Jouluoratorio soi Tampere-talossa

Tampere-talon isossa salissa kuullaan 3. joulukuuta joulun ajan klassikoihin kuuluva kirkkomusiikin helmi, Johann Sebastian Bachin Jouluoratorio. Teoksen esittää tamperelainen Harjun Kamarikuoro yhdessä Suomalaisen Barokkiorkesterin FiBOn kanssa.

Harjun Kamarikuoro ja kuorokapellimestari Heikki Liimola.

Solisteina laulavat sopraano Marjukka Tepponen, mezzosopraano Maiju Vaahtoluoto, tenori Jussi Myllys ja baritoni Tommi Hakala. Konsertin johtaa kuorokapellimestari Heikki Liimola.

Jouluoraoratorioon (BWV 248) kuuluu kuusi kantaattia, joissa kerrotaan joulun tapahtumat evankeliumitekstiä seuraten. Teos sisältää kolme osaa, joulun ajan kolmen eri sunnuntain Raamatun tekstit, jotka Bach (1685–1750) sävelsi kolmeen eri jumalanpalvelukseen. Osat esitetiin ensimmäisen kerran saman joulun seutuvilla vuosina 1734 ja 1735. Sittemmin niitä alettiin esittää kokonaisuutena ja teos sai nimen Jouluoratorio. Teoksen yksi kuuluisimmista koraaleista on ympäri maailman tunnettu virsisävelmä Enkeli taivaan.

J. S. Bach: Jouluoratorio
Tampere-talossa 3.12.2021 klo 19

Harjun Kamarikuoro

Suomalainen Barokkiorkesteri

Marjukka Tepponen, sopraano

Maiju Vaahtoluoto, mezzosopraano

Jussi Myllys, tenori

Tommi Hakala, baritoni

Johtaa kuorokapellimestari Heikki Liimola

Tuotanto
Harjun kamarikuoro ja Tampere-talo

Kesto
2,5 tuntia

Liput tulevat myyntiin 5.10.2021 Tampere-talon lipunmyynnissä ja lippu.fi-palvelussa
44 / 38 / 28 €

Ohjelmapäällikkö, Tampere-talo Oy
Suvi Leinonen
suvi.leinonen@tampere-talo.fi

Tuottaja
Leena Ristolainen
leena.m.ristolainen@gmail.com

Harjun Kamarikuoro ja kuorokapellimestari Heikki Liimola.
Sopraano Marjukka Tepponen. Kuva: Ville Paasimaa.
Mezzosopraano Maiju Vaahtoluoto
Tenori Jussi Myllys. Kuva: Max Brunnet.
Baritoni Tommi Hakala. Kuva: Timo Mokkila.

Lumikuningatar: Kansainväliset tähdet Silja Dos Reis ja Felipe Montoya Kertun ja Kain rooleihin22.9.2021 11:00:00 EEST | Tiedote

H.C. Andersenin Lumikuningatar-tarinaan perustuvan jääshow’n rooleihin haki 300 kotimaista ja kansainvälistä esiintyjää. Tästä joukosta Kertun ja Kain rooleihin valittiin Kanadassa asuva suomalaistaustainen Silja Dos Reis sekä espanjalainen Felipe Montoya. Jääshow’n ensi-ilta nähdään tammikuussa UROS LIVE -areenalla Tampereella. Kansainvälinen suurtuotanto on ainutlaatuinen suomalaisen kulttuurin voimannäyte koronapandemiasta toipuvassa maailmassa. Tuotanto tekee hyväntekeväisyysyhteistyötä Icehearts ry:n kanssa ja mahdollistaa lasten vierailuja jääharjoituksiin. Kysynnän vuoksi jääshow’hun tulee myyntiin kaksi lisänäytöstä.