Vattenfall ja VertaaEnsin.fi yhteistyöhön

Suomen johtava sähkösopimusten vertailupalvelu VertaaEnsin.fi on aloittanut yhteistyön Vattenfallin kanssa. Yhteistyön myötä VertaaEnsin.fi tarjoaa asiakkailleen entistä monipuolisemman valikoiman fossiilivapaita vaihtoehtoja.

VertaaEnsin.fi-vertailupalvelun tavoitteena on auttaa suomalaisia löytämään juuri heille sopivat sähkösopimukset. Sähkösopimusten vertailu onnistuu helposti muun muassa sähkön tuotantotavan mukaan. Tällä hetkellä noin joka neljäs palvelun kautta tehty sähkösopimus on täysin fossiilivapaa.

Yhteistyö Vattenfallin kanssa tarjoaa VertaaEnsin.fi-vertailupalvelun käyttäjille uusia vaihtoehtoja pienentää hiilijalanjälkeään. Vuosittaisen Sustainable Brand Index -kyselyn mukaan suomalaiset kuluttajat pitävät Vattenfallin brändiä Suomen vastuullisimpana energia-alalla.

– Vattenfall on fossiilivapaan sähköntuotannon uranuurtaja, joka saa jatkuvasti tunnustusta ilmastotyöstään. Olemme innoissamme yhteistyöstä Vattenfallin kanssa, sillä se mahdollistaa meille ainutlaatuisen tilaisuuden edistää kestävää kehitystä ja tarjota asiakkaillemme lisää ympäristöystävällisempiä vaihtoehtoja, sanoo Vertaa Ensin Suomi Oy:n Partner manager Oskar Blomqvist.

Vattenfallin fossiilivapaat määräaikaiset sähkösopimukset ovat tilattavissa VertaaEnsin.fi-palvelussa erikoishintaan 25. huhtikuuta 2024 alkaen.

Vattenfall on eurooppalainen energia-alan yhtiö, joka myy sähköä kaikkialle Suomeen. Vattenfallilla on Suomessa yhdeksän vesivoimalaitosta, joista suurin on Pamilon voimalaitos Joensuussa Pohjois-Karjalassa.

Sähkömarkkinakatsaus Q1/2024: Kuluttajien siirtyminen määräaikaisiin ja fossiilittomiin sähkösopimuksiin jatkuu – jo joka neljäs tehty sopimus uusiutuva tai CO2-vapaa18.4.2024 07:23:00 EEST | Tiedote

Vertailupalvelu VertaaEnsin.fi:n tuoreen markkinakatsauksen mukaan sähkön hintaheilahtelut vaikuttivat merkittävästi kuluttajien kiinnostukseen sähkön kilpailuttamista kohtaan. Määräaikaisten sopimusten suosio on jatkanut kasvuaan viime vuodesta. Tammi-maaliskuussa 2024 pörssisähkön suosio puolittui ja määräaikaisten suosio kaksinkertaistui vuoden 2023 vastaavaan aikaan verrattuna.