Pohjoismainen EG tulee vauhdilla Suomen rakennusalan ohjelmistomarkkinoille – ostaa järjestelmätoimittaja Zeronin

EG Jydacomin vetäjä Sari Suominen, EG Constructionin Senior Vice President Aleksander Bjaaland (kuvassa keskellä) sekä Zeronin toimitusjohtaja Kaarlo Vakkilainen vahvistavat yhdessä EG:n kaupan myötä suomalaisen rakennusalan digitalisaatiota. Kuva: EG

EG:n aiempia yritysostoja Suomessa ovat olleet vuodesta 2021 lähtien rakennusalan järjestelmätoimittaja Jydacom Oy, projektien resursointiin erikoistunut Silverbucket Oy, energiatehokkuustyön johtamisen työkaluja tarjoava EnerKey Oy sekä infra- ja talorakentamisen kustannushallinnan järjestelmäratkaisuja tarjoava Rapal Oy.

Pohjoismaissa toimivan EG:n suurin liiketoiminta-alue on rakennusalaan keskittynyt EG Construction, joka kattaa kaikkiaan yli 300 asiantuntijaa ja yli 16 000 asiakasta. EG Constructionin Senior Vice President Aleksander Bjaaland toteaa etenkin rakennusalan toimitusketjujen ja tuotannon digitalisaation olevan Suomessa ajankohtaisempaa kuin koskaan.

• Zeroni sopii erinomaisesti EG Constructionin muuhun tuoteportfolioon ja laajentaa mahdollisuuksiamme tarjota asiakkaille entistä paremmat ratkaisut työnkulun digitalisointiin ja resurssien keskittämiseen tuottavaan työhön. Zeroni täydentää erinomaisesti rakennusalan tarjontaamme Suomessa, yhdessä Jydacomin ja Silverbucketin kanssa, Bjaaland kommentoi.

Urakoitsijoiden, työntekijöiden, työturvallisuuden ja työmaapalvelujen ja prosessien hallintaan digitaalisia työkaluja tarjoavan Zeronin asiakaskuntaan kuuluu monia merkittäviä kotimaisia rakennusalan ja teollisuuden asiakkaita.

• Kuten EG:llä, myös meillä on vahva fokus toimiala- ja prosessikohtaisissa ratkaisuissa, jotka tukevat ja optimoivat asiakkaiden liiketoimintaa. Olemme innoissamme, kun pääsemme osaksi vahvaa tuotetaloa ja saamme mahdollisuuden kansainvälistyä ja kasvaa koko Pohjoismaissa, kommentoi Zeronin toimitusjohtaja Kaarlo Vakkilainen.

EG Constructionin Senior Vice President Aleksander Bjaaland komppaa.

• On hienoa, että voimme nyt tarjota asiakkaillemme myös Tanskassa, Ruotsissa ja Norjassa työvoimanhallintaan tarkoitettua ratkaisua, joka tehostaa toimintoja ja säästää aikaa. Samalla se parantaa työmaiden turvallisuutta, joka on rakennus- ja teollisuusalan yrityksille kriittinen osa liiketoimintaa, Bjaaland toteaa.

EG:n ja Zeronin välinen kauppasopimus allekirjoitettiin 13. joulukuuta 2023. Kaupan toteutuminen odottaa viranomaisten hyväksyntää.

Lyhyesti EG:stä

Pohjoismaissa toimiva EG on toimialakohtaisiin järjestelmiin erikoistunut ohjelmistotalo. Yhtiön tavoitteena on tarjota asiakkaille markkinoiden johtavia, toimiala- ja prosessikohtaisia vertikaaliohjelmistoja ja auttaa siten asiakkaita saavuttamaan johtava asema omalla toimialallaan. EG:n päätoimialoja ovat mm. rakennusala, teollisuus, sote-sektori sekä julkishallinto. EG työllistää Pohjoismaissa yli 2 000 henkilöä, ja sen liikevaihto vuonna 2022 oli noin 280 MEUR.

Lyhyesti Zeronista

Zeroni tarjoaa työkaluja urakoitsijoiden, työntekijöiden, työturvallisuuden ja työmaapalvelujen hallintaan. Zeroni on pilvipohjainen ohjelmisto, joka edistää digitaalisuutta rakennus- ja teollisuuskohteissa ja auttaa luomaan turvallisuuskulttuuria. Zeronin asiakkaita ovat mm. Fira, Hartela, Destia, Consti, LaptiStora Enso, Metsä, Vantaan Energia ja Atria.

Head of EG Jydacomin Sari Suominen, EG Constructionin Senior Vice President Aleksander Bjaaland (kuvassa keskellä) sekä Zeronin toimitusjohtaja Kaarlo Vakkilainen vahvistavat yhdessä EG:n kaupan myötä suomalaisen rakennusalan digitalisaatiota.