Edita ja kauppakamari yhteistyöhön digikirjojen tarjonnassa – Edilexissä nyt tuplasti enemmän kirjoja

Edita ja Helsingin seudun kauppakamari yhdistävät lakitiedon digikirjatarjontansa palvellakseen asiakkaitaan entistä paremmin. Jatkossa kauppakamarin digikirjat ovat saatavilla myös Editan lakitietopalvelu Edilexissä. Uudistus tuo Edilexiin entistä laajemman kattauksen erityisesti työoikeuden ja yritysjuridiikan kirjoja.

Huhtikuussa Edilexin digikirjatarjonta kaksinkertaistuu, kun Editan digikirjastojen osaksi tuodaan lähes 90 Helsingin seudun kauppakamarin julkaisemaa digikirjaa. Uudistuksen myötä digikirjastot laajenevat erityisesti työoikeuden ja yritysjuridiikan alueilla.

Edita ja kauppakamari haluavat palvella lakitietoa tarvitsevia ammattilaisia entistä paremmin tarjoamalla kattavan kokoelman digikirjoja yhdestä paikasta. Digikirjastot tarjoavat juristeille, asianajajille, HR-ammattilaisille ja muille asiantuntijoille laajan tietosisällön, josta löytää nopeasti ja helposti juuri tarvitsemansa ajantasaisen juridisen tiedon.

“Koronapandemia on vauhdittanut yritysten siirtymistä digiaikaan. Samalla etätyö on muuttunut uudeksi normiksi ja lisännyt tarvetta digitaalisille työkaluille. Haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman tehokkaan ja helpon pääsyn tarvitsemaansa juridiseen tietoon myös omalta kotitoimistolta käsin”, sanoo Editan lakitiedon kehityspäällikkö Hanna Kuha.

Edilex ja digikirjastot on suunniteltu toimimaan saumattomasti yhdessä, ja Edilexin hakutuloksesta pääsee siirtymään suoraan etsimäänsä kohtaan digikirjan sisällössä. Olemme erittäin iloisia sisältöyhteistyön syventämisestä kauppakamarin kanssa – heidän julkaisemansa Liikejuridiikka-lehti onkin jo pitkään ollut osa Edilex-palvelumme sisältöä”, Kuha jatkaa.”

Kustannustoiminnasta vastaava johtaja Antti-Pekka Hulkko Helsingin seudun kauppakamarista kertoo, että asiakkaiden toiveena on, että ammattikirjat löytyvät digitaalisesti yhdestä paikasta ja esimerkiksi haut voi kohdistaa koko aineistoon.

“Kustantajien välisellä yhteistyöllä pystymme tarjoamaan parasta mahdollista asiakaskokemusta. Meillä on jo pitkään ollut hyvää yhteistyötä Editan kanssa, joten oli luontevaa tuoda kauppakamarin laaja kirjatarjonta Edilexin kautta uusien asiakkaiden saataville. Teokset säilyvät tietysti edelleen myös kauppakamarin verkkopalveluissa”, Hulkko sanoo.

Tutustu digikirjastoihin Edilexissäedilex.fi/digikirjasto

Hanna Kuha, kehityspäällikkö, lakitieto, Edita, hanna.kuha@edita.fi, +358 40 860 2434

Antti-Pekka Hulkko, palveluliiketoiminnan johtaja, Helsingin seudun kauppakamari, antti-pekka.hulkko@helsinki.chamber.fi, +358 50 343 1574

Helsingin seudun kauppakamari on Pohjoismaiden suurin vapaaehtoiseen jäsenyyteen perustuva kauppakamari, jolla on yli 7 000 yritys- ja organisaatiojäsentä. Kauppakamari kehittää Helsingin seutua aktiivisella vaikuttamistyöllä yhteistyössä alueen kuntien, julkisen sektorin ja elinkeinoelämän kanssa sekä tarjoaa yrityksille koulutuksia, verkkopalveluja, ammattikirjoja ja verkostoitumista. www.kauppakamarikauppa.fi www.helsinki.chamber.fi

Edita on oppimisen ja lakitiedon tiedonjalostuksen suunnannäyttäjä. Tuotamme asiasisältöjä oppimisen tueksi ja ammattilaisten tiedontarpeeseen. Yhdistämme palveluissamme relevantit sisällöt, osaamisemme pedagogiikassa ja lakien tulkinnassa sekä asiakkaan tarpeisiin soveltuvan teknologian. Olemme noin sadan ammattilaisen tiivis työyhteisö ja osa Nordic Morning -konsernia. www.edita.fi

Kauppakamarikysely: Yritysten näköpiirissä ei ole uutta normaalia lähiaikoina, mutta toiveikkuus viriää3.5.2021 00:01:00 EEST | Tiedote

Uudenmaan yritysten liikevaihto- ja rekrytointiodotukset ovat useilla toimialoilla pitkästä aikaa vahvassa kasvussa. Helsingin seudun tilannetta vetävät alas erityisesti palvelu- sekä matkailu- ja ravitsemisalan yritysten yli vuoden jatkunut ahdinko. Näissä kriisiyrityksissä toipuminen uuteen normaaliin vie vielä pitkään, vaikka rokotukset etenisivät ja rajoitukset lievenisivät asteittain. Helsingin seudun yrityksistä edelleen 27 prosenttia arvioi, että niiden konkurssiriski on noussut merkittävästi – luku on huomattavasti suurempi kuin muualla maassa.