Äänihuulet viritetään huvipuiston taajuudelle - Linnanmäellä lauletaan taas yhteislauluja

Kesän aikana huvipuistossa raikaavat niin Kalliolle kukkulalle, Lentäjän poika kuin Ultra Bran hittibiisi Sinä lähdit pois. Linnanmäen yhteislauluiltojen isäntinä ja emäntinä toimivat suomalaiset huippuartistit, mm. Diandra ja Teemu Roivainen.
Teemu Roivainen

Keskiviikkoiltaisin Linnanmäellä kaikuvat ilon kiljahdusten lisäksi myös innokkaiden laulajien sulosävelet, kun vuorossa on suosittujen artistien vetämät yhteislauluillat. Laulattajina Linnanmäellä toimivat tänä vuonna mm. Johanna Försti, Sami Saari, Teemu Roivainen, Emma Salokoski ja Arttu Wiskari.

- Yhteislaulaminen nostattaa aina ihmisille hyvää tunnelmaa. Mukava päästä pitkästä aikaa mukaan yhteislaulutunnelmiin. Linnanmäki on minun silmissäni legendaarinen suomalainen paikka, jonka tärkeimpänä tehtävänä on edistää lasten hyvinvointia. Itsekin muistan, että Linnanmäki-vierailut olivat lapsuuden kohokohtia, laulaja Teemu Roivainen kertoo.

Sinivalkoisia sävelmiä

Suomen juhlavuoden kunniaksi Linnanmäellä lauletaan yhdessä myös 100 laulua -yhteislaulutilaisuuksissa. Sunnuntaiset lauluillat vetää niin ooppera- kuin viihdemusiikkilavojen konkarilaulaja Veli-Pekka Väisänen.

- Linnanmäen 100 laulua -yhteislaulutilaisuudet ovat osa Sata laulua Suomesta ja suomalaisuudesta -hanketta. Rennot ja yhdessä tekemistä parhaillaan edustavat yhteislaulutilaisuudet ovat mitä vekkulin tapa juhlistaa satavuotiasta Suomea, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin sanoo.

Yhteislaulut ovat vanha perinne, niiden kautta nostatetaan yhteishenkeä ja saadaan roppakaupalla hyvää mieltä. Pohjoismaiseen kesäkulttuuriin tiiviisti kuuluvista tapahtumista tunnetuin lienee Ruotsin Allsång på Skansen.

Linnanmäen yhteislaulut 2017

heli.hemgard@linnanmaki.fi

Teemu Roivainen
Linnanmäen Estradi

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle. Vuonna 2016 lahjoitettiin 4,3 miljoonaa euroa ja tavoite vuodelle 2017 on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat suomalaista lastensuojelutyötä.

Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2017 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.