonen siirtyy neuvonantajan rooliin ja jää eläkkeelle toukokuun lopussa.
re:mount-konsernin toimitusjohtaja Iisakki Koski

Casaneera Oy lyhyesti

Casaneera on Turun talousalueella toimiva rakennusliike, joka keskittyy liike- ja toimitilojen muutostöihin ja peruskorjauksiin, asuntojen saneerauksiin ja julkisen sektorin rakennusten korjaamiseen. Casaneeran liikevaihto oli 31.10.2023 päättyneellä tilikaudella 5,7 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 30 henkilöä.

re:mount-konserni lyhyesti

re:mount-konserni korostaa liiketoiminnan paikallisuutta korjausrakentamisessa. Tytäryhtiöt Renevo, Remonttipartio, Laxal, PC-Saneeraus ja Uudenmaan Rakentaja-Talo palvelevat kukin omaa asiakaskuntaansa valituilla alueilla pääasiassa Etelä-Suomessa. Konsernin liikevaihto (pro forma) on runsaat 130 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa on noin 280 korjausrakentamisen ammattilaista.