Alepa lanseeraa Woltin kanssa pääkaupunkiseudun nopeimman ruoan verkkokaupan – ruokakassit kotiin alle tunnissa

Pääkaupunkiseudun nopein ruoan verkkokauppa Alepa on pian entistäkin nopeampi. Ruokaostokset voi tilata Woltin kautta seitsemästä Alepa-myymälästä ja saada kotiin toimitettuna alle tunnissa. Tilauksia voi tehdä myös ennakkoon, jolloin halutun toimitusajankohdan voi määrittää viiden minuutin tarkkuudella.

”Osalle asiakkaista nopeus on valttia. Haluamme tarjota pääkaupunkiseudulla asuville entistä monipuolisemmat vaihtoehdot ruoan verkkokauppatilauksiin ja Alepa panostaa pikatoimituksiin. Yhteistyökokeilu Woltin kanssa antaa meille hyvän näkymän siihen, miten pikatoimitukset otetaan vastaan ja miten asiakkaamme niihin suhtautuvat”, kertoo verkkokaupan kehityspäällikkö Jukka Ranua HOK-Elannolta.

Seitsemän Alepa-myymälää aloittaa pilotin ravintolaruokien kotiinkuljetuksista tunnetun Woltin kanssa. Mukana ovat Alepa Tripla Pasilassa, Alepa Forum Helsingin keskustassa, Alepa Sture 27 Vallilassa, Alepa Herttoniemi, Alepa Sello Leppävaarassa, Alepa Otaniemi sekä Alepa Joosepinkuja Matinkylässä. Myymälöiden toimitussäde on noin 3,5-6 kilometriä linnuntietä myymälästä.

“Olemme valtavan iloisia, että pääsemme aloittamaan yhteistyön Alepan kanssa. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaille aikaa keskittyä heille tärkeisiin asioihin ja ylittää heidän odotuksensa erinomaisella palvelulla – nyt voimme tarjota tätä yhä paremmin myös päivittäistavaroiden osalta”, sanoo Woltin Suomen maajohtaja Henrik Pankakoski.

Kokeilu alkaa 17.6. ja jatkuu syyskuun loppuun saakka. Yhteistyön jatkoa ja laajentamista harkitaan asiakkaiden palautteen perusteella.

”Kokeilemme yhteistyötä nyt syyskuun loppuun asti ja keräämme opit ja kokemukset jatkosta”, Ranua kertoo.

Valikoimassa on noin 400 erilaista tuotetta kaikista tuoteryhmistä pois lukien pakasteet. Alkoholijuomia ja tupakkatuotteita ei voi toimittaa kotiinkuljetuksella. Tuotteet myydään Alepan hinnoin ja lisäksi tilaukseen tulee Woltin toimitusmaksu, joka on alkaen 3,90 euroa. Woltin kautta tehdyistä tilauksista ei voida myöntää Bonusta. Asiakkaat tekevät tilaukset Woltin sovelluksen tai verkkosivujen kautta. Alepan henkilökunta kerää ostokset myymälässä ja Woltin lähettikumppanit toimittavat tilaukset asiakkaiden kotiovelle.

Lisätietoja:
Jukka Ranua, verkkokaupan kehityspäällikkö, HOK-Elanto, jukka.ranua(at)sok.fi

Henrik Pankakoski, Suomen maajohtaja, Wolt, p. 044 477 7498, henrik.pankakoski(at)wolt.com

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

Ruoan verkkotilaamisesta tuli pääkaupunkiseudulla tapa – S-marketit vahvistamaan kasvavaa ruoan verkkokauppaa15.9.2020 09:00:00 EESTTiedote

Pääkaupunkiseudulla toimiva HOK-Elanto jatkaa verkkokauppapalveluidensa vahvistamista. Syyskuun aikana myös kymmenen S-marketia aloittaa ruokatilausten kotiinkuljetukset Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Tuusulassa. Koronakevät moninkertaisti ruoan verkkokauppatilaukset pääkaupunkiseudulla. Kysyntäpiikki tasoittui, mutta ruoan nettitilaaminen jäi tavaksi.

S-marketin marketpäällikkö paljastaa: tässä ovat kaupoissa eniten hävikkiä aiheuttavat ruuat – näin jokainen voi vaikuttaa hävikin syntymiseen omalla kauppareissullaan3.9.2020 10:00:00 EESTTiedote

Pääkaupunkiseudulla toimivan HOK-Elannon ruokakaupoissa ja ravintoloissa ruokahävikkiä on vähennetty merkittävästi jo vuosien ajan, ja kehitystyö hävikin minimoimiseksi jatkuu edelleen. Marketin ja ravintolan uraauurtavaan yhteistyöhön perustuvan Happy Farmer -ravintolaperheen kaltaiset uudet avaukset tuovat tarjolle yhä tehokkaampia tapoja hävikinvastaiseen työhön, jossa myös asiakkaat voivat tehdä osansa.