Digital Workforce lanseeraa Agent Workforce –ratkaisun: tekoälypohjaiset digityöntekijät uudistavat vakuutusten korvauskäsittelyn

Jaa

Digital Workforce lanseeraa Agent Workforce –ratkaisun: tekoälypohjaiset digityöntekijät uudistavat vakuutusten korvauskäsittelyn

Lehdistötiedote 7.5 2025 klo 10.00

Digital Workforce Services Oyj, globaali liiketoimintaprosessien automaation edelläkävijä, julkisti tänään Agent Workforce -ratkaisun, joka koostuu useista tehtäväkohtaisista tekoälyagenteista. Nämä agentit on tuotteistettu hallinnoimaan vakuutusten korvausprosesseja aina vahingon ensimmäisestä ilmoituksesta lopulliseen korvauspäätökseen.

Agent Workforce -ratkaisun ensimmäinen vaihe keskittyy sairausvakuutuskorvauksiin, joihin liittyy tyypillisesti runsaasti manuaalisia työvaiheita dokumenttien tulkinnassa, kuten lääkärinlausuntojen ja vakuutusehtojen vertailua. Agent Workforce -ratkaisun on tarkoitus laajentua tulevaisuudessa useisiin eri vakuutuslajeihin.

Uusi ratkaisu nojaa Digital Workforcen kymmenvuotiseen vakuutusalan automaatiokokemukseen sekä uusimpaan tekoälyteknologiaan. Tiimi älykkäitä agentteja tulkitsee sähköposteja ja PDF-dokumentteja, varmistaa vakuutusturvan kattavuuden, analysoi petosriskit ja käsittelee korvausvaatimukset itsenäisesti. Tämä vapauttaa korvauskäsittelijät keskittymään monimutkaisiin, empatiaa vaativiin tapauksiin ja nopeuttaa korvausten maksua asiakkaille.

Jussi Vasama, Digital Workforcen toimitusjohtaja, sanoo:
"Vakuutusyhtiöt kaikkialla ovat paineen alla tehdä enemmän pienemmillä resursseilla. Agent Workforce -ratkaisulla tarjoamme vakuutusyhtiöille ja ulkoisille korvauskäsittelykumppaneille valmiin digitaalisen osaajatiimin, joka työskentelee suoraan heidän nykyisissä järjestelmissä ja tuottaa tuloksia heti ensimmäisestä päivästä lähtien."

Kohdennettu ratkaisu alan kipupisteisiin

  • Nopeuttaa vahinkoilmoitusten vastaanottoa ja esikäsittelyä automatisoimalla tietojen keruun, parantamalla datan laatua ja vähentämällä virheitä.
  • Tuottaa johdonmukaiset ja nopeammat korvauspäätökset poistamalla manuaalisia vaiheita ja lyhentämällä korvausprosessin läpimenoaikaa.
  • Tunnistaa petosriskit varhaisessa vaiheessa, vahvistaa riskienhallinnan tietopohjaa ja parantaa vahinkosuhdetta, mikä näkyy suoraan tuloksessa.
  • Parantaa asiakastyytyväisyyttä ja -kokemusta nopeuttamalla korvausten läpimenoaikaa, tarjoamalla läpinäkyvän ja reaaliaikaisen viestinnän sekä vähentämällä virheitä.

Erityisen merkittävää on, että Agent Workforce -ratkaisu tuo vakuutusyhtiöille uuden toimintamallin: pitkien räätälöityjen IT-projektien sijaan organisaatiot voivat nyt nopeasti ottaa käyttöön erikoistuneita tekoälyagentteja, jotka on esikoulutettu korkean lisäarvon työtehtäviin. Tämä joustava lähestymistapa muuttaa tapaa, jolla uusia kyvykkyyksiä tuodaan vakuutusyhtiöihin nopeuttaen toiminnan tehostamista ja minimoiden perinteiset muutoksen esteet.

Agent Workforcen agentit

Agentti

Erikoisala

Mitä agentti tekee

Dalia

Tietojen keruu

Poimii vahingon ensitiedot ja nostaa esiin puuttuvat tiedot.

Clara

Kattavuus & STP

Orkestroi muiden agenttien toimintaa ja soveltaa liiketoimintasääntöjä suorakäsittelypäätöksien (straight-through process STP) tekemiseksi.

Nora

Tietojen tulkinta

Muuntaa käsinkirjoitetut tai vapaamuotoiset tekstit korvauskäsittelyssä hyödynnettäväksi dataksi.

Petra

Vakuutusturvan tarkistus

Vertaa korvaushakemuksen tietoja vakuutuskirjaan ja varmistaa vakuutusturvan kattavuuden.

Fiona

Petostiedustelu

Tunnistaa petosriskit ja takautumisoikeus‑mahdollisuudet jo vahinkoilmoitusvaiheessa, suojaten liiketoimintaa petoksilta ja korvausvuodoilta.

Anders

Korvauskäsittely

Tarkistaa korvausrajat ja vahinkohistorian laskeakseen korvaussuositukset, asettaakseen korvausvaraukset sekä eskaloi poikkeamat.

Sera

Korvausten maksu & Viestintä

Hoitaa maksut ja laatii korvauspäätösviestinnän.


Alan analyytikot pitävät kehitystä vääjäämättömänä. Venrockin tuore analyysi “The Great Legacy Extinction: AI’s $20 Trillion Takeover of Professional Services” nostaa suurivolyymiset, dokumenttipainotteiset prosessit – kuten vakuutuskorvausten käsittelyn – tekoäly­automaatio‑aallon kärkeen. Kun manuaaliset ja vanhentuneet työnkulut korvataan erikoistuneilla agenteilla, Agent Workforce ‑ratkaisut pystyvät ottamaan osansa ennustetusta 20 biljoonan dollarin markkinasta ja asettamaan uuden vertailutason korvauspalvelujen tehokkuudelle ja asiakaskokemukselle.

Lue lisää Agent Workforce -ratkaisusta osoitteessa https://agent-workforce.com

Tietoa Digital Workforce Services Oyj

Digital Workforce Services Oyj on johtava liiketoiminnan automaatioon ja teknologiaratkaisuihin keskittynyt palveluntarjoaja. Digital Workforce Outsmart -alustan ja palveluiden avulla, mukaan lukien tekoälyagentit, asiakasorganisaatiot voivat uudistaa tietotyötä, säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa sekä parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Yli 200 suurta kansainvälistä asiakasta käyttää yhtiön palveluita toimintansa kehittämiseen automaation avulla. Digital Workforce on erityisen vahva terveyden- ja sosiaalihuollon asiakas- ja hoitopolkujen automatisoinnissa edistäen pitkäaikaissairauksien seurantaa, parantaen potilasturvallisuutta ja lisäten työn tuottavuutta. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Irlannissa sekä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla.

Lisätietoja: https://digitalworkforce.com

Avainsanat

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj

e18 Innovation yhteistyöhön NHS Humber Health Partnershipin kanssa toteuttaakseen avohoitoon keskittyvän automaatio-ohjelman28.10.2025 10:00:00 EET | Tiedote

Lehdistötiedote 28.10.2025 klo 10:00 EET Digital Workforce Services Oyj:hin kuuluva e18 Innovation kertoo uudesta kumppanuudesta NHS Humber Health Partnershipin (HHP) kanssa, joka on yksi NHS:n suurimmista terveydenhuollon tarjoajista. Tämän merkittävän uuden 3-vuotisen automaatio-ohjelman puitteissa e18 toteuttaa kunnianhimoisen avohoidon muutossuunnitelman, jonka tavoitteena on vapauttaa yli 26 000 tuntia henkilöstön aikaa vuosittain ja tuottaa noin miljoona puntaa konkreettisia taloudellisia säästöjä. NHS Humber Health Partnership koostuu Hullin yliopiston opetussairaaloista NHS Trust (HUTH) ja Northern Lincolnshire and Goole NHS Foundation Trust (NLaG), jotka yhdessä työllistävät yli 19 000 työntekijää ja palvelevat 1,5 miljoonaa ihmistä Humberin alueella. e18 Innovation and Digital Workforce automatisoivat viisi keskeistä avohoidon hallintaprosessia kahdessa sairaanhoitopiirissä hyödyntäen UiPathin automaatioteknologiaa, joka toimitetaan ja ylläpidetään Digital Workforcen markkino

e18 Innovation partners with NHS Humber Health Partnership to deliver outpatient-focused automation programme28.10.2025 10:00:00 EET | Press release

Press release October 28, 8:00 AM GMT e18 Innovation (e18), part of the Digital Workforce Services (DWF) group, is delighted to announce a new partnership with NHS Humber Health Partnership (HHP), one of the largest healthcare providers in the NHS. Under this exciting new automation programme, e18 will deliver an ambitious outpatient transformation plan designed to free up more than 26,000 hours of staff time each year, and generate circa £1m of tangible financial savings over the three year contract. NHS Humber Health Partnership brings together Hull University Teaching Hospitals NHS Trust (HUTH) and Northern Lincolnshire and Goole NHS Foundation Trust (NLaG), employing more than 19,000 staff and serving a population of 1.5 million people across the Humber region. Working in collaboration, e18 Innovation and Digital Workforce will deliver five core outpatient administration processes across the two Trusts, which will be deployed using UiPath’s automation technology, hosted and maintai

Digital Workforce jatkaa Helsingin kaupungin kumppanina prosessiautomaatiossa7.10.2025 08:30:00 EEST | Tiedote

Helsingin kaupunki on valinnut Digital Workforcen kumppanikseen prosessiautomaatiossa. Hankinnan kohteena on kokonaispalvelu, joka mahdollistaa tiiviin ja monipuolisen yhteistyön sekä tarvittavien teknologioiden joustavan hyödyntämisen. Teknologiat toimitetaan kaupungille pilvipalveluna tarpeiden mukaisesti. Yhteistyön tavoitteena on parantaa Helsingin kaupungin tuottavuutta ja varmistaa moderni, tietoturvallinen ja kustannustehokas toimintamalli, joka vastaa automaatiopalvelujen nopeasti kasvaviin tarpeisiin. Helsingin kaupungin Taloushallintopalveluliikelaitos (Talpa) aloitti yhteistyön Digital Workforcen kanssa vuonna 2017 kehittääkseen sisäisiä ohjelmistorobotiikan kyvykkyyksiään. Vuonna 2023 Helsingin kaupunki keskitti kaikki ohjelmistorobotiikkaan liittyvät tehtävät Talpalle. Kaupungilla on tällä hetkellä käytössä yli 80 automatisoitua työnkulkua, ja viime vuosina uusia automaatioita on toteutettu vuosittain noin 20–30. Kaupungin automaatiotarpeet ovat kasvaneet ja monimuotoistun

Digital Workforce continues as the City of Helsinki’s partner in process automation7.10.2025 08:30:00 EEST | Press release

The City of Helsinki has chosen Digital Workforce as its partner in process automation. This procurement comprises a comprehensive service supporting close and wide-ranging collaboration together with flexible use of the required automation technologies. The technologies will be delivered to the City as a cloud service according to its needs. The aim of the cooperation is to improve the City of Helsinki’s productivity and to ensure a modern, secure, and cost-effective operating model that meets the rapidly growing demand for automation services. The City of Helsinki’s Department of Financial Management Services (Talpa) first began working with Digital Workforce in 2017 to develop its internal capabilities in robotic process automation. In 2023, the City centralized all its RPA-related tasks with Talpa. It currently operates more than 80 automated workflows, and in recent years has implemented around 20–30 new automations annually. The City’s automation needs have expanded and diversifi

Digital Workforce on saanut päätökseen e18 Consultingin yrityskaupan ja vahvistaa NHS:n hoitopolkujen automatisointia Isossa-Britanniassa1.10.2025 09:06:01 EEST | Tiedote

Digital Workforce on saanut päätökseen e18 Consultingin yrityskaupan ja vahvistaa NHS:n hoitopolkujen automatisointia Isossa-Britanniassa Lontoo | Helsinki, 1.10.2025 09:05 EEST – Lehdistötiedote Digital Workforce Services Oyj on tänään saattanut päätökseen Isossa-Britanniassa sijaitsevan e18 Consulting Ltd:n (e18 Innovation) yrityskaupan. Heinäkuun 18. päivänä 2025 julkistettu kauppa tukee Digital Workforcen kannattavan kansainvälisen kasvun strategiaa ja tekee terveydenhuollosta yhtiön suurimman toimialan vahvistaen samalla sen asemaa johtavana hoitopolkujen automaation tarjoajana Isossa-Britanniassa. NHS (National Health Service) on mittakaavaltaan ja laajuudeltaan yksi Euroopan suurimmista terveydenhuoltojärjestelmistä: yli 220 sairaanhoitopiiriä, jotka palvelevat 56 miljoonaa ihmistä, 1,4 miljoonaa työntekijää, taustalla 190 miljardin punnan budjetti ja 10 miljardin punnan panostus digitaaliseen, dataan ja tekoälyyn. NHS on muiden julkisesti rahoitettujen terveydenhuoltojärjestelm

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye