Anni Vepsäläinen Helsingin seudun kauppakamarin puheenjohtajaksi

Helsingin seudun kauppakamarin uudeksi puheenjohtajaksi on valittu Suomen Messujen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen. Hän seuraa puheenjohtajana HOK-Elannon toimitusjohtaja, kauppaneuvos Matti Niemeä.

Suomen Messujen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen aloittaa Pohjoismaiden suurimman kauppakamarin puheenjohtajana ensi vuoden alussa. Helsingin seudun kauppakamarissa on yli 7000 yritys- ja yhteisöjäsentä.

Vepsäläisen mielestä Helsingin seudulla on kaikki mahdollisuudet nousta yhdeksi Euroopan kiinnostavimmista vaihtoehdoista, kun yritykset kartoittavat uusia potentiaalisia sijaintipaikkoja.

-Menestyminen kuitenkin edellyttää seudun kunnilta, kaupungeilta ja elinkeinoelämältä entistä laajempaa yksituumaisuutta ja byrokratian rajat ylittävää yhteistyötä. Eikä markkinointia ja lobbaamistakaan sovi unohtaa, muistuttaa tuore puheenjohtaja Anni Vepsäläinen.

Kauppakamarin varapuheenjohtajiksi valittiin Kalevala Koru Oy:n toimitusjohtaja Riitta Huuhtanen, Fredman Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman sekä Tamro Oyj:n toimitusjohtaja Kai Kaasalainen.

Kauppakamarin jäsenmäärä ylitti 7000 jäsenen rajapyykin

Helsingin seudun kauppakamari saavutti marraskuussa 100-vuotisen historiansa ennätyksen jäsenmäärässään. Yli 7000 jäsenellään kauppakamari on Pohjoismaiden suurin ja Euroopan suurimpia vapaaehtoiseen jäsenyyteen perustuvia kauppakamareita.

-Hyvä kattavuus ja kasvava jäsenmäärä ovat toimintamme perusedellytys. Suuri jäsenmäärä tuo volyymia palveluihimme, vipinää verkostoihin sekä voimaa vaikuttamiseen, sanoo kauppakamarin toimitusjohtaja Heikki J. Perälä

Kauppakamarin 7000. jäsen on työvaatteita, -kenkiä ja -hanskoja valmistava, vuonna 1959 Ruotsissa perustettu perheyritys Blåkläder. Yrityksen Suomen pääkonttori sijaitsee Vantaalla.

Blåkläderin strategiassa korostuu vastuullinen liiketoiminta.

-Kaikki tuotteemme tehdään omissa sertifioiduissa tehtaissamme, joissa noudatetaan kansainvälisen sosiaalisen vastuun SA8000-standardia. Kehitämme tuotteita, jotka tekevät arkipäivän turvallisemmaksi, helpommaksi ja mukavammaksi, kertoo Blåkläderin myyntipäällikkö Tomas Åkerman.

Lisätietoa:

Helsingin seudun kauppakamari, puheenjohtaja Anni Vepsäläinen

p, 0400 400 074

Helsingin seudun kauppakamari, toimitusjohtaja Heikki J. Perälä

heikki.perala@chamber.fi, p. 050 66773

Essi Lindqvist
viestintäpäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
essi.lindqvist(at)chamber.fi

Helsingin seudun kauppakamari vahvistaa yritysten menestystä osallistumalla aktiivisesti Helsingin seudun kehittämiseen. Kauppakamariin kuuluu 21 kunnan alueelta yli 6 900 palveluja, kauppaa ja teollisuutta edustavaa yritystä.

Henkilötietojen käsittely – EU-tietosuoja-asetuksen vaatimukset11.12.2017 10:57Tiedote

Yrityksillä on kova kiire selvittää, mitä uusi tietosuoja-asetus tuo tullessaan toukokuussa 2018. Kyseessä on lähes jokaista yritystä koskeva iso muutos. Kauppakamarien viime keväänä toteuttamassa kyselyssä vain 38 prosenttia yrityksistä kertoi varautuneensa tietosuoja-asetuksen uudistukseen. Heikointa valmistautuminen oli pienissä, alle 50 henkilöä työllistävissä yrityksissä, joissa valmistautuneita oli alle kolmannes.