Lidl Suomi

Lidl palkitsee jälleen nuoria saksan opiskelijoita – stipendejä jaetaan ympäri Suomea

Jaa

Lidl haluaa rohkaista nuoria saksan kielen ja kulttuurin opiskeluun sekä kansainvälistymiseen. Tänäkin keväänä Lidl myönsi saksaa opiskeleville lukiolaisille ja muille koululaisille 56 stipendiä 28 eri kouluun. Lidl-stipendillä halutaan kannustaa nuoria panostamaan kielitaitoon.

Kielitaito on valttikortti työmarkkinoilla: se lisää vaihtoehtoja ja kehittymismahdollisuuksia sekä helpottaa kansainvälistä liikkumista työelämässä. Suomessa englantia opiskellaan yhä ahkerasti, mutta muiden vieraiden kielien opiskelu on hiipunut, vaikka vieraiden kielten osaajille olisi kysyntää. Lidl haluaa kannustaa nuoria opiskelemaan kieliä myöntämällä stipendejä saksaa opettaville kouluille ympäri Suomea. Koulut voivat antaa stipendin esimerkiksi ansioituneelle saksan lukijalle tai ahkeralle tsempparille, joka on suhtautunut kielen opiskeluun myönteisesti.

– Matemaattisia aineita on viime vuosina painotettu voimallisesti muiden aineiden kustannuksella, mutta yritysten tarpeet henkilöstön kielitaidon osalta eivät kuitenkaan ole vähentymään päin. Vahva ja monipuolinen kielitaito on keino erottautua muista työnhakijoista ja löytää oma unelmien työ, kertoo Lidlin henkilöstöjohtaja Heli Hassinen-Biberger

Kielen oppiminen ja kielitaidon laajentaminen on mahdollista läpi elämän, mutta lapsena ja nuorena rakennettu kielitaito kantaa hedelmää pitkälle tulevaisuuteen. Saksan kielen osaajille on Lidlissä tarvetta nyt ja tulevaisuudessakin asiantuntijatehtävissä sekä pääkonttorilla että jakelukeskuksissa.

– Olen itsekin pitkän saksan lukija, opinnoista tosin on jo hetkinen, ja uskon että kielitaito ja sitä kautta syntynyt kulttuurien ymmärrys on vienyt minua eteenpäin urallani, jatkaa Hassinen-Biberger.

Kielitaitoa ja kansainvälisyyttä

Lidlissä kansainväliseen tunnelmaan pääsee mukaan monella eri tavalla. Monista muista Euroopan Lidl-maista käydään työnkierrossa Suomessa, jolloin Lidlin pääkonttorin tai jakelukeskuksen työntekijät pääsevät työskentelemään kansainvälisen kollegan kanssa. Toisaalta Suomen Lidlissä työskentelevät asiantuntijat liikkuvat työtehtävissä maasta toiseen ahkerasti, ja työntekijöiden kielitaitoa ja kansainvälistymistä edistetään myös pidempikestoisten koulutusohjelmien kautta.

– Meillä on tälläkin hetkellä työntekijöitä eri mittaisilla ulkomaan jaksoilla ja vastavuoroisesti olemme saamassa uusia työkavereita joistakin Euroopan maista, iloitsee Hassinen-Biberger.

Korkeakoulusta valmistuneille ja uransa alussa oleville Lidl tarjoaa International Management Trainee -koulutusohjelman, jonka kautta tulevaisuuden kyvyt pääsevät tutustumaan kaupan arkeen niin Suomessa kuin Saksassakin ja opiskelemaan samanaikaisesti saksan kieltä. Lidlin työntekijöille puolestaan on tarjolla erilaisia kansainvälisiä kehitys- ja vaihto-ohjelmia, joiden aikana oppi karttuu niin oman työtehtävän kuin kielitaidonkin osalta.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Lidl etsii jäätelösuunnittelijaa – mahdollisuus saada oma tuote myyntiin kaupan hyllyille6.6.2024 09:20:00 EEST | Tiedote

Lidl käynnistää pelin, jossa on mahdollista suunnitella ja saada myös toteutukseen oma unelmien jäätelö. Peliin voi osallistua kuka tahansa, ja voittajajäätelö voi päätyä ensi kesänä myyntiin Lidlin pakastealtaisiin. Voittajan valitsee jäätelön valmistajan ja Lidlin asiantuntijoista koostuva ammattilaisraati. Herkullisen kesäjäätelön metsästys käynnistyy torstaina 6.6.

Onko tässä festareiden kuumin asu? Lidl lanseeraa festarimalliston – koko asu alle 40 eurolla5.6.2024 12:08:47 EEST | Tiedote

Lidl tuo myyntiin Lidl-brändätyn kesämalliston. Malliston vaatteista saa koottua alle 40 eurolla värikkään ja hauskan asun festareille ja muihin kesän rientoihin. Mallistossa on sekä naisille että miehille sopivia vaatteita, ja tuotteet tulevat myyntiin eräluontoisena kaikkiin Lidleihin 6.6. alkaen. Aiemmat Lidl-brändätyt vaatteet ovat olleet asiakkaiden suursuosikkeja.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye