BURGER KING® AVAA 10 RAVINTOLAA JA TYÖLLISTÄÄ 500 HENKILÖÄ SYKSYN AIKANA

BURGER KING® -hampurilaisravintolaketju kasvaa kohisten. Syyskuussa 2017 ravintoloiden avaamistahti on Suomessa ennennäkemätön – avattavien ravintoloiden lukumäärä on kymmenen, joista peräti viisi avataan kahden viikon sisällä. Kuhunkin ravintolaan palkataan 30 työntekijää, joten työllistämisvaikutus on varsin myönteinen valtakunnallisestikin.

BURGER KING® -ketju laajenee vauhdilla ja varsinkin kuluvana vuonna tahti on kiihtynyt kiihtymistään. Nyt ravintoloita on maanlaajuisesti 34 ja vuoden loppuun mennessä niitä on jo 42.

Uudet ravintolat työllistävät noin 300 työntekijää ja lisäksi jo olemassa oleviin ravintoloihin palkataan yhteensä noin 200 työntekijää syksyn aikana. Henkilöstön yhteislukumäärä rikkoo jo 1000 henkilön rajan, ja tämä joukko on syntynyt neljässä vuodessa.

­ – Onhan tämä nyt aika huimaa nousukiitoa ihan kansantaloudellisestikin, kun ajattelee millainen työllistämisvaikutus avauksilla on. Jokainen toimipiste työllistää 30 henkilöä, joten kingiä jengiä on siellä täällä ympäri Suomea Itämereltä Leville saakka. Välillisesti myös uudet rakennusprojektit työllistävät merkittävän määrän ihmisiä. Tänä vuonna Restel investoi yli 10 miljoonaa BURGER KING® -ketjuun, ketjujohtaja Mikko Mollberg kertoo.

Lahti, Levi, Imatra, Mikkeli ja Vantaa. Siinä ovat pelkästään syyskuussa avattavien ravintoloiden paikkakunnat. Lahden Kivistönmäen Neste K -aseman yhteyteen avattiin ravintola 14.9. ja Suomen pohjoisin BURGER KING® Levi Hotel Span yhteyteen 21.9. Muut syyskuun avauspäivät ja paikat ovat 28.9. Neste K -asema Imatralla, 29.9. kauppakeskus Stella Mikkelissä sekä 30.9. kauppakeskus Jumbo Vantaalla.

Syksyn aikana BURGER KING® avaa mainittujen lisäksi vielä ainakin viisi ravintolaa lisää. Suunnitelmat ovat valmiina Porvoon, Espoon Muuralan, Maskun, Pukaron Paronin ja Joensuun varalle. Vuoden loppuun mennessä liekillä grillattuja WHOPPER®-hampurilaisista ja muista herkuista saa nauttia aina pääkaupunkiseudulta Lappiin saakka.

Mikko Mollberg, ketjujohtaja BURGER KING®, Restel Fast Food Oy,
+358 40 485 4227, mikko.mollberg@restel.fi

Hanne-Mari Ahonen, Brand Manager BURGER KING®, Restel Fast Food Oy
+358 50 370 2423, hanne-mari.ahonen@restel.fi

Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisravintolaketju. Ketjuun kuuluu yli 14 000 ravintolaa noin 100 maassa eri puolilla maailmaa. Suurin osa (n. 97 %) BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. BURGER KING® -ravintolat palvelevat n. 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Lisätietoja Facebookista ja osoitteesta www.burgerking.fi.