Joulumaa taas radioiden soitetuin kotimainen

Wham!-yhtyeen Last Christmas oli viime joulun soitetuin ja Katri Helenan Joulumaa soitetuin kotimainen joululaulu.

Tekijänoikeusjärjestö Gramex selvitti perinteiseen tapaan, mitkä joululaulut soivat viime jouluna eniten yksityisissä radioissa.

Joulun 2016 soitetuin joululaulu oli Wham!-yhtyeen kappale Last Christmas (880 soittokertaa). Joulun toiseksi soitetuin oli John Lennon & Yoko Ono kappaleella Happy Xmas (War Is Over) (681 soittokertaa). Kolmannella sijalla oli 669 soittokerralla Chris Rean kappale Driving Home For Christmas.

Neljäntenä oli Mariah Careyn All I Want For Christmas (632 soittokertaa) ja viidentenä oli Mel & Kim kappaleella Rockin’ Around The Christmas Tree (614 soittokertaa).

Kahdenkymmenen kärkeen mahtui kuusi kotimaista kappaletta. Soitetuin kotimainen oli tänäkin vuonna Katri Helenan Joulumaa (561 soittokertaa). Kotimaisen listan toisena oli Samuli Edelmanin Avaruus (Walkin In The Air), kolmantena Leevi & The Leavings’in Jossain on kai vielä joulu, neljäntenä Suvi Teräsniskan Hei Mummo, viidentenä Paula Koivuniemen Toive ja kuudentena Antti Tuiskun Lämmin lumi peittää maan.

Tilaston on tehnyt tekijänoikeusjärjestö Gramex radioilta saamiensa soittotietojen perusteella. Tekijänoikeusjärjestö Gramex edustaa esittäviä taiteilijoita sekä äänitteiden tuottajia.

____

20. Triad Tänd Ett Ljus 249

- - - - -

Tilaston laati Kari Niemelä, Tekijänoikeusjärjestö Gramex

Tekijänoikeusjärjestö Gramex edustaa esittäviä taiteilijoita ja äänitetuottajia. Gramexilla on yli 52 000 asiakassopimusta oikeudenhaltijoiden kanssa sekä Gramexilla noin 31 000 korvauksia maksavaa asiakasta. Gramexilta saa lupia äänitemusiikin ja musiikki-videoiden käyttöön. Koska musiikki tekee hyvää, me tahdomme tehdä musiikin käytön helpoksi. PUH: (09) 42827488.