Aura Rakennus rakentaa Joo Groupille asuntoja Kirkkonummen Masalaan

Aura Rakennus Uusimaa Oy rakentaa Kirkkonummelle kaksi asuinkerrostaloa. Vuokra-asuntotalot rakennetaan Joo Group Oy:lle. Urakkasopimus on Aura Rakennukselle ensimmäinen pääkaupunkiseudulla. Näkymät ovat alan tilanteesta huolimatta hyvät pääkaupunkiseudulle laajentumiselle.

Asuntosijoitusyhtiö Joo Groupin kanssa rakennettavat asuinkerrostalot nousevat Kirkkonummelle keskeisten liikenneyhteyksien läheisyyteen, Masalan rautatieaseman kupeeseen. Rakentamisen arvioidaan alkavan kesällä 2023 ja talojen odotetaan valmistuvan syksyllä 2024. Taloihin valmistuu 73 vuokra-asuntoa.

­– Nämä uusimmat Masalan kohteemme ovat tervetullut lisä muiden suosittujen Kirkkonummen kohteidemme rinnalle. On hienoa päästä tekemään töitä vastuullisen rakentajan kanssa, joka tukee ympäristötavoitteitamme, sanoo Joo Groupin toimitusjohtaja Antti Niskanen.

– Yhteistyö Joo Groupin kanssa on sujunut hyvin. On ollut hienoa jakaa ympäristöystävällisen rakentamisen asiantuntijuuttamme kumppanille, jolle se on aidosti tärkeää, kertoo Aura Rakennus Uusimaan toimitusjohtaja Antti Lahtinen.

Kestävä rakentaminen ja ympäristövastuullisuus on Aura Rakennuksen toiminnan ytimessä, mikä näkyy myös Kirkkonummen kohteissa. Taloille tullaan hakemaan LEED Platinum -sertifikaattia, jossa huomiota kiinnitetään laajasti rakennuksen aiheuttamaan ympäristökuormitukseen ja erityisesti energiatehokkuuteen, sijaintiin ja vedenkäyttöön.

Hyvät näkymät alan tilanteesta huolimatta

Kirkkonummen kohteet ovat Aura Rakennus Uusimaalle ensimmäinen urakkasopimus pääkaupunkiseudulla. Yhtiön tarkoituksena on keskittyä oman hankekehityksen kautta omistus- sekä vuokra-asuntorakentamiseen toimitiloja unohtamatta. Markkinan normalisoituessa Aura Rakennus yhtiö tavoittelee noin 30 miljoonan euron liikevaihtoa vuonna 2025. Toimitusjohtaja Antti Lahtinen on luottavainen tulevaan, vaikka rakennusalalla yleisesti onkin tällä hetkellä haastavat näkymät.

– Tilanne on meille myös hyvässä mielessä erilainen, sillä pääkaupunkiseudulla uutena toimijana meillä on enemmän liikkumavaraa kuin monilla muilla. Menestys vaatii uudistumista sekä rohkeutta ja sitkeyttä nähdä pitkälle tulevaisuuteen, Lahtinen sanoo.

Aura Rakennus Uusimaa kasvaa hankkeiden aloituksen myötä myös henkilöstömäärältään. Ensimmäiset rekrytoinnit tehtiin talvella ja nyt kevään sekä kesän aikana henkilöstöä lisätään. Toistaiseksi hakijoita ja kiinnostusta on riittänyt. Yrityksen uudet toimitilat avattiin helmikuussa Helsinki-Vantaan lentokentän läheisyyteen Äyritielle.

Lisätietoja:

Aura Rakennus Uusimaa Oy, toimitusjohtaja Antti Lahtinen, puh. 050 463 1325
Joo Group Oy, toimitusjohtaja Antti Niskanen, puh. 050 537 8676

BriiffiGround
20101 Turku

Aura Rakennus on suomalainen rakennusalan konserni, joka on erikoistunut ympäristövastuulliseen rakentamiseen. Toimintamme ytimessä on hankekehitys, jota kautta tuotamme asiakkaillemme asunto-, palvelu- ja toimitilakiinteistöjä. Tuottamalla kiinteistöjä ympäristövastuullisesti varmistamme samalla muun muassa rakennusten matalammat energian käyttökustannukset ja pienemmän ympäristökuormituksen eli kokonaisuudessaan kiinteistöjen kestävämpää käyttöä. Yhtiön tämänhetkinen tilauskanta on noin 70 miljoonaa euroa ja asuntoja rakenteilla noin 700 kpl.

Joo Group Oy kehittää, omistaa ja hallinnoi kiinteistöjä Suomen kasvukeskuksissa. Portfolio käsittää yli 6000 Joo Kotien vuokra-asuntoa, arvoltaan yli miljardi euroa. Joo lupaa asukkailleen huoletonta vuokra-asumista tarjoamalla joustavaa palvelua, yhteisöllisyyttä sekä vastuullisia asumisen ratkaisuja.

Aura Rakennukselle risteilyalusten saneeraukseen keskittyvä tytäryhtiö Aura Flow5.9.2023 07:00:00 EEST | Tiedote