Kaisa Kivipelto strategiksi Danske Bankiin

Kaisa Kivipelto on aloittanut Danske Bankin varallisuudenhoidossa senior strategina.

Kivipelto työskentelee pohjoismaisessa strategiatiimissä, jonka tehtävä on muodostaa kokonaisnäkemys markkinoiden kehityksestä. Suomessa Kivipelto vastaa näkemyksen muodostamisen lisäksi sen kommunikoimisesta asiakkaille, pankin asiantuntijoille ja medialle.

Tehtävä on Kivipellon mukaan kiinnostava tilanteessa, jossa varallisuudenhoito on muuttumassa.

”Muutos tapahtuu osittain sääntelyn ohjaamana, mutta etenkin asiakkaiden tarpeiden ajamana. Asiakkaat haluavat ajantasaista sijoitusneuvontaa ja heille räätälöityä varallisuudenhoitoa, ja on hienoa olla mukana tuomassa näitä ratkaisuja asiakkaille”, Kivipelto kertoo.

Kivipellon mukaan näkemys markkinoista on nyt kahtiajakoinen, sillä takana on pitkä osakemarkkinoiden nousu.

”Tällä hetkellä takana on pitkä osakemarkkinoiden nousu, ja taloustilanne on kansainvälisesti paras sitten finanssikriisin. Suuria kysymysmerkkejä ovat milloin talouskasvu alkaa hiipua, ja milloin se alkaa vaikuttamaan sijoitusmarkkinoihin. Toistaiseksi näyttää vielä kuitenkin hyvältä.”

Lue Kaisa Kivipellon näkemys siitä, miten korkomarkkinat ennakoivat talouskehitystä juuri nyt. Analyysi on luettavissa täältä.

Kivipelto siirtyi Danske Bankiin Alfed Bergiltä, jossa hän työskenteli osakesalkunhoitajana vastuualueellaan suomalaiset ja euro-alueen osakkeet. Hän on suorittanut maisteritutkinnot St. Andrewsin yliopistossa Skotlannissa ja Helsingin kauppakorkeakoulussa.

Kaisa Kivipelto, senior strategi, Danske Bank, puh. 050 434 6230, kaisa.kivipelto@danskebank.fi

Danske Bank on Suomen kolmanneksi suurin pankki, joka tarjoaa noin miljoonalle suomalaiselle kotitaloudelle, yritykselle ja instituutiolle palveluita laajan asiantuntemuksen sekä innovatiivisten digitaalisten ratkaisujen avulla. Tavoitteemme on tulla tunnetuksi luotetuimpana taloudellisena kumppanina, ja haluamme tuottaa pitkäaikaista arvoa asiakkaillemme, sijoittajille sekä yhteisöille joiden osana toimimme. Danske Bank Oyj on osa pohjoismaista Danske Bank -konsernia. www.danskebank.fi