Helsingin seudun kauppakamari varautuu koronavirusepidemiaan – suosimme etätöitä, kokoukset ja tapahtumat striimataan, asiakaspalvelu toimii aukottomasti

Koronavirustilanteen muututtua ja viranomaisten 12.3. antamien suositusten mukaisesti, myös Helsingin seudun kauppakamarissa perutaan tai siirretään tilaisuudet, kokoukset ja jäsentapahtumat. Kauppakamarin koulutukset pidetään toistaiseksi sovittuina ajankohtina, mutta kaikki striimataan. Neuvontapalvelun asiantuntijamme ovat jäsenyritystemme käytettävissä ja auttavat viruksen aiheuttamissa kysymyksissä.

-       Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys ja turvallisuus ovat meille ensisijaisen tärkeitä. Otamme tehostetut toimenpiteet käyttöön koronaepidemian aikana. Seuraamme ja noudatamme tarkasti viranomaisten ohjeistuksia, sanoo Helsingin seudun kauppakamarin toimitusjohtaja Heikki J. Perälä.

Helsingin seudun kauppakamari kannustaa henkilöstöään etätöihin, millä se turvaa jäsenpalveluiden saamisen aukottomasti ja toimivuutemme jatkuvuutta, sekä haluaa omalta osaltaan ehkäistä mahdollisen koronavirusepidemian leviämistä.

Kiitämme jo tässä vaiheessa henkilökuntaamme sekä kaikkia asiakkaitamme ja jäsenyrityksiämme joustavuudesta tässä poikkeuksellisessa tilanteessa. Tilanteen muuttuessa päivitämme ohjeistuksiamme ja tiedotamme asiakkaitamme. Ajantasainen tieto löytyy osoitteissa www.helsinki.chamber.fi ja www.kauppakamarikauppa.fi.

Helsingin seudun työmarkkinat on pidettävä käynnissä niin hyvin kuin se on mahdollista25.3.2020 09:49:39 EETTiedote

Korona-epidemia on laittanut yhteiskunnassa lähes kaiken huomion välittömiin ihmisten terveyden ja talouden pelastustoimiin. Kriisistä huolimatta ne toimialat, joilla se onnistuu, on pidettävä käynnissä niin hyvin kuin se on näissä oloissa mahdollista. Tulevaisuuden rakentamisen mittatikkuna on tärkeää olla käytettävissä vertailukelpoista yritys- ja työmarkkinatietoa, jota on tarjolla Kauppakamarin toimialakatsauksessa 1/2020.

Yritykset haluavat vauhtia oleskelu- ja työlupien käsittelyyn11.3.2020 11:57:08 EETTiedote

Yrityksillä on valmiuksia lisätä työperäistä maahanmuuttoa ja vieraskielisten rekrytointia, mikäli oleskelu- ja työlupaprosessia saadaan nopeutettua ja selkeytettyä. Yritykset kokevat, että eri viranomaisten yhteistyössä on parannettavaa. Edelleen yrityksillä on haasteita, miten ja mistä löydetään jo Suomessa olevia ulkomaalaistaustaisia osaajia, selviää Helsingin seudun kauppakamarin kyselystä.