GRK on valittu toteuttamaan merkittävää tieliikennehanketta Virossa, arvo noin 14 miljoonaa euroa

Viron liikennevirasto Transpordiamet on valinnut GRK:n toteuttamaan Tallinnan kehätiellä sijaitsevaa tieliikennehanketta. Projektin aikana GRK purkaa ja uudelleenrakentaa maantiesillan sekä rakentaa kehätielle uudet liittymät. Projekti alkaa kesällä 2024, ja rakennustyöt valmistuvat syyskuussa 2025. Urakan arvo on 13,8 miljoonaa euroa.

Transpordiamet ja GRK:n Virossa toimiva maayhtiö Eesti AS ovat allekirjoittaneet huhtikuussa 2024 urakkasopimuksen Tallinna-Pärnu-Ikla-moottoritiellä sijaitsevan Kanama-sillan uudelleenrakentamisesta, Rahulan vanhan risteysalueen purkamisesta sekä uuden kokoojatien rakentamisesta.

”Kanaman sillan ja Rahulan liittymien rakentaminen ovat yksi merkittävimmistä liikennehankkeista Tallinnan lähellä.  Urakan haastavin osa on noin 70-metrisen sillan betonirakenteen toteuttaminen. Uuden sillan avulla varmistetaan puolustusvoimien  sekä muiden erikoiskuljetusten vaatima kantavuus. Risteysalueen korvaaminen uusilla liittymillä mahdollistaa myös pääteiden nopeuden nostamisen”, GRK Eesti AS:n toimitusjohtaja Tiit Roben sanoo.

Investointia rahoittaa Euroopan komissio noin 5 miljoonalla eurolla EstMilMob-sotilasliikkuvuushankkeen kautta, jonka tarkoituksena on parantaa seuraavan kolmen vuoden aikana Tapan varuskunnan kuljetusyhteyksiä.

GRK on onnistunut saamaan uusia hankkeita Virossa haastavassa markkinatilanteessa

GRK toimii Virossa kaikilla infrarakentamisen osa-alueilla. Tällä hetkellä GRK toteuttaa Virossa myös lukuisia merkittäviä liikennehankkeita.

GRK toteuttaa parhaillaan Tallinnan lähistöllä myös toista merkittävää tiehanketta, jossa Kangruun rakennetaan monitasoliittymä sekä useita Rail Baltican junaratoja ylittäviä siltoja. Rakennustyöt tehdään tulevaa Rail Baltican rautatietä varten.

GRK:n rakentaa parhaillaan Tallinnassa sijaitsevaa Ülemisten asema-aluetta sekä sen lähiympäristöä. Lisäksi GRK toteuttaa parhaillaan Eesti Raudteelle (Estonian Railways) toteuttamaan Aegvidu–Tapa–Tartto-rataosuuden sähköistämistä.  Näiden hankkeiden arvo on yhteensä noin 140 miljoonaa euroa.

GRK rakentaa väyliä, teitä, raiteita ja siltoja. GRK on Suomessa, Ruotsissa ja Virossa toimiva rakennusalan konserni. Liikevaihtomme vuonna 2023 oli 546 miljoonaa euroa. Työllistämme noin 1 000 ammattilaista.

GRK-konserniin kuuluvat emoyhtiö GRK Infra Oyj:n lisäksi tytäryhtiöt GRK Suomi Oy Suomessa, GRK Sverige AB Ruotsissa ja GRK Eesti AS Virossa.

GRK Infra Oyj:n vuoden 2023 tulos: Vahva kasvu ja kannattavuus vaikeassa markkinatilanteessa7.3.2024 09:02:02 EET | Tiedote

Tammi-joulukuu 2023 lyhyesti (IFRS): Liikevaihto kasvoi uuteen ennätykseensä, noin 21 prosenttia 546,2 (450,5) miljoonaan euroon. Oikaistu käyttökate oli 38,0 (26,3) miljoonaa euroa, eli 7,0 (5,8) prosenttia liikevaihdosta. Käyttökate oli 37,7 (24,4) miljoonaa euroa, eli 6,9 (5,4) prosenttia liikevaihdosta. Oikaistu liikevoitto oli 24,9 (13,7) miljoonaa euroa, eli 4,6 (3,0) prosenttia liikevaihdosta. Liikevoitto oli 24,2 (11,4) miljoonaa euroa, eli 4,4 (2,5) prosenttia liikevaihdosta. Omavaraisuusaste oli 39,9 (41,9) prosenttia. Oman pääoman tuotto oli 24,3 (9,0) prosenttia. Nettovelaton, rahavarat 97,6 (43,0) miljoonaa euroa ja nettovelka -63,7 (-7,2) miljoonaa euroa. Tilauskanta kasvoi vahvasti ollen vuoden lopussa 568 (381) miljoonaa euroa.