Esa Saariselle kauppakamarin Kultainen elämäntyömerkki

Helsingin seudun kauppakamari on luovuttanut filosofi Esa Saariselle Kultaisen elämäntyömerkin arvokkaasta työstä suomalaisen johtamis- ja yhteistyökulttuurin kehittämiseksi.

Filosofi Esa Saarinen on tuonut yrityskulttuureihin lisää avoimuutta ja suvaitsevaisuutta.

Filosofi Esa Saarinen on toiminut suunnannäyttäjänä ja edelläkävijänä yritysjohdolle. Saarinen on puhunut kauppakamarin tilaisuuksissa inhimillisyydestä ja positiivisesta energiasta jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan.

”Esa Saarinen on tuonut yrityskulttuureihin lisää avoimuutta ja suvaitsevaisuutta, mitkä ovat tämän päivän johtamisen avainteemoja. Hän on upealla esimerkillään innostanut myös kauppakamarin tilaisuuksissa tuhansia osallistujia luomaan parempaa yhteistä tulevaisuutta myönteisen energian vahvistamana”, kertoo palveluliiketoiminnan johtaja Antti-Pekka Hulkko Helsingin seudun kauppakamarista. Hulkon mukaan Saarisen luennot ovat ajatuksia herättäviä tilaisuuksia, joissa ihmiset vahvistuvat, kun löytävät itsestään ja ympäristöstään uutta.

Kultainen elämäntyömerkki luovutettiin Esa Saariselle keskiviikkona 15. joulukuuta 2021.

“Tämä odottamaton kunnia kohottaa mielen ja vahvistaa uskoani Suomeen - sitä käsitystäni, että suomalainen arjen vahvuus nousee uskosta yhteiseen hyvään ja yhteistyöstä yli rajojen”, sanoo Esa Saarinen.

Filosofi, emeritusprofessori Esa Saarinen on valmistunut tohtoriksi 24-vuotiaana ja opettanut Kalifornian yliopistossa (UCLA), Helsingin yliopistossa ja Teknillisessä korkeakoulussa. Hän on valmentanut yli 20 vuotta yritysten ja yhteisöjen johtajia ja henkilöstöä Suomessa ja eri puolilla maailmaa. Saarinen on kirjoittanut 15 kirjaa yksin ja yhdessä muiden kanssa. Vuodesta 2001 Saarinen on toiminut Aalto-yliopiston professorina ja tutkinut soveltavaa filosofiaa, positiivisuuden tiedettä ja systeemiälyä.

Helsingin seudun kauppakamari on Pohjoismaiden suurin vapaaehtoiseen jäsenyyteen perustuva kauppakamari, jolla on yli 7 000 yritys- ja organisaatiojäsentä. Kauppakamari kehittää Helsingin seutua aktiivisella vaikuttamistyöllä yhteistyössä alueen kuntien, julkisen sektorin ja elinkeinoelämän kanssa sekä tarjoa yrityksille koulutuksia, verkkopalveluja, ammattikirjoja ja verkostoitumista.

Antti-Pekka Hulkko, Helsingin seudun kauppakamari, palveluliiketoiminnan johtaja, p. 050 343 1574, antti-pekka.hulkko@helsinki.chamber.fi

Tiina Tikander, Helsingin seudun kauppakamari, viestintäpäällikkö,
p. 046 878 7540, tiina.tikander@helsinki.chamber.fi

Helsingin seudun kauppakamari vahvistaa yritysten menestystä osallistumalla aktiivisesti Helsingin seudun kehittämiseen. Kauppakamariin kuuluu 21 kunnan alueelta yli 7 000 palveluja, kauppaa ja teollisuutta edustavaa yritystä.

Kauppakamarin toimialakatsaus: Helsingin seudun asuntotuotanto vakaata, toimitilarakentamisen volyymit vaisuja12.1.2022 10:30:00 EET | Tiedote

Pitkittynyt koronapandemia murentaa Helsingin seudun yritysten suhdanneodotuksia. Tuotanto on kasvanut eniten teollisuudessa ja informaatio- ja viestintäalalla. Kustannusten voimakas kasvu hidastaa kuitenkin tuotannon kehitystä merkittävästi. Seudun asuntotuotanto on kasvussa, mutta toimitilarakentaminen on alhaisella tasolla, selviää 12. tammikuuta 2022 julkistetusta Helsingin seudun kauppakamarin toimialakatsauksesta.