Alepa lanseeraa Woltin kanssa pääkaupunkiseudun nopeimman ruoan verkkokaupan – ruokakassit kotiin alle tunnissa

Pääkaupunkiseudun nopein ruoan verkkokauppa Alepa on pian entistäkin nopeampi. Ruokaostokset voi tilata Woltin kautta seitsemästä Alepa-myymälästä ja saada kotiin toimitettuna alle tunnissa. Tilauksia voi tehdä myös ennakkoon, jolloin halutun toimitusajankohdan voi määrittää viiden minuutin tarkkuudella.

”Osalle asiakkaista nopeus on valttia. Haluamme tarjota pääkaupunkiseudulla asuville entistä monipuolisemmat vaihtoehdot ruoan verkkokauppatilauksiin ja Alepa panostaa pikatoimituksiin. Yhteistyökokeilu Woltin kanssa antaa meille hyvän näkymän siihen, miten pikatoimitukset otetaan vastaan ja miten asiakkaamme niihin suhtautuvat”, kertoo verkkokaupan kehityspäällikkö Jukka Ranua HOK-Elannolta.

Seitsemän Alepa-myymälää aloittaa pilotin ravintolaruokien kotiinkuljetuksista tunnetun Woltin kanssa. Mukana ovat Alepa Tripla Pasilassa, Alepa Forum Helsingin keskustassa, Alepa Sture 27 Vallilassa, Alepa Herttoniemi, Alepa Sello Leppävaarassa, Alepa Otaniemi sekä Alepa Joosepinkuja Matinkylässä. Myymälöiden toimitussäde on noin 3,5-6 kilometriä linnuntietä myymälästä.

“Olemme valtavan iloisia, että pääsemme aloittamaan yhteistyön Alepan kanssa. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaille aikaa keskittyä heille tärkeisiin asioihin ja ylittää heidän odotuksensa erinomaisella palvelulla – nyt voimme tarjota tätä yhä paremmin myös päivittäistavaroiden osalta”, sanoo Woltin Suomen maajohtaja Henrik Pankakoski.

Kokeilu alkaa 17.6. ja jatkuu syyskuun loppuun saakka. Yhteistyön jatkoa ja laajentamista harkitaan asiakkaiden palautteen perusteella.

”Kokeilemme yhteistyötä nyt syyskuun loppuun asti ja keräämme opit ja kokemukset jatkosta”, Ranua kertoo.

Valikoimassa on noin 400 erilaista tuotetta kaikista tuoteryhmistä pois lukien pakasteet. Alkoholijuomia ja tupakkatuotteita ei voi toimittaa kotiinkuljetuksella. Tuotteet myydään Alepan hinnoin ja lisäksi tilaukseen tulee Woltin toimitusmaksu, joka on alkaen 3,90 euroa. Woltin kautta tehdyistä tilauksista ei voida myöntää Bonusta. Asiakkaat tekevät tilaukset Woltin sovelluksen tai verkkosivujen kautta. Alepan henkilökunta kerää ostokset myymälässä ja Woltin lähettikumppanit toimittavat tilaukset asiakkaiden kotiovelle.

Lisätietoja:
Jukka Ranua, verkkokaupan kehityspäällikkö, HOK-Elanto, jukka.ranua(at)sok.fi

Henrik Pankakoski, Suomen maajohtaja, Wolt, p. 044 477 7498, henrik.pankakoski(at)wolt.com

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

DOKUMENTTI ”294” ON KIITOS KORONAKRIISIN ETULINJAN TYÖNTEKIJÖILLE26.5.2020 09:08:02 EESTTiedote

294 on Dome Karukosken ohjaama lyhytdokumentti suomalaisen ruokakaupan henkilökunnasta koronakriisin aikaan keväällä 2020. Dokumentin on tilannut HOK-Elanto kunnianosoituksena ja kiitoksena kaikille niille etulinjassa työskenteleville ammattilaisille, jotka pitävät arkemme pyörimässä kaupoissa, terveydenhuollossa ym. Dokumentin nimi 294 tulee tutkimuksesta*), jonka mukaan myymälän kassa on Suomen 294. arvostetuin ammatti.