Sweco perustaa uuden toimipisteen Kotkaan

Uuden toimipisteen aluepäälliköksi on nimitetty Ville-Veikko Karhunen 8.1.2024 alkaen. Muut rekrytoinnit ovat käynnissä. Sweco työllistää Suomessa noin 3 000 henkilöä ja toimii uuden toimipisteen myötä 28 eri paikkakunnalla.

Kotkan toimipiste keskittyy palvelemaan eteläisen Kymenlaakson ja Itä-Uudenmaan nykyisiä ja tulevia teollisia toimijoita. Alueelle valmistellaan monia suuria investointeja muun muassa akkumateriaaleihin liittyen. Uusi toimipiste mahdollistaa myös työpaikkojen tarjoamisen Kotkan ammattikorkeakoulusta valmistuville osaajille.

Uuden toimipisteen aluepäälliköksi on nimitetty Ville-Veikko Karhunen, joka siirtyy Swecolle Rejlersiltä. Karhusella on lähes 20 vuoden kokemus suunnittelualalta sekä teollisuuden investointihankkeista. Hänellä on pitkä tausta ydinvoimateollisuudessa, ja verkostoja ja osaamista muun muassa SMR-liiketoiminnan kehittämiseen.

“Odotan innolla uusia tuulia. Itselläni on vuosikymmenten aikana luodut laajat alueelliset verkostot, minkä johdosta tiedän alueella olevan valtavasti potentiaalia niin osaajissa kuin myös uusissa teollisissa investoinneissa. Kaakkois-Suomessa on vahva teollisuusklusteri, joka tarvitsee runsaasti osaajia muun muassa energiaan liittyvissä modernisointi- ja kunnossapitohankkeissa tulevien vuosikymmenten aikana“, Ville-Veikko Karhunen sanoo.

“Toivotamme Ville-Veikon tervetulleeksi Swecolle! Hänellä on pitkäaikaista kokemusta suunnittelualalta ja investontihankkeista, ja hän tuntee alueen toimijat erittäin hyvin. Olemme iloisia, että uuden toimipaikan myötä voimme palvella lokaalisti alueen teollisia toimijoita ja tarjota työpaikkoja jatkossa myös Kotkan seudulla”, yksikön johtaja Tuomas Salminen kertoo.

Vihreä siirtymä vahvistaa Euroopan teollisuuden resilienssiä25.4.2024 08:37:00 EEST | Tiedote

Swecon julkaisemassa raportissa tarkastellaan eurooppalaisen teollisuussektorin vihreää siirtymää, sen merkitystä hiilipäästöjen vähentämisessä sekä yhteiskunnan resilienssin vahvistamisessa. Raportti esittelee vihreään siirtymään tehtyjen teollisuusinvestointien ja uusien teknologioiden, kuten vedyn, hiilen talteenoton ja varastoinnin, kestävämmän teräs- ja sementtituotannon sekä sähköpolttoaineiden, mahdollisuuksia ja haasteita.

Undersökning: Var tredje finländare litar inte på den gröna omställningen – alla fördelar med omställningen erkänns inte15.1.2024 08:30:00 EET | Tiedote

Finländarna har blandade attityder till den gröna omställningen, visar en färsk undersökning från Sweco. Upp till en tredjedel av finländarna uppger att de inte är säkra på att den gröna omställningen kommer att genomföras. Hälften av finländarna anser dock att det är nödvändigt att genomföra den gröna omställningen och fyra av fem tror att den gröna omställningen kommer att gynna det finländska samhället.