Hämeenlinnaan avataan uusi Alkon myymälä – kompakti lähimyymälä sujuvaan asiointiin

Hämeenlinnaan avataan uusi myymälä torstaina 10. helmikuuta. Myymälä on Alkon lähimyymälä, johon tulee noin 500 tuotteen valikoima. Myymälä avataan Prisman yhteyteen osoitteeseen Wartiamäentie 2.

Prisman yhteyteen 10.2. klo 9 avattava Alkon myymälä on Hämeenlinnan kuudes Alko. Neliöitä uudessa myymälässä on noin 150.

”Uusi myymälä on kompakti lähimyymälä sujuvaan ja vaivattomaan asiointiin. Valikoima painottuu viineihin ja pääsemme auttamaan asiakkaitamme maistuvien ruoka- ja juomayhdistelmien pariin. Panostamme monipuoliseen vaihtuvaan valikoimaan, asiakkaiden toiveita huomioidaan aktiivisesti”, kertoo palvelupäällikkö Leila Patoila.

”Myymälä on Tiiriön toinen. Ennestään meillä on myymälä Tiiriön Citymarketin yhteydessä. Myymälä on kooltaan noin 440 neliötä ja tuotteita meillä on noin 2200. Myynniltään se on kymmenen suurimman Alkon joukossa.”

Palvelujohtaja Pirjo Hirvonen uskoo, että uusi myymälä vastaa asiakkaiden asiointitoiveisiin ja sujuvaan asiointiin.

”Uskomme, että uusi myymälä tasaa asiakaskäyntien määrää ja lisää sitä kautta asiointimukavuutta. Paikalliset tutut ja iloiset myyjät työskentelevät myös uudessa Tiiriön Alkossa, ja he toivottavat asiakkaat tervetulleiksi asioimaan uuteen hämeenlinnalaiseen  myymälään.”

Valikoimavalinnoissa kuunnellaan asiakastoiveita

”Haluamme kehittää uuden myymälän valikoimaa yhdessä asiakkaidemme kanssa.   valittuja, ja kuuntelemme jatkossakin toiveita herkällä korvalla”, Pirjo Hirvonen sanoo.

Kaikista Alkon valikoiman noin 11 000 tuotteesta vain osa mahtuu yhden myymälän hyllylle. Jokainen voi vaikuttaa oman lähi-Alkonsa valikoimaan jättämällä Alkotoiveen osoitteessa alkotoive.fi. Valikoimamestarit käyvät toiveet läpi ja toteutuneen asiakastoiveen tunnistaa hyllynreunan Alkotoive-merkistä.

Alkon myymälät, alko.fi-verkkopalvelu, Alko-äppi sekä asiakaspalvelu palvelevat asiakkaita monikanavaisesti. Alko-äpin ja alko.fi-verkkopalvelun kautta koko 11 000 tuotteen valikoima on tilattavissa omaan lähi-Alkoon.

”Verkkokauppa-asiointi sopii monelle, koska verkosta voi tilata tuotteita rauhassa omaan tahtiin. Autamme myös mielellämme myymälässä verkkokauppatilauksen tekemisessä”, Leila Patoila kertoo.

Juoman pakkausmateriaalilla on merkittävä ilmastovaikutus

Juomapakkauksella ja sen valmistamisella on merkittävä osuus juoman hiilijalanjäljestä. Mitä kevyempi ja kierrätettävämpi pakkaus on, sitä pienemmät ovat sen ilmastovaikutukset.

Alkon teettämien tutkimusten mukaan viinipakkauksien hiilijalanjäljet suhteessa juomalitraan vaihtelevat suuresti. Suurimmat pakkauksista johtuvat päästöt ja ilmastovaikutukset juomalitraa kohden ovat lasipullolla ja pienimmät hanapakkauksella. Ilmastovaikutusten kannalta pakkauksen paino ja kokoluokka ovat olennaisia kriteereitä.

Tutkimuksen mukaan pullotetuissa viineissä kaikkein ilmastoystävällisin pakkaustapa on PET-muovipullo. Sen hiilijalanjälki on vain 35 % perinteisen lasipullon hiilijalanjäljestä. Kevyemmän, 420-grammaisen lasipullon ilmastovaikutukset ovat myös perinteistä pulloa pienempiä. Kevyen lasipullon hiilijalanjälki on noin 22 % pienempi perinteiseen lasipulloon verrattuna. Kevyempään lasipulloon pakatut tuotteet löytyvät Alkon valikoimasta Vihreä valinta -merkinnöistä, ympäristövastuullinen pakkaus -symbolin alta.

Palvelujohtaja Pirjo Hirvonen, 050 544 1664, pirjo.m.hirvonen@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 130 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2020 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 57 miljoonaa.