Hanna Vainio on nimitetty Varman IT:stä ja digitalisaatiosta vastaavaksi johtajaksi

Hanna Vainio (KTM) aloittaa 1.8.2024 Varman IT:stä ja digitalisaatiosta vastaavana johtajana. Vainiosta tulee 1.9. lähtien Varman johtoryhmän jäsen, ja hän raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Risto Murrolle.

Hanna Vainio

Hanna Vainio siirtyy Varmaan työeläkeyhtiö Ilmarisesta, jossa hän on työskennellyt vuodesta 2021 alkaen prosessinjohtajana ja viimeksi suurasiakastiimin osastonjohtajana. Tätä ennen hän on työskennellyt muun muassa Varmassa IT- ja asiakkuustoiminnoissa sekä Nordeassa.

– Olen iloinen voidessani nimittää Hanna Vainion Varman IT:stä ja digitalisaatiosta vastaavaksi johtajaksi ja Varman johtoryhmän jäseneksi. Hänellä on mittava kokemus sekä liiketoiminnan kehittämisestä ja johtamisesta että IT- ja digitalisaatiotyöstä, sanoo toimitusjohtaja Risto Murto.

– Odotan innolla, että pääsen tekemään työtä Varman liiketoiminnan hyväksi IT:n ja digitalisaation parissa. Varmassa on tehty paljon hyviä asioita, ja uskon, että oma osaamiseni ja kokemukseni täydentävät sopivasti entisestään vahvaa kokonaisuutta. Onkin hienoa päästä rakentamaan seuraavia menestyksen askelia yhdessä ilolla ja intohimolla työtä tekevien varmalaisten kanssa, sanoo Hanna Vainio.

Varman IT:tä ja digitalisaatiota johtaa tällä hetkellä Tiina Kurki, joka lopettaa työt Varmassa 30.9.2024.

Tietoa julkaisijasta

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen eläkevarojen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla 941 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2023 Varman maksutulo oli 6,5 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 7,1 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli maaliskuun 2024 lopussa 60,9 miljardia euroa.

Varman tutkimus: Monet yksilöön liittyvät taustatekijät ennakoivat myöhempää työkyvyttömyyseläkettä hylkäyspäätöksen jälkeen15.5.2024 09:53:57 EEST | Tiedote

Varman tutkimus osoittaa, että vanhempi ikä ja aiemmat työeläke-etuudet ennakoivat myönteistä työkyvyttömyyseläkepäätöstä aiemman hylkäävän päätöksen jälkeen. Täyden työkyvyttömyyseläkkeen todennäköisyys on suurin mielenterveys- ja muiden sairauksien diagnoosilla ja osatyökyvyttömyyseläkkeen tule- ja muiden sairauksien diagnoosilla. Tutkimuksemme mukaan 15 prosenttia hylkäävän päätöksen saaneista sai myönteisen päätöksen kahden vuoden kuluessa. Työpaikoilla on monia keinoja tukea työntekijöiden työkykyä esimerkiksi työtä muokkaamalla, työoloja kehittämällä ja huolehtimalla erityisesti ikääntyvien työntekijöiden työkyvystä entistä varhaisemmassa vaiheessa.