Euroopan Bocuse d’Or -kilpailut siirretään syyskuulle

Bocuse d’Or -kilpailuja järjestävä GL-events ilmoitti tänään, että toukokuun lopulle Tallinnaan suunniteltu Bocuse d’Orin Euroopan-osakilpailu pidetään 3.- 4. syyskuuta 2020.

Bocuse d’Or -kilpailuja järjestävä GL-events ilmoitti tänään, että toukokuun lopulle Tallinnaan suunniteltu Bocuse d’Orin Euroopan-osakilpailu pidetään 3.-4. syyskuuta 2020. Koronaviruksen vuoksi kaikki osakilpailut on siirretty pidettäväksi syksyllä.

Suomen Bocuse d’Or -joukkue keskeyttää harjoittelun väliaikaisesti. Kilpailuun valmistautuminen jatkuu, kun Bocuse d’Or -organisaatio julkaisee lopullisen kilpailuohjeistuksen ja -säännöt.

- Bocuse d’Or -organisaation ratkaisu oli odotettavissa, ja luonnollisesti tässä tilanteessa ainoa oikea. Suomen joukkueen harjoittelukeittiö Stadin ammattiopistossa on suljettu jo tällä viikolla koulujen suljettua ovensa ja siirretty vaihtoehtoisiin tiloihin. Joukkue jatkaa harjoittelua, kun sen aika jälleen on, toteaa Suomen Bocuse d’Or Academyn presidentti Matti Jämsén.

---

Bocuse d’Or on maailman arvostetuin kokkikilpailu. Kilpailua on järjestetty vuodesta 1987 ja sen perusti kuuluisa ranskalainen keittiömestari, keittiötaidon uudistaja Paul Bocuse. Suomi on ollut mukana Bocuse d’Or -kilpailussa 14 kertaa. Maamme parhaat sijoitukset ovat Matti Jämsénin 4. sija vuonna 2015 ja Ismo Sipeläisen 4. sija vuonna2 019. Lisäksi olemme olleet kahdesti viidensiä.

Suomen joukkueeseen kuuluvat Bocuse d’Or -edustaja Mikko Kaukonen, assistentti Anni Peräkylä ja valmentaja Heikki Liekola. Joukkuetta johtaa Suomen Bocuse d’Or -academyn presidentti Matti Jämsén. Joukkueen ensimmäinen etappi on Tallinnassa järjestettävät Euroopan osakilpailut, joista jatkoon pääsee 10 maata, puolet karsintojen osallistujista. Loppukilpailut järjestetään Lyonissa vuonna 2021.

--------------

www.elo-saatio.fi/bocusedor
www.facebook.com/bocusedorfinland

#bocusedorfi #bocusedor #finnishfood #teamfinland

Bocuse d’Or Academy Finland: presidentti Matti Jämsén, 040 072 9099

ELO-säätiö: toimitusjohtaja Bettina Lindfors, 040 920 9810

Joukkueen haastattelupyynnöt

Promotion Manager Mari Cadaut, 040 5878053, mari.cadaut@viestintamakua.fi

Bocuse d’Or on maailman arvostetuin kokkikilpailu, jota on järjestetty vuodesta 1987. Bocuse d’Or -kilpailukaudella 2020-2021 Euroopan osakilpailu pidetään kesäkuussa 2020 Tallinnassa. Loppukilpailu järjestetään tammikuussa 2021 Lyonissa. Suomi on ollut mukana Bocuse d’Or -kilpailussa 14 kertaa. Vastuullinen kilpailujärjestäjä Suomessa onSuomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö ELO-säätiö.

www.elo-saatio.fi/bocusedorwww.facebook.com/bocusedorfinland, Instagram @bocusedorfinland

#bocusedorfi #bocusedor

Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija -finalistit vuodelle 2020 on valittu - seuraa finaalia suorassa lähetyksessä13.3.2020 10:02:19 EETTiedote

Vuoden Kokki ja Tarjoilija 2020 -finalistit julkistettiin Gastro Helsinki -ammattitapahtumassa 12.3. Kahdeksan huippukokkia ja -tarjoilijaa jatkaa finaaliin, joka järjestetään poikkeuksellisesti suurelta yleisöltä suljettuna. Vuoden Kokki ja Tarjoilija 2020 -finaalia voi seurata tänä vuonna suorana Ilta-Sanomien verkkosivuilla Ruokala-osiossa 13.3. klo 10-14.

Kutsu: Ravintola-alan huiput kilpailevat Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija 2020 suomenmestaruudesta Gastro Helsinki – ammattitapahtumassa 12-13.3.202012.3.2020 09:00:00 EETKutsu

Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija ravintola-alan suomenmestaruudesta kilpailee 16 kokkia ja 16 tarjoilijaa 12-13.3.2020. Gastro Helsinki -ammattitapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa. Tervetuloa seuraamaan läheltä ravintola-alan ammattilaisten sali- ja keittiötyöskentelyä, jossa niin yksityiskohdat kuin kunniahimo on hiottu huippuunsa.

Kutsu seminaariin: Ruokapalvelu innoittaa -vaikuttajaseminaari avaa Gastro Helsinki 11.3.20206.3.2020 09:00:00 EETKutsu

Ilmastonmuutos, yhteiskunnallinen vastuu, asiakkaiden muuttuvat vaateet – mistä ideoita ja innostusta haasteisiin? Mistä voimia muutokseen? Näihin kysymykseen pureutuu Gastro Helsinki avajaisseminaari ”Ruokapalvelu innoittaa – ratkaisuja, vauhtia ja voimia tulevaisuuden haasteiden selättämiseen”. Seminaari järjestetään keskiviikkona 11.3.2020 klo 9:00-11:15 seminaaritilassa 204-205 Helsingin Messukeskuksessa. Tervetuloa!