Digital Workforce lanseeraa Agent Workforce –ratkaisun: tekoälypohjaiset digityöntekijät uudistavat vakuutusten korvauskäsittelyn
Digital Workforce lanseeraa Agent Workforce –ratkaisun: tekoälypohjaiset digityöntekijät uudistavat vakuutusten korvauskäsittelyn
Lehdistötiedote 7.5 2025 klo 10.00
Digital Workforce Services Oyj, globaali liiketoimintaprosessien automaation edelläkävijä, julkisti tänään Agent Workforce -ratkaisun, joka koostuu useista tehtäväkohtaisista tekoälyagenteista. Nämä agentit on tuotteistettu hallinnoimaan vakuutusten korvausprosesseja aina vahingon ensimmäisestä ilmoituksesta lopulliseen korvauspäätökseen.
Agent Workforce -ratkaisun ensimmäinen vaihe keskittyy sairausvakuutuskorvauksiin, joihin liittyy tyypillisesti runsaasti manuaalisia työvaiheita dokumenttien tulkinnassa, kuten lääkärinlausuntojen ja vakuutusehtojen vertailua. Agent Workforce -ratkaisun on tarkoitus laajentua tulevaisuudessa useisiin eri vakuutuslajeihin.
Uusi ratkaisu nojaa Digital Workforcen kymmenvuotiseen vakuutusalan automaatiokokemukseen sekä uusimpaan tekoälyteknologiaan. Tiimi älykkäitä agentteja tulkitsee sähköposteja ja PDF-dokumentteja, varmistaa vakuutusturvan kattavuuden, analysoi petosriskit ja käsittelee korvausvaatimukset itsenäisesti. Tämä vapauttaa korvauskäsittelijät keskittymään monimutkaisiin, empatiaa vaativiin tapauksiin ja nopeuttaa korvausten maksua asiakkaille.
Jussi Vasama, Digital Workforcen toimitusjohtaja, sanoo:
"Vakuutusyhtiöt kaikkialla ovat paineen alla tehdä enemmän pienemmillä resursseilla. Agent Workforce -ratkaisulla tarjoamme vakuutusyhtiöille ja ulkoisille korvauskäsittelykumppaneille valmiin digitaalisen osaajatiimin, joka työskentelee suoraan heidän nykyisissä järjestelmissä ja tuottaa tuloksia heti ensimmäisestä päivästä lähtien."
Kohdennettu ratkaisu alan kipupisteisiin
- Nopeuttaa vahinkoilmoitusten vastaanottoa ja esikäsittelyä automatisoimalla tietojen keruun, parantamalla datan laatua ja vähentämällä virheitä.
- Tuottaa johdonmukaiset ja nopeammat korvauspäätökset poistamalla manuaalisia vaiheita ja lyhentämällä korvausprosessin läpimenoaikaa.
- Tunnistaa petosriskit varhaisessa vaiheessa, vahvistaa riskienhallinnan tietopohjaa ja parantaa vahinkosuhdetta, mikä näkyy suoraan tuloksessa.
- Parantaa asiakastyytyväisyyttä ja -kokemusta nopeuttamalla korvausten läpimenoaikaa, tarjoamalla läpinäkyvän ja reaaliaikaisen viestinnän sekä vähentämällä virheitä.
Erityisen merkittävää on, että Agent Workforce -ratkaisu tuo vakuutusyhtiöille uuden toimintamallin: pitkien räätälöityjen IT-projektien sijaan organisaatiot voivat nyt nopeasti ottaa käyttöön erikoistuneita tekoälyagentteja, jotka on esikoulutettu korkean lisäarvon työtehtäviin. Tämä joustava lähestymistapa muuttaa tapaa, jolla uusia kyvykkyyksiä tuodaan vakuutusyhtiöihin nopeuttaen toiminnan tehostamista ja minimoiden perinteiset muutoksen esteet.
Agent Workforcen agentit
|
Agentti |
Erikoisala |
Mitä agentti tekee |
|
Dalia |
Tietojen keruu |
Poimii vahingon ensitiedot ja nostaa esiin puuttuvat tiedot. |
|
Clara |
Kattavuus & STP |
Orkestroi muiden agenttien toimintaa ja soveltaa liiketoimintasääntöjä suorakäsittelypäätöksien (straight-through process STP) tekemiseksi. |
|
Nora |
Tietojen tulkinta |
Muuntaa käsinkirjoitetut tai vapaamuotoiset tekstit korvauskäsittelyssä hyödynnettäväksi dataksi. |
|
Petra |
Vakuutusturvan tarkistus |
Vertaa korvaushakemuksen tietoja vakuutuskirjaan ja varmistaa vakuutusturvan kattavuuden. |
|
Fiona |
Petostiedustelu |
Tunnistaa petosriskit ja takautumisoikeus‑mahdollisuudet jo vahinkoilmoitusvaiheessa, suojaten liiketoimintaa petoksilta ja korvausvuodoilta. |
|
Anders |
Korvauskäsittely |
Tarkistaa korvausrajat ja vahinkohistorian laskeakseen korvaussuositukset, asettaakseen korvausvaraukset sekä eskaloi poikkeamat. |
|
Sera |
Korvausten maksu & Viestintä |
Hoitaa maksut ja laatii korvauspäätösviestinnän. |
Alan analyytikot pitävät kehitystä vääjäämättömänä. Venrockin tuore analyysi “The Great Legacy Extinction: AI’s $20 Trillion Takeover of Professional Services” nostaa suurivolyymiset, dokumenttipainotteiset prosessit – kuten vakuutuskorvausten käsittelyn – tekoälyautomaatio‑aallon kärkeen. Kun manuaaliset ja vanhentuneet työnkulut korvataan erikoistuneilla agenteilla, Agent Workforce ‑ratkaisut pystyvät ottamaan osansa ennustetusta 20 biljoonan dollarin markkinasta ja asettamaan uuden vertailutason korvauspalvelujen tehokkuudelle ja asiakaskokemukselle.
Lue lisää Agent Workforce -ratkaisusta osoitteessa https://agent-workforce.com
Tietoa Digital Workforce Services Oyj
Digital Workforce Services Oyj on johtava liiketoiminnan automaatioon ja teknologiaratkaisuihin keskittynyt palveluntarjoaja. Digital Workforce Outsmart -alustan ja palveluiden avulla, mukaan lukien tekoälyagentit, asiakasorganisaatiot voivat uudistaa tietotyötä, säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa sekä parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Yli 200 suurta kansainvälistä asiakasta käyttää yhtiön palveluita toimintansa kehittämiseen automaation avulla. Digital Workforce on erityisen vahva terveyden- ja sosiaalihuollon asiakas- ja hoitopolkujen automatisoinnissa edistäen pitkäaikaissairauksien seurantaa, parantaen potilasturvallisuutta ja lisäten työn tuottavuutta. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Irlannissa sekä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla.
Lisätietoja: https://digitalworkforce.com
Avainsanat
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj
Digital Workforcen Agent Workforce -ratkaisu saa vauhtia Microsoft Foundryssa ja Microsoft Azuressa25.11.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Helsinki, Suomi -Digital Workforce Services Plc jatkaa innovaatioiden edistämistä vakuutuskorvauskäsittelyssä Agent Workforce -ratkaisullaan tuottaen mitattavia tuloksia vakuutusyhtiöille ja kolmannen osapuolen korvaus- ja hallinnointipalvelujen tuottajille (TPA). Microsoft Azuren päälle rakennettu ratkaisu hyödyntää Microsoft Foundryn kehittyneitä agenttiominaisuuksia ja orkestrointiteknologioita, joita tukevat avoimen lähdekoodin kehykset. Lanseerauksestaan lähtien Agent Workforce on auttanut vakuutusyhtiöitä uudistamaan koko korvauskäsittelyprosessinsa ensimmäisestä vahinkoilmoituksesta (FNOL) lopulliseen korvausratkaisuun ottamalla käyttöön erikoistuneita tekoälyagentteja tehtäviin kuten tietojen kerääminen, vakuutusturvan kelpoisuuden tarkistaminen, petosten havaitseminen, korvauspäätökset ja korvausten maksaminen. Ratkaisun modulaarinen arkkitehtuuri mahdollistaa nopean käyttöönoton ja integroinnin olemassa oleviin korvausjärjestelmiin nopeuttaen muutosta ja parantaen asiakaskoke
Digital Workforce’s Agent Workforce Solution Gains Momentum on Microsoft Foundry and Microsoft Azure25.11.2025 08:30:00 EET | Press release
Helsinki, Finland - Digital Workforce Services Plc continues to drive innovation in insurance claims processing with its Agent Workforce solution, now delivering measurable results for insurers and third-party administrators. Built on top of Microsoft Azure, the solution uses advanced agent capabilities and orchestration technologies from Microsoft Foundry, supported by open-source frameworks. Since its launch, Agent Workforce has helped insurers reimagine their entire claims journey, from first notification of loss (FNOL) to final settlement, by deploying specialist AI agents for tasks such as data capture, coverage eligibility, fraud detection, adjudication, and settlement. The solution’s modular architecture enables rapid onboarding and integration with existing claims systems, accelerating transformation and improving customer outcomes. Key Highlights: Proven Impact: Early adopters report significant reductions in manual processing time and improved accuracy in claims handling. Sca
Digital Workforcelle sopimuksen jatko ja laajennus Portsmouth Hospitals University (PHU) NHS Trustin kanssa20.11.2025 09:00:00 EET | Tiedote
Digital Workforcelle sopimuksen jatko ja laajennus Portsmouth Hospitals University (PHU) NHS Trustin kanssa Lehdistötiedote 20.11.2025 Yhteistyömme Portsmouth Hospitals Universityn (PHU) NHS Trustin kanssa vahvistuu uudella kolmen vuoden sopimuksella, jonka puitteissa Digital Workforce Services Oyj jatkaa älykkäiden automaatiopalveluiden toimittamista ja laajentamista yhteistyössä Trustin ja kumppanimme PSTG Ltd:n kanssa. Iso-Britannian NHS (National Health Service) on mittakaavaltaan ja laajuudeltaan yksi Euroopan suurimmista terveydenhuoltojärjestelmistä: yli 220 sairaanhoitopiiriä, jotka palvelevat 56 miljoonaa ihmistä, 1,4 miljoonaa työntekijää, taustalla 190 miljardin punnan budjetti ja 10 miljardin punnan panostus digitaaliseen, dataan ja tekoälyyn. Jatkosopimus kuvastaa vahvan yhteistyön ja luottamuksen suhdetta, jonka olemme rakentaneet PHU:n kanssa heidän automaatiomatkansa alusta lähtien. Olemme iloisia voidessamme jatkaa tukeamme PHU:lle vastaten heidän kehittyviin automaati
Digital Workforce Services Plc announces a contract extension and expansion with Portsmouth Hospitals University NHS Trust20.11.2025 09:00:00 EET | Press release
Digital Workforce Services Plc announces a contract extension and expansion with Portsmouth Hospitals University NHS Trust Press release 20 November 2025 Our partnership with Portsmouth Hospitals University (PHU) NHS Trust continues to strengthen through a new three-year agreement, under which Digital Workforce Services will continue to deliver and expand intelligent automation services in collaboration with the Trust and our partner PSTG Ltd. This reflects the strong collaboration and trusted relationship we’ve built together since their automation journey began. We’re pleased to have supported PHU along the way, responding to their evolving automation capability and requirements, and adapting our role to align with the development of their exceptional in-house expertise. The new agreement includes an extension of services for a further three years, and importantly, the introduction of new BPA (Business Process Automation), Orchestration, and IDP (Intelligent Document Processing) capa
Digital Workforce on solminut sopimuksen - Ruotsin johtavan sairaalan - Södersjukhusetin kanssa11.11.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Digital Workforce on solminut sopimuksen Södersjukhusetin kanssa, joka on yksi Skandinavian suurimmista sairaaloista. Kumppanuudella tuetaan ja vauhditetaan sairaalan automaatio-ohjelmaa. Sopimus jatkaa aiempaa yhteistyötä, ja sen myötä Digital Workforcen ruotsalainen konsulttitiimi työskentelee Södersjukhusetin omien asiantuntijoiden rinnalla tunnistaakseen, kehittääkseen ja toteuttaakseen automaatioratkaisuja. Södersjukhuset-sairaala on osa Tukholman aluetta, suurta julkista organisaatiota, joka edistää jatkuvaa yhteistyötä eri yksiköidensä välillä automaatioiden kehittämisessä. Digital Workforcen ja Södersjukhusetin välisen kumppanuuden tavoitteena on tehostaa sairaalan sisäisiä prosesseja ja luoda samalla edellytykset sille, että ratkaisuja voidaan laajentaa muualle organisaatioon tarpeiden mukaan. ”Digital Workforce on johtava prosessiautomaation asiantuntija terveydenhuollossa, jolla on erityisen vahva jalansija Isossa-Britanniassa ja kotimaassamme Suomessa. Pohjoismaisilla sote-
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme