Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Digitalisaatio, ympäristöasiat ja osaajatarpeet meriteollisuudessa

Navigate-messut, 16.-17.5., on kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen. Joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa järjestettävä tapahtuma on aikaisempaa suurempi. Tapahtumassa on mukana noin 200 alan yritystä. Tapahtumaan on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Esillä ovat muun muassa viimeaikaiset kehitysaskeleet arktisessa merenkulussa. Seminaarissa kuullaan mm. uusista suomalaisista teknologiaratkaisuista arktisen merenkulun tarpeeseen. Seminaari on osa Navigate-messujen avajaispäivän 16.5. ohjelmaa.

Ristelijärakentamisen tulevaisuuden haasteisiin ja mahdollisuuksiin perehdytään myös heti avajaispäivänä, kun CEO Jan Meyer johdattelee aiheen äärelle.

Tulevaisuuden energialähteet puhuttavat myös. Samoin päivän aikana kuullaan turvallisesta merenkulusta arktisilla merialueilla. Tietoa on tarjolla mm. Ilmatieteen laitoksen menetelmistä.

Toinen messupäivä aloitetaan digitalisaatioaiheilla. Itseohjautuvat alukset, Eurajoen itseohjautuvien alusten testialue ja robottiautot ovat tuolloin puheenaiheina. Meriteollisuuden logistiset ratkaisut ovat esillä omassa seminaarissaan 17.5.

Verkostoitumisella on keskeinen rooli messutapahtumaa. Luvassa on useita yritysten välisiä kohtaamisia matchmaking-tapaamisissa.

Navigate 2018 16.-17.5. Turun Messukeskuksessa. Avoinna kello 10-17.

Katso koko messujen ohjelma osoitteesta: www.navigate.fi
Messujen ohjelma:  http://www.turunmessukeskus.fi/en/program/navigate-program/
Näytteilleasettajat: http://www.turunmessukeskus.fi/en/event-exhibitors/navigate-exhibitors/

Sisäänpääsy kävijöille ilmainen. Kävijöiden ennakkorekisteröinti: https://www.lyyti.fi/reg/NAVIGATE_MaritimeExpoInFinland2018

Toimittajien medialounas Turun Messukeskuksen ravintolasalissa 16.5. kello 11.45-12.30

Paikalla Meriteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja ja Elomatic Oy:n toimitusjohtaja Patrik Rautaheimo, Meriteollisuus ry:n toimitusjohtaja Elina Vähäheikkilä sekä Turun Messukeskus Oy:n toimitusjohtaja Hannele Wolf-Mannila.
Tilaisuuden esityskieli on englanti. Ilmoittautumiset lounaalle: taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi puh. 040 505 6424.

Akkreditointi tapahtumaan toimittajille http://www.turunmessukeskus.fi/medialle/akkreditointi/

Krista Ahonen
projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Varsinais-Suomen suuret rakennusmessut 8.-10.2. – Messutalo ja uutuudet houkuttelevat remontoijia ja rakentajia messuille Turkuun8.2.2019 10:31:44Tiedote

Rakenna & Sisusta -messut tuovat Turun Messukeskuksen 8.-10.2. täyteen rakentamisen ja remontoinnin tuotteita ja palveluita. Viikonlopun aikana Turun Messukeskuksessa järjestetään mm. rakentaja- ja remonttikouluja (Prkk ry) sekä ammattilaisille suunnattu Lounais-Suomen Rakennuspäivä. 2019 tulee olemaan alueella vireän rakentamisen aikaa.

Turun Kirjamessut 4.-6.10. uudistuu - Ensi syksyn messuteemoiksi nousevat teatteri, ilmastonmuutoksen kulttuurivaikutukset ja lukutaito31.1.2019 13:00:00Tiedote

Turun Kirjamessujen tiedote, julkivapaa 31.1.2019 kello 13. Turun Kirjamessujen teemoittelu uudistuu - tulevina vuosina messuteemoiksi nostetaan kirjallisuuden lisäksi rinnalle myös muita taiteenlajeja. Turun Kirjamessut järjestetään 4.-6.10. Turun Messukeskuksessa. Uudistuksen myötä Kirjamessut siirtyy teemoitteluun, jossa poikkitaiteellisen pääteeman ohella on vuosittain yksi tai muutamia keskeisiä ajankohtaisteemoja, jotka käsittelevät kulloinkin ajassa liikkuvia ilmiöitä ja puheenaiheita.

Kutsu: Turun Kirjamessut uudistuu28.1.2019 09:18:29Kutsu

Mediakutsu 28.1. / Turun Kirjamessut 2019. Turun Kirjamessut järjestetään 4.-6.10. Turun Messukeskuksessa. Tämä, vuodesta 1990 järjestetty messutapahtuma, kerää vuosittain yli 20 000 kirjan ystävää saman katon alle. Sadat ajankohtaiset ohjelmanumerot ja kirja- ja kulttuurivieraat kiinnostavat yleisöä. Vuosittain vaihtuvat aiheet ja teemat esittelevät elämän kirjon. Kiinnostavat keskustelut messuilla tuovat esille niin pieniä kuin suuriakin puheenaiheita. Samaan aikaan Kirjamessujen kanssa järjestetään myös Turun Ruoka- ja Viinimessut.

Luontoteemainen messutalo kohoaa Rakenna & Sisusta -messuille21.1.2019 12:45:16Tiedote

Tiedote 21.1.2019. Rakenna & Sisusta -messut Turun Messukeskuksessa esittelevät yleisölle rakennusalan yrityksiä ja osaamista 8.-10.2. Näytteilleasettajia on tapahtumassa noin 250 yritystä, ja tapahtuma onkin lounaisen Suomen alan suurin messutapahtuma. Esillä on mm. lukuisia kauden uutuustuotteita. Rakentajien ja remontoijien tietopaketille on käyttöä, sillä Varsinais-Suomen alueella on myönteistä liikehdintää ja mm. työpaikkoja on hyvin tarjolla.

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15:22Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.