Löytyvätkö nämä lahjat sinunkin toivelistaltasi – Sokoksen asiantuntijat ennustavat joulun hittituotteet
Tyylin tavaratalo Sokoksen asiantuntijat koostivat yhteen tämän joulun halutuimmat lahjat kauneuden, pukeutumisen ja kodin tuotteiden osalta. Lahjakääröjen ennustetaan kätkevän alleen muun muassa somen valloittaneita vartalotuoksuja, trendikkäällä eläinkuosilla varustetut korvaläpät, laadukkaita boksereita sekä Marimekon Unikko-kuvion 60-vuotista taivalta juhlistavan lautasen.

Sokoksen kauneuden osaston tämän vuoden suosituimmiksi joululahjoiksi nousevat erilaiset valmiit lahjapakkaukset ja tuoksut. Kauneuden ryhmäpäällikkö Teresa Trammellin mukaan tuoksujen myynti kolminkertaistuukin joulun alla normaalimyyntiin verrattuna.
Yhdeksi suurimmista hittilahjoista povataan nuorten keskuudessa somessakin trendaavan Sol De Janeiron vartalotuoksusettiä, joka sisältää yhteensä neljä eri minikokoista sprayta.
"Valmiit lahjapakkaukset ovat kauniita ja tekevät joulunajan lahjaostoksista helppoja ja huolettomia. Valtaosa kauneuden brändeistä tuo joulun alla saataville erilaisia tuotepakkauksia, joista jokaiselle löytyy varmasti mieluinen setti – olipa lahjansaajan toiveissa sitten meikit, tuoksut, ihon- tai hiustenhoito”, Trammell kertoo.
Kauneuden top 3 trendaavimmat joululahjat 2024:
Pehmeisiin paketteihin ostetaan käytännöllisyyttä ja laadukkaita materiaaleja
Naisten pukeutumisen ryhmäpäällikkö Mari Viri kertoo asiakkaiden arvostavan muodin lahjoja valitessaan tuotteiden käytännöllisyyttä, tunnettuja brändejä, suomalaista suunnittelua sekä laadukkaita materiaaleja, kuten kashmiria ja merinoa. Hän uskoo, että tänä vuonna erityisen suosittuja ovat talviset asusteet eli pipot, rukkaset, kaulurit ja villasukat sekä erilaiset korut, kuten korvakorut.
“Nämä ovat kaikki helppoja, käytännöllisiä ja tyylikkäitä lahjoja, joissa lahjanantajan ei tarvitse tietää tarkkaan esimerkiksi oikeaa kokoa. Tämän joulun suurimpana hittituotteena näen pörröiset korvaläpät, joita koristaa tämän hetken ykköskuosi eli leopardi”, Viri kertoo.
Naisten pukeutumisen top 3 trendaavimmat joululahjat 2024:
Miesten pukeutumisen saralla joulun hittilahjoja ovat alusvaatteet ja erityisesti sukkien ja alushousujen valmiit lahjapakkaukset. Sokoksen tuoreen kyselytutkimuksen mukaan jopa 45 prosenttia suomalaismiehistä toivookin saavansa alushousuja lahjaksi. Toivotuimpia merkkejä ovat Björn Borg, Tommy Hilfiger, Calvin Klein ja Black Horse.
“Joulu on alusvaatemyynnin suurin sesonki. Myynti kasvaa moninkertaiseksi normaalimyyntiin verrattuna tuoden kaupalle jopa 40 prosenttia koko vuoden myynneistä. Alusvaatteiden lisäksi uskon, että tänä vuonna erityisen suuressa suosiossa ovat pehmeät ja mukavat kylpytakit sekä laadukkaat ja tyylikkäät oloasut, neuleet ja talviset asusteet”, miesten pukeutumisen ryhmäpäällikkö Iiro Kourujärvi sanoo.
Miesten pukeutumisen top 3 trendaavimmat joululahjat 2024:
Kotimaista designia kuusen alle
Tämän joulun kotiin hankittavia lahjasuosikkeja ovat kaikki monikäyttöiset sisustusesineet ja astiat. Sokoksen kodin osaston ryhmäpäällikkö Galina Andrejev povaa halutuimmaksi tuotteeksi Marimekon Unikko-lasilautasen, joka juhlistaa ikonisen Unikko-kuvion 60-vuotisjuhlavuotta.
“Tämä lautanen on paitsi kaunis myös helposti yhdisteltävä tuote, joka sopii kenelle tahansa Marimekko-brändistä pitävälle ja trenditietoiselle kodin sisustajalle”, hän sanoo.
Andrejev tietää Sokoksen asiakkaiden arvostavan suomalaista designia ja uskookin monien poimivan tänä vuonna pukin konttiin Marimekon lisäksi esimerkiksi Pentikin ja Lapuan Kankureiden laadukkaita kodin tuotteita.
Kodin top 3 trendaavimmat joululahjat 2024
-
Lapuan Kankureiden Arvo-huopa värissä valko-oliivi ja valko-meleerattu harmaa
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Galina AndrejevSokoksen kodin ryhmäpäällikkö
galina.andrejev@sok.fiIiro KourujärviSokoksen miesten muodin ryhmäpäällikkö
iiro.kourujarvi@sok.fiMari ViriSokoksen naisten muodin ryhmäpäällikkö
mari.viri@sok.fiTeresa TrammellSokoksen kauneuden ryhmäpäällikkö
teresa.trammell@sok.fiSokos on muodin ja kauneuden tavarataloketju, joka auttaa asiakasta löytämään oman tyylinsä. Sokos-ketjuun kuuluu verkkokauppa sekä 21 monipuolista tavarataloa, jotka sijaitsevat maamme suurimpien kaupunkien ydinkeskustoissa. Ensimmäinen Sokos-tavaratalo avattiin Helsingissä olympiavuonna 1952. Kotimainen asiakasomistajien omistama Sokos on osa S-ryhmää. www.sokos.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Helsinki Biennaali ja S-ryhmän hotellit aloittavat yhteistyön28.3.2025 14:00:00 EET | Tiedote
Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa Helsingin houkuttelevuutta kesän kohteena niin suomalaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden joukossa, ja helpottaa vierailijoiden löytämistä taiteen luo. Pääkaupunkiseudun Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin majoitus- ja tapahtumakumppaneina keväällä ja kesällä 2025.
Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2024: ”Vastuullisuustekoja yhdessä kuluttajien ja koko arvoketjun kanssa”28.3.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu.
Grillikaupoilla näkyy nyt suomalaisten asennemuutos – Prisman myyntidata kertoo minkä hintaisia grillejä tällä hetkellä halutaan26.3.2025 07:22:00 EET | Tiedote
Usein kuultu vitsi suomalaisten päättäväisyydestä grillata säällä kuin säällä vaikuttaisi pitävän monen kohdalla paikkansa, kertoo Prisman asiakasomistajille tehty tuore kyselytutkimus. Vaikka suurin osa lähes 1200 vastaajasta on poutasään grillaajia (69 %), merkittävä osa (25 %) on valmis pistämään grillin kuumaksi olosuhteista riippumatta. Kyselystä sekä Prisman tuoreesta myyntidatasta selviää myös, millainen grilli nyt halutaan ja mitä sinne aiotaan laittaa.
S-ryhmän päivittäistavarakaupan vahva vuosi mahdollistaa jatkopanostukset myymäläverkoston ja verkkokaupan kehittämiseen26.3.2025 07:15:00 EET | Tiedote
S-ryhmän päivittäistavarakauppa kasvatti edelleen markkinaosuuttaan vuonna 2024. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 3,6 prosenttia vuonna 2024. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,8 prosenttia (+0,6 %-yks.). S-ryhmä vahvisti asemaansa myös ruoan verkkokaupan markkinajohtajana ja jatkoi investointeja sekä myymäläverkoston että verkkokaupan kehittämiseen.
ABC-mobiilin kyydissä jo yli 700 000 käyttäjää – digimyynti vahvassa kasvussa25.3.2025 08:02:00 EET | Tiedote
ABC-mobiili vahvistaa asemaansa tiellä liikkuvien ykkössovelluksena. Yhä useampi ABC-ketjun ostos tehdään mobiilisti: osalla asemista jo lähes viidennes tankkauksista ja yli puolet autopesuista tehdään sovelluksen kautta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme