Kammottava kauhu kiehtoo kaikenikäisiä

Linnanmäen Huvipuiston iik!weekin avajaisviikonloppuna puisto täyttyi eri ikäisistä kauhun sekä jännityksen ystävistä. Kauhuviikon teemoitusta on viety tänä vuonna reilusti edellistä vuotta rohkeampaan suuntaan – asiakkaiden toiveista. Jännittävä iik!week jatkuu Linnanmäellä su 17.9. asti.
Castle Hill

Linnanmäen iik!week -teemaviikolla osa huvipuistoa on teemoitettu näyttäväksi Castle Hillin kauhukyläksi ja puistossa on kaksi uniikkia kauhukohdetta: Me emme unohda -kauhutalo sekä Sirkuksen salaisuus -livekauhuesitys. Lisäksi osa puiston laitteista on teemoitettu ja niihin on lisätty selkäpiitä karmivia yllätyselementtejä, jopa huvipuiston äänimaailma poikkeaa totutusta.

Perheen pienimmille on järjestetty iik!weekin ajaksi kummituskoulu Rollen tuvalla, kasvomaalausta sekä jännittävä heinäpaalilabyrintti. Syksyisestä huvipuistotunnelmasta voi tulla nauttimaan myös lasten kanssa. Viikonloppuisin puisto aukeaa jo klo 13 ja kauhuteema starttaa puistossa vasta klo 16. Kaikki kauhukohteet on myös merkitty erikseen, joten niihin ei vahingossa voi eksyä.

- Kauhuteemaviikot ovat erittäin suosittuja maailman huvipuistoissa. Kontrasti iloisen huvipuiston ja kauhuteeman välillä on toimiva. Kauhuteema on Linnanmäellä vain vajaan kahden viikon ajan vuodessa, muina viikkoina huvipuisto toimii normaalisti koko perheen huvittelupaikkana, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo teemaviikon taustoista.

Tapahtuman suunnittelussa on tänä vuonna huomioitu monia asiakkaiden toiveita. Kauhualue on selkeästi rajattu ja sen sisältöä on edellisvuotta hurjempi, josta kertoo jo alueen ikäsuositus 16 vuotta. Kauhuviikon vetonaulat Me emme unohda -kauhutalo ja Sirkuksen salaisuus -livekauhuesitys saivat ensimmäisenä viikonloppuna asiakkailta kauhunkiljahduksien lisäksi kiitosta.

- ”Paljon pelottavampi kuin viimevuotinen”, ”Hyvin peloteltu” ja ”Livenäyttelijät olivat huikeita” ovat mahtavia esimerkkejä saamastamme palautteesta. Castle Hillin -kauhukylän näyttävät lavasteet ovat tehneet myös suuren vaikutuksen moniin kävijöistämme, Linnanmäen ohjelmatuottaja Ella Piesala iloitsee.

Kauhuteemaista iik!weekiä vietetään Linnanmäen Huvipuistossa 17.9. asti joka päivä klo 16-22 (ma-ti 11.-12.9. zombit lepäävät ja puisto on suljettu). Huvipuisto auki la-su klo 13 lähtien. Linnanmäen Huvipuiston alueelle on normaalisti maksuton sisäänpääsy, mutta osaan kauhukohteista tarvitsee rannekkeen tai laitelipun/laitelippuja. Poikkeavat ikäsuositukset on listattu www.linnanmaki.fi/iikweek -sivulla.

Castle Hill

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle. Vuonna 2016 lahjoitettiin 4,3 miljoonaa euroa ja tavoite vuodelle 2017 on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat suomalaista lastensuojelutyötä.

Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2017 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.