Lidl Suomi

Suomessa kehitetty smoothiepuikko päihitti italialaisen sorbetin kansainvälisessä kilpailussa – voittotuote myyntiin Lidleihin myös tänä kesänä

Jaa

Kaksi Lidlin oman tuotemerkin Gelatellin smoothiepuikkoa nappasi voiton omassa kategoriassaan Euroopan innovatiivisimpien kauppojen omien merkkien kilpailussa. Pakastetuotteiden kategorian voittaneet smoothiepuikot saivat raadilta kiitosta korkeasta hedelmäpitoisuudesta sekä erinomaisesta, virkistävästä mausta. Smoothiepuikkoja on saatavilla kaikista Lidleistä myös tänä kesänä.

Lidlin Gelatelli-merkin smoothiepuikot palkittiin Pakastetut elintarvikkeet -kategorian parhaana tuotteena European Private Label Awardseissa maaliskuussa 2024. Mangon sekä vadelma-mustikan makuiset smoothiepuikot sisältävät 40 prosenttia aitoja marjoja ja hedelmiä, mistä kilpailun raati tuotteita kiittelikin. Rasvattomalla ja vegaanisella tuotteella on myös Sydänmerkki, mikä kertoo tuotteen olevan terveellisempi vaihtoehto omassa kategoriassaan.

Tuote on kehitetty Suomessa ja erityisesti suomalaisia asiakkaita ajatellen. Tuotekehityksessä smoothiepuikkoihin haluttiin saada runsaasti raikasta makua, ja luoda vaihtoehto terveellisempää vaihtoehtoa jäätelöaltaista etsiville. Kuten omien merkkien tuotteiden kehityksessä yleensä, smoothiepuikostakin testattiin ja maisteltiin useaa eri versiota, joita hiomalla saatiin aikaan lopullinen tuote.

Kilpailun tuomaristo arvosti korkean marja- ja hedelmäpitoisuuden lisäksi myös tuotteen loistavaa ja virkistävää makua. Yksi tuomariston jäsen kuvaili sitä ”todelliseksi lisäarvotuotteeksi”.

− Upeaa, että suomalaista tuotekehitystä arvostetaan muuallakin! On ilahduttavaa, että juuri terveelliset jäätelövaihtoehdot puhuttelivat ammattiraatia. Tuotteiden kehityksessä keskityttiin juuri suureen marja- ja hedelmäpitoisuuteen, joten kiva, että raati kiinnitti siihen huomiota. Olemme todella ylpeitä tästä voitosta! sanoo Lidlin jäätelöistä vastaava ostaja Annastiina Hämäläinen.

Vaikuttavimpia ja innovatiivisimpia Euroopan supermarketeissa myynnissä olevia kauppojen omien merkkien tuotteita on palkittu vuodesta 2017 saakka. Kilpailun on lanseerannut kansainvälinen kaupan alan lehti, European Supermarket Magazine. Palkintoja myönnetään vuosittain 17 eri tuotekategoriassa vegetuotteista lihaan ja mereneläviin sekä käyttötavaroihin. Vähittäiskaupan ja ruokakulttuurin asiantuntijoista koostuva raati arvioi kutakin tuotetta kolmen keskeisen kriteerin perusteella: maku, innovaatio ja esillepano. Lisäksi tarkastellaan esimerkiksi tuotteen säilyvyyskriteereitä.

Pakastetut elintarvikkeet -kategoriassa kilpailevat jäätelöiden lisäksi pakastetut liha- vihannes- ja välipalatuotteet ja muut pakastekategoriat. Smoothiepuikkojen kanssa finaalissa kilpailivat esimerkiksi italialainen sorbetti sekä valmiiksi maustetut ja pilkotut perunakuutiot, joten voitto tuli kovasta seurasta.

Smoothiepuikot tulevat myyntiin myös tänä kesänä kaikkiin Lidleihin kautta maan. Viime kesältä tuttujen makujen lisäksi tälle kesälle on luvassa uutuusmaku, päärynä. Myös tämä makuvaihtoehto sisältää 40 prosenttia päärynää, joten raikas maku on taattu.

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Tätä arkituotetta suomalaiset käyttävät 60 % enemmän, kuin EU-direktiivi tavoittelee20.5.2024 11:21:13 EEST | Tiedote

Vuoden 2025 loppuun mennessä tulisi muovikasseja käyttää alle 40 vuodessa kansalaista kohti. Suomalaiset käyttivät 64 muovikassia vuonna 2022, eli tavoitteeseen on vielä matkaa. Lidl kysyi asiakkailtaan syitä muovikassien käytölle ja selvitti heidän tietämystänsä muovikasseista. Suurimmalle osalle tuli yllätyksenä, että kassalta yksittäin myytävä muovipussi sisältää jopa viisi kertaa enemmän muovia kuin rullasta myytävä.

Lidl tekee paluun musiikkibisnekseen – uusi kesäbiisi henkii Tapani Kansan menevää klassikkohittiä26.4.2024 14:07:37 EEST | Tiedote

Lidl on tunnettu soittolistoja villitsevistä kesäbiiseistään. Tänä vuonna Lidlin odotettu kesäbiisi tekee näyttävän paluun muutaman vuoden tauon jälkeen. Tapani Kansan klassikkohittiä mukaileva biisi on nyt julkaistu Spotifyssa ja Singa-laulukirjastossa. Toukokuun aikana biisiin on myös tulossa Youtubessa julkaistava musiikkivideo sekä TikTokista löytyvä tanssikoreografa. Biisillä Lidl haluaa ilahduttaa suomalaisia sekä luoda hyvää kesäfiilistä säästä riippumatta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye