Pääkaupunkiseudun tuleva kaupunkipyöräjärjestelmä Inurba Mobilitylle ja Bauer Media Outdoorille (entinen Clear Channel)
Inurba Mobility (KaupunkiPyörä Vantaa Oy) on voittanut yhdessä Bauer Media Outdoorin (ent. Clear Channel) kanssa pääkaupunkiseudun kaupunkipyöräjärjestelmän kilpailutuksen. Inurba Mobility jatkaa järjestelmän operointia ja Bauer Media Outdoor huolehtii mainos- ja sponsorirahoituksesta. Uuden järjestelmän on tarkoitus käynnistyä aikaisintaan seuraavalle kaupunkipyöräkaudelle 2026.

Uusi kaupunkipyöräjärjestelmä on yhtenäinen kaikille mukaan tuleville pääkaupunkiseudun kunnille. Kiinnostuksensa liittyä mukaan järjestelmään ovat ilmaisseet Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen, Kerava, Sipoo ja Siuntio. Järjestelmä voi sisältää myös sähköpyöriä.
Bauer Media Outdoor tarjoaa myös jatkossa mahdollisuuden kaupallistaa pääkaupunkiseudun kattavan kaupunkipyöräjärjestelmän. Laadukas ja vahvaa imagoa rakentava kaupunkipyöräpalvelu tarjoaa sponsorille erinomaista näkyvyyttä kestävän liikkumisen ytimessä. Sponsorointiin sisältyy muun muassa polkupyörien ja pyöräasemien sekä huolto- ja siirtoajoneuvojen brändäys, ja näkyvyys palvelun verkkosivuilla ja applikaatiossa.
”Tarjoamme kaupungeille ja kaupunkilaisille laadukkaita, mainosrahoitteisia palveluita ja kaupunkipyörät ovat tästä erinomainen esimerkki. Yhteistyössä Inurba Mobilityn kanssa toimme kaupunkipyörät Helsinkiin jo yli kymmenen vuotta sitten. On hienoa, että saamme jatkossakin olla mukana mahdollistamassa tätä suosittua joukkoliikenteen muotoa. Sekä käyttäjille että sponsoreille on tärkeää, että palvelu toimii sujuvasti ja laadukkaasti – ja juuri tämän mahdollistamme yhdessä Inurba Mobilityn kanssa. Sponsorointi ja mainosrahoitus kattavat merkittävän osan järjestelmän kustannuksista ja tarjoavat mainostajille vaikuttavan mahdollisuuden brändin rakentamiseen", sanoo Bauer Media Outdoorin CDO Lassi Tolonen.
"Viimeisten kymmenen vuoden yhteistyö Bauer Median Outdoorin sekä palvelun sponsorin, Alepan, kanssa on sujunut hienosti. On mahtavaa jatkaa yhteistyötä Bauer Media Outdoorin kanssa. Brändeille kaupunkipyöräpalvelun sponsorointi on hieno mahdollisuus olla osa kaupunkilaisten arkea positiivisella, näkyvällä ja kestävällä tavalla," kertoo Inurba Mobilityn Service Manager Juha Pitkänen.
Kaupunkipyöräjärjestelmän kilpailutuksesta on tehty valitus markkinaoikeuteen, joka saattaa vaikuttaa hankinnan etenemiseen ja aikatauluihin. Valitus ei kohdistu Bauer Media Outdooriin tai Inurba Mobilityyn, vaan kuten aina, ne on osoitettu hankintayksiköille, eli kaupungeille.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lassi TolonenCDO & Regional DirectorBauer Media Outdoor
Puh:+358 20 731 2003lassi.tolonen@bauermediaoutdoor.comJuha PitkänenService ManagerInurba Mobility
Puh:+358 50 558 5446jpitkanen@inurbamobility.comKuvat
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Clear Channel Suomi Oy
Bikeep ja Bauer Media Outdoor tuovat maksuttomat lataus- ja pysäköintiasemat pyörille ja potkulaudoille Cityconin kauppakeskuksiin6.6.2025 09:15:00 EEST | Tiedote
Citycon on ottanut käyttöön Suomen ensimmäiset Bikeep – lataus- ja pysäköintiasemat pyörille ja potkulaudoille viidessä kauppakeskuksessaan: Lippulaiva, Iso Omena, Myyrmanni, Trio ja Koskikeskus. Yhteistyössä Bikeepin ja Bauer Media Outdoorin (ent. Clear Channel) kanssa toteutettu hanke tuo kaupunkeihin konkreettista kestävän liikkumisen infrastruktuuria.
Mainostajalle entistäkin tehokkaammat mahdollisuudet hyödyntää DOOH retail mediaa S-ryhmän myymälöissä16.4.2025 11:01:00 EEST | Tiedote
Store Digital -verkosto kasvaa vauhdilla ja kattaa pian koko Suomen. Tämän myötä SOK ja Clear Channel ovat sopineet tiiviistä yhteistyöstä osana laajempaa kehityssuunnitelmaa ja allekirjoittaneet valtakunnallisen yhteistyösopimuksen Store Digital -myymälämedian kehittämisestä ja yhteistyöstä S-ryhmän myymälöissä sisältäen Prismat, S-marketit, Alepat ja Salet.
Tutkimus: Helsinki-Vantaan lentoasema herättää kaikkein positiivisimpia tunnetiloja9.4.2025 09:15:00 EEST | Tiedote
"Tunnetilat eri ympäristöissä" -tutkimus selvitti 18-74-vuotiaiden suomalaisten tunnetiloja erilaisissa ympärivuotisissa ulkomainonnan ympäristöissä. Positiiviset tunteet olivat voimakkaimpia lentoasemalla, ja niitä koettiin seuraavaksi eniten satamissa, taajamien ulkopuolisilla maanteillä sekä kauppakeskuksissa.
Pasi Raassina siirtyy Clear Channel Finlandille johtamaan Future of Media -hanketta ja ohjelmallisen ostamisen kehittämistä31.3.2025 09:15:00 EEST | Tiedote
Pitkän ja ansiokkaan uran median ja digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen parissa tehnyt IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina siirtyy Clear Channelille, Head of Future Media -rooliin. Pasi vastaa digitaalisen ulkomainonnan kehityksestä ja kasvusta erityisesti digitaalisen mainonnan ostajien näkökulmasta.
Clear Channelin digitaalinen ulkomainosverkosto kasvaa yli 5000 mainospintaan – yhtiö lanseeraa yli 500 uutta mainospintaa4.3.2025 09:16:00 EET | Tiedote
Ulkomainosyhtiö Clear Channel vahvistaa asemaansa digitaalisen ulkomainonnan edelläkävijänä laajentamalla valtakunnallista ulkomainosverkostoaan yli 500 uudella mainospinnalla. Verkoston kokonaismäärä kasvaa samalla yli 5000* digitaaliseen mainospintaan kattaen yli 250 paikkakuntaa eri puolilla Suomea.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme