Marketing Finland ry

Effie Awards Finland starttaa tänään – päätuomarina tamperelaisen Villivision toimitusjohtaja Anna Lehtisalo

Jaa
Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestetään Suomessa jo 21. kerran. Kilpailua järjestää Suomessa Marketing Finland ry. Tuomarointia ohjaa ja valvoo ohjausryhmä, joka koostuu kokeneista markkinoinnin ammattilaisista, jotka edustavat alan toimistoja, markkinoinnin ostajia, mediaa, tutkimusyrityksiä ja oppilaitoksia. Ilmoittautuminen kilpailuun avataan 19.9.2022 ja kilpailutöitä otetaan vastaan 3.11.2022 saakka.

Viime vuoden kilpailussa kahdella Gold Effiellä ja yhdellä Silver Effiellä palkittu Ivalo Creative Agencyn case Finlayson, Bedpeace oli eniten palkintoja saanut kilpailutyö. Vuoden 2021 himoitun Grand Effien voittaja oli Bob the Robotin ja Milttonin yhteistyöcase Hartwall, Suomen kansallisjuoma. Kyseinen työ palkittiin myös Gold Effiellä strategisen markkinoinnin sarjassa.


Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki pitää luovuutta tärkeänä yritysten kilpailukyvyn säilymisen kannalta.

”Markkinoinnin kilpailut, kuten Effie antavat mahdollisuuden vertailla toimistojen, mutta myös mainostajien luovuuden tasoa. Effietä arvostetaan, koska se on tuloksellisen markkinoinnin kilpailu, jossa tuomareilla on kampanja-aineiston lisäksi käytössään kampanjoiden tulokset. Tämän vuoden kilpailu on erityisen kiinnostava, koska työt on tehty haastavassa markkinatilanteessa.”


Vuoden 2022 kilpailun päätuomarina Villivision Anna Lehtisalo

Kilpailun päätuomariksi valittiin tänä vuonna tamperelaisen Villivision toimitusjohtaja Anna Lehtisalo.


“On suuri kunnia toimia ensimmäisenä Effien päätuomarina, joka valitaan Helsingin ulkopuolelta. Tämä on osoitus koko toimialan diversiteetistä ja murroksesta. Osaamista ja näkemystä ei sido maantiede: koko Suomi on täynnä hienoja markkinoijia, jotka loistavat nokkeluudellaan ja tuloksellisuudellaan. Se on mielestäni koko Effien ydin”, Anna Lehtisalo kommentoi.


Anna Lehtisalo on strategiseen markkinointiin ja viestintään erikoistuneen Villivision toimitusjohtaja ja osakas. Anna on toiminut useassa alan kilpailussa tuomarina niin kotimaassa kuin maailmalla, muun muassa Global Effie Best of the Bestissä. Anna toimii lisäksi hallitusammattilaisena useassa yrityksessä ja haluaa varmistaa, että markkinoinnin strategista näkemystä sekä luovan asiantuntijatyön johtamisen osaamista saadaan useampaan suomalaisen yrityksen hallitukseen.


Kilpailun päätuomari toivoo näkevänsä töitä, joissa markkinoijat ovat satsanneet rohkeaan markkinointiin ja tekoihin. “Uskon, että tänä vuonna näemme monta rohkeaa työtä ja brändiä, jotka osoittavat miten epävarmassa maailmassa voidaan tuloksellisen markkinoinnin avulla luoda toivoa, valoisampaa tulevaisuutta sekä yhteistä hyvää ja menestystä”, Lehtisalo täydentää.

Sanoma Media Finland jatkaa jo kahdeksatta vuotta Effie Awards Finlandin pääyhteistyökumppanina.


”Jatkamme ylpeänä yhteistyötä markkinointialan merkittävimmän kilpailun kanssa. Suomen suurimpana mediatalona haluamme olla mukana kehittämässä markkinointia entistä tuloksellisempaan ja rohkeampaan suuntaan. Markkinaosuuksia jaetaan nyt nopeammin kuin koskaan, joten on ensiarvoisen tärkeää pitää yllä keskustelua markkinoinnin roolista liiketoiminnan strategian toteuttajana sekä oppia samalla muilta, miten haasteita voidaan ratkoa. Toivon, että Effie Awardsiin osallistutaan runsaasti ja monipuolipuolisesti ympäri Suomen, kaiken kokoisista yrityksistä”, toteaa Head of Marketing Leena Koskinen Sanomalta.

Kilpailun päivämäärät

19.9.2022        Ilmoittautuminen alkaa
13.10.2022      Early Bird päättyy
27.10.2022      Late fee
3.11.2022        Extended deadline
16.12.2022      Shortlistan julkaisu
2/2023             Effie Awards Finland -gaala ja palkintojenjako

Kilpailun tuomarointi on kansainvälisesti yhtenäinen

Kaikki yli 50 Effie-kilpailua järjestävää maata noudattavat samaa tuomarointitapaa ja ohjeita. Kilpailun tuomarointia ohjaa ohjausryhmä, joka toimii kaksi vuotta kerrallaan. Ohjausryhmän tehtävänä on kehittää Effie-kilpailua suuntaan, joka edistää markkinoinnin osaamista ja vaikuttavuutta Suomessa. Kilpailun työt arvioi kaksi tuomaristoa. Tuomaristoon kutsutaan sekä kokeneita että nuoria markkinoinnin ammattilaisia toimistoista, asiakasorganisaatioista, oppilaitoksista, mediasta ja tutkimuslaitoksista. Kilpailutyöt arvostellaan nimettöminä.

Effie Awards -kilpailusta

Effie Awards on maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki. Effie-kilpailun säännöt ja ohjeet laaditaan Effie Wordwide -organisaatiossa. Se valvoo, että kilpailu viedään läpi kaikissa maissa samoja sääntöjä noudattaen. Kilpailua järjestetään yli 50 maassa. Suomessa 21. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Marketing Finland ry.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Marketing Finland ry
Hitsaajankatu 24
00810 Helsinki

010 248 1060https://www.marketingfinland.fi/

Marketing Finland on yhteisö kaikille, jotka haluavat menestyä ja kasvaa markkinoinnin ja viestinnän keinoin. Edistämme markkinointi- ja viestintäpositiivista organisaatiokulttuuria Suomessa. Vaikutamme aktiivisesti kansainvälisissä verkostoissa kuten World Federation of Advertisers (WFA), European Association of Communications Agencies (EACA) ja International Communications Consultancy Organisations (ICCO). Tuomme kansainvälistä alan osaamista Suomeen muun muassa kouluttamalla, järjestämällä tapahtumia ja alan kilpailuja sekä MRKTNG-median kautta.

Meillä on lähes 500 yritys- ja yhteisöjäsentä, jotka ostavat ja tuottavat yli 90 % Suomessa tehdyistä markkinoinnin ja viestinnän ostoista. Jäseneksi voivat liittyä kaikki mainontaa ja viestintää tekevät organisaatiot, joiden päätoimiala ei ole media-ala. Myös johtavat alan toimistot, tuotantoyhtiöt ja vaikuttajayhteisöt ovat jäseniämme. Yhteisöömme kuuluu niin ikään liittoja, virastoja ja oppilaitoksia.

Tarjoamme jäsenillemme alan johtavaa koulutusta, verkostoitumispaikkoja, kilpailuja sekä rahanarvoisia jäsenetuuksia. Yhteiskunnallinen roolimme on tunnustettu, olemmehan olleet mukana perustamassa muun muassa MainosTV:tä, vaikuttaneet lainsäädäntöön ja  lisänneet alan itsesääntelyä. Olemme myös luoneet alan toimiintaedellytyksiä tukevia eettisiä sääntöjä sekä rakentaneet aktiivisen yhteisön markkinoinnin ja viestinnän ympärille.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry

Effie Finland oli Cannes-menestyjä McDripin juhlaa15.2.2024 21:47:39 EET | Tiedote

Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran. Kilpailu huipentui 15.2.2024 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella sekä viidellä hopeisella ja pronssisella Effiellä. Effie Awards Finlandin järjesti Marketing Finland yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa. NORD DDB Helsingin ja McDonald's Finlandin McDrip loisti Effie Finlandissa voittaen sekä Grand Effien että erikoissarjan kultaa. McDrip oli menestynein suomalainen kampanja myös viime kesänä Cannes Festivals of Creativityssä, jossa tekijät pokkasivat peräti kolme leijonaa. Kultia jaettiin tänä vuonna kaksi, joista toinen meni CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundationin tilaamalle Avaimet rauhaan -kampanjalle, jonka toteuttivat TBWA Helsinki ja Def Agency.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye