Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Digitalisaatio, ympäristöasiat ja osaajatarpeet meriteollisuudessa

Navigate-messut, 16.-17.5., on kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen. Joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa järjestettävä tapahtuma on aikaisempaa suurempi. Tapahtumassa on mukana noin 200 alan yritystä. Tapahtumaan on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Esillä ovat muun muassa viimeaikaiset kehitysaskeleet arktisessa merenkulussa. Seminaarissa kuullaan mm. uusista suomalaisista teknologiaratkaisuista arktisen merenkulun tarpeeseen. Seminaari on osa Navigate-messujen avajaispäivän 16.5. ohjelmaa.

Ristelijärakentamisen tulevaisuuden haasteisiin ja mahdollisuuksiin perehdytään myös heti avajaispäivänä, kun CEO Jan Meyer johdattelee aiheen äärelle.

Tulevaisuuden energialähteet puhuttavat myös. Samoin päivän aikana kuullaan turvallisesta merenkulusta arktisilla merialueilla. Tietoa on tarjolla mm. Ilmatieteen laitoksen menetelmistä.

Toinen messupäivä aloitetaan digitalisaatioaiheilla. Itseohjautuvat alukset, Eurajoen itseohjautuvien alusten testialue ja robottiautot ovat tuolloin puheenaiheina. Meriteollisuuden logistiset ratkaisut ovat esillä omassa seminaarissaan 17.5.

Verkostoitumisella on keskeinen rooli messutapahtumaa. Luvassa on useita yritysten välisiä kohtaamisia matchmaking-tapaamisissa.

Navigate 2018 16.-17.5. Turun Messukeskuksessa. Avoinna kello 10-17.

Katso koko messujen ohjelma osoitteesta: www.navigate.fi
Messujen ohjelma:  http://www.turunmessukeskus.fi/en/program/navigate-program/
Näytteilleasettajat: http://www.turunmessukeskus.fi/en/event-exhibitors/navigate-exhibitors/

Sisäänpääsy kävijöille ilmainen. Kävijöiden ennakkorekisteröinti: https://www.lyyti.fi/reg/NAVIGATE_MaritimeExpoInFinland2018

Toimittajien medialounas Turun Messukeskuksen ravintolasalissa 16.5. kello 11.45-12.30

Paikalla Meriteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja ja Elomatic Oy:n toimitusjohtaja Patrik Rautaheimo, Meriteollisuus ry:n toimitusjohtaja Elina Vähäheikkilä sekä Turun Messukeskus Oy:n toimitusjohtaja Hannele Wolf-Mannila.
Tilaisuuden esityskieli on englanti. Ilmoittautumiset lounaalle: taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi puh. 040 505 6424.

Akkreditointi tapahtumaan toimittajille http://www.turunmessukeskus.fi/medialle/akkreditointi/

Krista Ahonen
projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.

Robottiautoilua, itseohjautuvia laivoja, tulevaisuuden energialähteitä: Meriteollisuuden kansainvälinen kärkikohtaaminen Turussa toukokuussa23.4.2018 14:46Tiedote

Tiedote 23.4.2018. Meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan toimijat ympäri maailmaa kokoontuvat kansainväliseen tapahtumaan Turkuun 16.-17.5. Navigate-messut Turun Messukeskuksessa sisältävät lähes 200 näytteilleasettajan lisäksi kohdennettuja ajankohtaisseminaareja, verkostoitumistapahtumia ja kokouksia. Paikalla ovat alan kärkipuhujat, ja esille nousevat kansainvälisesti kiinnostavat aiheet, kuten digitaalisuus ja tulevaisuuden energialähteet. Tapahtumaan osallistuu mediaa mm. Yhdysvalloista, Iso-Britanniasta ja Saksasta.

Vuoden Puutarhuri 2018: Mari Helin5.4.2018 14:22Tiedote

Tiedote 5.4.2018. Lounais-Suomen Puutarhayhdistys on valinnut vuoden 2018 Vuoden Puutarhuriksi hortonomi Mari Helinin. Hän on ollut Turun kaupungin palveluksessa vuodesta 1999 ja toimii tällä hetkellä kaupungin infran ylläpitopäällikkönä. Vajaan 20 vuoden aikana Mari on noussut puistosuunnittelijasta kaupungin ympäristöstä vastaavaksi henkilöksi, jonka vastuulla on viheralueiden lisäksi kaiken muunkin yleisten alueiden kuten katujen, metsien ja viljelyalueiden sekä saariston toimivuus ja kehittäminen. Turussa onkin saatu näin yhdistettyä kaikki ihmisten ympäristöön vaikuttavat sektorit saumattomaan yhteistyöhön, mikä alentaa kustannuksia hyvän arkiympäristön luomisessa. Valinta julkistettiin Piha & Puutarha -messujen tiedotustilaisuudessa Turun Messukeskuksessa.