Impilahdensillan rakentaminen vaikuttaa Turunväylän liikenteeseen syyskuun toisesta viikosta alkaen

Impilahdensilta on Raide-Jokeri-projektissa Turunväylän yli rakennettava uusi silta, jolla kulkee tulevaisuudessa pikaraitiotien lisäksi yksi bussilinja. Silta luo uuden joukkoliikenneyhteyden Laajalahdesta Leppävaaraan. Impilahdensillan katuyhteys jatkuu Kurkijoenpuiston jatkeena Turunväylän yli ja liittyy sen pohjoispuolella Linnoitustiehen.

Impilahdensillan rakentaminen vaikuttaa Turunväylän (vt 1) liikenteeseen syyskuun toisesta viikosta (vko 37) alkaen. Turunväylällä siltatyömaan kohdalla ajokaistoja kavennetaan paikallisesti. Lisäksi työmaan kohdalla Turunväylän nopeusrajoitukset alenevat 60 kilometriin tunnissa. Kehä I:ltä idän suunnasta Turunväylälle johtavalta rampilta poistetaan yksi kaista. Liikenne Turunväylällä voidaan myös lyhytaikaisesti katkaista räjäytysten vuoksi.

Urakan myöhemmissä vaiheissa kaistajärjestelyihin on luvassa muutoksia, joista tiedotetaan myöhemmin. Impilahdensillan rakentamisesta aiheutuvat liikennehaitat kestävät tämänhetkisen aikataulun mukaan vuoden 2020 loppuun asti.

Mira Saarentaus, Espoon kaupunki / Raide-Jokeri, p. 043 825 3871, mira.saarentaus(a)espoo.fi

Raide-Jokeri on Helsingin Itäkeskuksen ja Espoon Keilaniemen välille rakennettava pikaraitiolinja. Raide-Jokeri korvaa runkobussilinja 550:n. Linjan siirtäminen raiteille mahdollistaa kasvavien matkustajamäärien palvelemisen tulevaisuudessa. Raide-Jokeri lisää poikittaisen joukkoliikenteen luotettavuutta ja palvelutasoa.

Kulosaaressa testataan uusia liityntäpysäköinnin opasteita16.9.2019 09:35:18 EESTTiedote

Helsingin liityntäpysäköintiä kehitetään eri toimijoiden yhteistyönä palvelemaan joukkoliikenteen matkustajia entistä paremmin. HKL Helsingin liityntäpysäköintialueiden hallinnoijana on käynnistänyt HSL:n kanssa liityntäpysäköinnin opasteiden uudistamisen ja toimintatapojen yhtenäistämisen. Hankkeen tavoitteena on saada liityntäpysäköinti entistä paremmin palvelemaan joukkoliikenteellä matkaa jatkavia asiakkaita.