Itä-Uudenmaan arvostettu yrityspalkinto 2019 haku käynnistyi - Kilpailun teemana ”Kiertotalous menestyvässä yrityksessä”

Helsingin seudun kauppakamarin Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikkö etsii jälleen alueen yrityspalkinnon saajaa. Perinteinen palkinto jaetaan jo 20. kerran. Kilpailuun voi osallistua tästä päivästä alkaen aina 31.3.2019 asti.

Kilpailun tämän vuoden teemana on: Kiertotalous menestyvässä yrityksessä. Kilpailuun haetaan mukaan kaikkia yrityksiä, yritystä kokoon katsomatta, joka on onnistuneesti käyttänyt kiertotaloutta oman yrityksensä menestystä rakentaessaan.

Kiertotaloudessa yritys pyrkii maksimoimaan tuotteiden, komponenttien ja materiaalien sekä niihin sitoutuneen arvon kiertoa taloudessa mahdollisimman pitkään. Tuotanto ja kulutus synnyttävät mahdollisimman vähän hukkaa ja jätettä.

"Kiertotalous on osa Suomen kestävää kehitystä. Kiertotalouden taka-ajatuksena on, että ihmiskunta ei pysty käyttämään loputtomasti luonnonvarojaan, vaan tarvitaan viisaampaa resurssien käyttöä. Haemme nyt yrityksiä mukaan kilpailuun, jotka ovat tunnistaneet kiertotalouden merkityksen", sanoo palkintolautakunnan puheenjohtaja Mauri Molander.

Itä-Uudenmaan yrityspalkinnon myöntämisen tavoitteena on vahvistaa ja korostaa yritystoiminnan keskeistä asemaa ja sen merkitystä alueen kehittämisessä tänä päivänä ja tulevaisuudessa.

"Ilman kannattavaa ja menestyvää yritystoimintaa Itä-Uusimaa ei voi kasvaa ja menestyä", Mauri Molander muistuttaa.

Itä-Uudenmaan yrityspalkinto -kilpailuun osallistuvan yrityksen on toimittava Askolassa, Lapinjärvellä, Loviisassa, Myrskylässä, Porvoossa, Pukkilassa tai Sipoossa. Yritys voi olla myös valtakunnallinen toimija, jolla on liiketoimintaa Itä-Uudellamaalla.

Yritykset voivat osallistua kilpailuun 31. maaliskuuta asti.

Voittaja julkistetaan perinteisessä Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön Elinkeinoaamu-tilaisuudessa 17.5.2019.

Lisätietoja:

Palkintolautakunnan puheenjohtaja Mauri Molander, 0405520714, mauri.molander@op.fi

Varapuheenjohtaja Katarina Enholm, 05063544, katarina.enholm@brunberg.fi

Rauha Kiljunen-Ruotsalainen
Viestintäpäällikkö I Head of Communications
rauha.kiljunen-ruotsalainen@chamber.fi

Chamber Talent Boost -projekti käynnistyi – yrityksille uudenlaista tukea kansainvälistymiseen27.6.2019 07:15:00 EESTTiedote

Työperäisen maahanmuuton ja kansainvälisten osaajien merkitys osana yritysten kohtaaman osaajapulan ratkaisua on entistä merkittävämpi. Helsingin seudun kauppakamarin kesäkuussa käynnistämä Chamber Talent Boost -projekti tukee yritysten valmiuksia tunnistaa ja löytää kansainvälistä osaamista sekä tehostaa kansainvälisten osaajien kiinnittymistä työmarkkinoille. Chamber Talent Boost -projekti on osa pääkaupunkiseutualueen Kansainväliset osaajat yritysten kasvun vauhdittajina -hanketta.

Kesäpukeutuminen työpaikalla – mikä on sopivaa ja mikä ei24.6.2019 11:01:04 EESTTiedote

Kesä on Suomessa aikaa, jolloin voimme vihdoinkin heittää raskaat talvitamineemme kaappiin ja tavata käsivartemme ja paljaat varpaamme. Vaateliikkeet tuovat silmiemme eteen mitä raikkaampia asusteita. Odotetun helteen tullessa haluamme pukeutua mahdollisimman kevyesti. Sointuvatko pukeutumisen keveys ja työpaikalla sopiva pukeutuminen yhteen? Tulisiko kesäpukeutumisesta ja pukeutumisesta yleensäkin ohjeistaa työpaikalla?