Logomon ovi kävi vuonna 2023 tiheään tahtiin – tänä vuonna rikottaneen jo ennätyksiä

Viime vuosi näyttäytyi tapahtuma-alalla positiivisena kävijämäärien noustessa pienoiseen kasvuun. Tälle vuodelle on luvassa selkeää nousua.

Yleisö on aktivoitunut hyvin Logomon keikkojen osalta myös alkuvuonna.

Logomossa järjestettiin vuoden 2023 aikana kaiken kaikkiaan yli tuhat tapahtumaa, jotka keräsivät yhteensä yli 300 000 kävijää. Tapahtumasisältö vaihteli monipuolisesti isoista yritystapahtumista, messuista, kokouksista, gaaloista ja konserteista muihin yleisötapahtumiin.

– Meillä on ollut Logomossa ilo huomata, että elävä musiikki on edelleen vahva vetovoimatekijä. Vuonna 2023 konsertit haluttiin myös kokea kokonaisvaltaisena elämyksenä, niin että Logomossa nautittiin musiikin lisäksi myös ravintolapalveluista ennen ja jälkeen konsertteja. Tällaisten show & dinner -pakettien myynti oli viime vuonna aivan ennätyksellistä, kertoo pian vuoden Logomon toimitusjohtajana toiminut tapahtuma- ja musiikkialan konkari Katja Leppäkoski

Myös yritystapahtumien merkitys on noussut ja palaamassa hyvää vauhtia entiselleen.

– Henkilöstölle suunnatut tilaisuudet ovat muuttaneet muotoaan. Pikkujoulujen juhlinta ei ole enää pelkkää ruokaa ja juhlimista, vaan päivän yhteyteen on tullut lisänä myös asiaosuudet. Seminaari-iltajuhla-combot kasvattivat suosiotaan vuonna 2023. Tämänkaltaiset tilaisuudet sopivat Logomoon erinomaisesti, sillä tilat muuntautuvat vaivattomasti täysin asiakkaan toiveiden mukaan, kertoo Logomon myyntijohtaja Henna Kakko

– Kesällä 2023 Logomossa järjestetty Pohjoismaiden Michelin Gaala nostatti Logomon keittiön tunnettuutta aivan uudelle tasolle. Logomon keittiötoimenpäällikkö Kristian Karnell saa tiiminsä kanssa kunnian vastata myös tämän vuoden tapahtuman tarjoiluista toukokuussa Helsingissä järjestettävässä Nordic Michelin Gaalassa, hehkuttaa Leppäkoski.

Kesällä avattu Logomon oma kortteliravintola Teatro ja sen tarjoamat napolilaiset artesaanipizzat ovat tuoneet taloon lisää kävijöitä keikka- ja tapahtumailtojen ulkopuolelle.

Logomon vuosi 2024

Vuosi 2024 näyttää lupaavalta niin tapahtumavarausten kuin keikkojen lipunmyynnin osalta.

– Valitettavasti joudumme jonkun verran myymään tapahtumajärjestäjille eioota viikonloppuiltoihin Logomo-salin osalta. Onneksi meiltä löytyy vielä kuitenkin pienempiä tiloja tarjottavaksi, kertoo Kakko.

Huhtikuussa Logomossa kuvattavat Voice of Finlandin neljä livelähetystä, johon kuuluvat myös semifinaali ja finaali, ovat saaneet ihmiset lippukaupoille, kuten myös Suomen eturivin artistien keikat. Lisäksi festivaaliyhteistyöhön panostetaan entistä enemmän.

– Olemme todella onnellisia yhteistyöstä Turun Musiikkijuhlien kanssa. Elokuussa saamme taas nauttia TMJ:n konserteista Logomossa, iloitsee Katja Leppäkoski.

Tubecon ensimmäistä kertaa Logomossa

Aivan uutta sisältöä Logomoon tuo toukokuun alussa ensimmäistä kertaa Logomossa järjestettävä kolmipäiväinen Tubecon-tapahtuma.

Jo 10 vuotta täyttävässä Youtube- ja muita sosiaalisen medioiden sisällöntuottajia kokoavassa tapahtumassa on tälle vuodelle luvassa täysin uusi konsepti. Yleisölle suunnattu tapahtuma tarjoaa ohjelmaa ja vaikuttajatapaamisia koko perheelle. Tapahtuman lipunmyynti käynnistyy tällä viikolla. Yleisötapahtuman lisäksi Logomossa järjestetään myös Tubecon Awards Gaala, jossa palkitaan Suomen parhaat somevaikuttajat.

Lokakuussa Logomossa valitaan puolestaan karaoken Suomen mestari sekä jaetaan MM-mitalit kansainvälisessä Karaoke World Championships -tapahtumassa.

– Vuoden 2024 tapahtumien kirjo kertoo siitä, miten monipuolinen tapahtumatalo Logomo on ja miten se taipuu asiakkaiden toiveiden mukaisesti, Leppäkoski ja Kakko toteavat.

Sekä tapahtumajärjestäjät että asiakkaat kiinnittävät selvästi entistä enemmän huomiota vastuullisuuteen ja kestävän kehityksen merkitykseen sekä palveluihin ja tapahtuman elämyksellisyyteen.

– Suomen yhtenä suurimpana tapahtumatalona meillä on tärkeä rooli vastata asiakkaiden toiveisiin ja myös näyttää muille alan toimijoille esimerkkiä. Siksi vuonna 2024 kiinnitämme vastuullisuuteen entistä enemmän huomiota, Leppäkoski korostaa.

Lisätietoja:

Katja Leppäkoski