Historiallinen Helsingin keskustan Sokos palvelee ensimmäistä kertaa 24 h

Aamuvirkkujen ja yökyöpeleiden on mahdollista tehdä tavaratalo-ostoksia ensimmäistä kertaa läpi vuorokauden. Lähes seitsemänkymppinen Helsingin keskustan Sokos palvelee ensimmäistä kertaa historiansa aikana 24 h perjantaina 27.11., kun ”musta perjantai” starttaa joululahjakauden.

- Palvelemalla vuorokauden ympäri saamme myös laajasti ja turvallisesti asiointiaikoja ostoksille. Kokeilemme 24 h aukioloaikaa nyt ensimmäistä kertaa ja katsomme, miten asiakkaamme ottavat tämän vastaan. Sokos Helsingin öiset valot tulevat valaisemaan koko korttelin, kertoo HOK-Elannon tavaratalokaupan ketjujohtaja Sanna Mäenpää.

Alun perin yhdysvaltalaisesta kiitospäivätraditiosta kumpuavan ”mustan perjantain” suosio näkyy entistä vahvemmin myös Suomessa. Yhä useampi ostaa joululahjat jemmaan tuolloin ja erityisesti verkkokaupasta.

- Yhä useampi asiakkaamme ajoittaa joululahjaostoksensa tähän ajankohtaan ja Black Fridayn merkitys on kasvanut vuosi vuodelta. Kampanja tulee näkymään erityisesti voimakkaasti kasvavassa sokos.fi-verkkokaupassa ja myös kivijalkamyymälöissämme turvallinen asiointi taaten, kertoo SOK tavaratalo- ja erikoisliikekaupan kehitysjohtaja Päivi Juntunen.

Kosmetiikan lahjapakkausten, ihonhoito- ja hiustenhoitopakkausten, tuoksupakkausten sekä kodin puolella muhkeiden peittojen, tyynyjen ja merkkiastioiden odotetaan käyvän kaupaksi.

Black Fridayna Sokos-tavaratalot sekä kauneuden ja hyvinvoinnin Emotion-myymälät tarjoavat asiakkailleen koko muodin, kauneuden ja sisustuksen valikoimastaan 25 % alennuksen verkkokaupassa sekä myymälöissä. Näin asiakkaat voivat tehdä suunniteltuja hankintoja yksittäisten tarjoustuotteiden sijaan.

Lisäksi Helsingissä läpi yön palvelevat tavaratalot Sokos Helsinki ja Sokos Kaari avaavat ovensa torstain vaihtuessa perjantaiksi keskiyöllä ja myöntävät 30 prosentin alennuksen aamuseitsemään asti.

- Erikoistavarakauppa koki notkahduksen koronakeväänä, mutta asiakkaat ovat palailleet myös kivijalkamyymälöihin ostoksille. Verkkokaupan myynti on kasvanut tämän vuoden aikana voimakkaasti kaksinumeroisin luvuin. Meille on tärkeää kehittää sekä ostokokemusta verkossa että kivijalkamyymälöiden henkilökohtaista palvelua, kertoo kehitysjohtaja Päivi Juntunen SOK tavaratalo- ja erikoisliikekaupasta.

Sokos-tavarataloissa myymäläasioinnin turvallisuuteen kiinnitetään huomiota monin eri keinoin. Kaikissa asiakasohjeissa ja myymäläviestinnässä korostetaan turvallista asiointia ja turvavälien huomiointia.

Ketjujohtaja Sanna Mäenpää HOK-Elannolta kertoo, mikä tavaratalokaupassa kiinnostaa nyt:

• Tuoksupakkaukset, ihonhoito- ja hiustenhoitotuotteet. Korona-aikana kotoillessa ja maskien käytön myötä panostetaan hemmotteluun ja ihonhoitoon.
  • Jouluvaloilla sisustetaan kotia tunnelmalliseksi. Tänä vuonna jouluvalojen myynti alkoi jo kaksi kuukautta aikaisempaa aiemmin.
  • Muodissa joulun hittejä tulevat olemaan edellisvuosien tapaan valmiit alusasu-, asuste- sekä yöasupaketit. Pehmeät paketit, mukavat lämpimät rentoon olemiseen sopivat vaatteet kiinnostavat myös. Lämpimät aamutossut ovat vuodesta toiseen joulun kestohitti.
  • Kotiin ostetaan muhkeita peittoja ja -tyynyjä sekä kotimaisia klassikkoasioita.
  • Kosmetiikan joulukalentereita ostettiin jo marraskuuksi ekstrahemmotteluksi ja iloksi pimeään aikaan. Tämä on uusi ilmiö.

Black Friday 27.11. kampanja-aika on sokos.fi-verkkokaupassa klo 7-24.
Sokos-tavaratalojen ja Emotion-myymälöiden aukioloajat vaihtelevat eri puolilla Suomea.

Sanna Mäenpää, ketjujohtaja tavaratalokauppa, HOK-Elanto, sanna.maenpaa2(at)sok.fi, puh. puh. 010 766 0670

Päivi Juntunen, SOK tavaratalo- ja erikoisliikekaupan kehitysjohtaja, paivi.juntunen(at)sok.fi, puh. 010 768 1023

Alkaako jouluruoka tympiä nopeasti? Hävikkiruoan hyödyntämisen asiantuntija neuvoo reseptit, joilla syöt kinkkua ja laatikkoa vielä vaikka uutenavuotena22.12.2020 12:45:00 EETTiedote

S-marketin hävikkiruokaa annoksissaan hyödyntävän Happy Farmer -ravintolaperheen keittiöpäällikön Jussi Kuuluvaisen kehittämät uudet reseptit tuovat joulun yli jääneeseen ruokaan uutta elämää niin, että jouluherkkuihin helposti kyllästyväkin voivat niitä syödä. Kuuluvainen kehottaa ruoan poisheittämisen sijaan kokeilemaan rohkeasti uusia yhdistelmiä.

HOK-Elanto palkitsee jo toistamiseen henkilökuntaansa koronavuoden erinomaisesta työstä17.12.2020 08:00:00 EETTiedote

HOK-Elanto kiittää kaupoissaan ja ravintoloissaan työskenteleviä työntekijöitään erinomaisesta työstä, jaksamisesta ja joustavuudesta palkitsemalla heidät kannustepalkkioilla koronapandemian aiheuttamana poikkeuksellisena vuotena. Nyt joulukuussa maksetun kannustepalkkion lisäksi HOK-Elanto kiitti henkilöstöään kannustepalkkiolla myös toukokuussa, jolloin elettiin koronapandemian alkua. Kokonaisuudessaan koronavuoden kannusteita maksetaan kauppa- ja ravintolahenkilökunnalle 2 miljoonan euron arvosta.

Pääkaupunkiseudun julkisessa liikenteessä muistutetaan turvaväleistä pehmeillä keinoilla - penkeillä istuvilla jättipehmoleluilla15.12.2020 07:30:00 EETTiedote

Julkinen liikenne on tärkeä osa toimivaa yhteiskuntaa myös poikkeusaikana. HOK-Elannon Prismat haluavat yhdessä Savonlinjan kanssa ilahduttaa asiakkaitaan joulun alla hauskalla tempauksella pääkaupunkiseudun lähiliikenteessä. Paikallisbussien penkeille on tuotu istumaan nalleja, jotka muistuttavat pitämään pientä väliä kanssamatkustajiin. Tempauksen jälkeen pehmot lahjoitetaan Uuden lastensairaalan potilaille yhteistyössä Lastenklinikoiden Kummien kanssa.