Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Digitalisaatio, ympäristöasiat ja osaajatarpeet meriteollisuudessa

Navigate-messut, 16.-17.5., on kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen. Joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa järjestettävä tapahtuma on aikaisempaa suurempi. Tapahtumassa on mukana noin 200 alan yritystä. Tapahtumaan on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Esillä ovat muun muassa viimeaikaiset kehitysaskeleet arktisessa merenkulussa. Seminaarissa kuullaan mm. uusista suomalaisista teknologiaratkaisuista arktisen merenkulun tarpeeseen. Seminaari on osa Navigate-messujen avajaispäivän 16.5. ohjelmaa.

Ristelijärakentamisen tulevaisuuden haasteisiin ja mahdollisuuksiin perehdytään myös heti avajaispäivänä, kun CEO Jan Meyer johdattelee aiheen äärelle.

Tulevaisuuden energialähteet puhuttavat myös. Samoin päivän aikana kuullaan turvallisesta merenkulusta arktisilla merialueilla. Tietoa on tarjolla mm. Ilmatieteen laitoksen menetelmistä.

Toinen messupäivä aloitetaan digitalisaatioaiheilla. Itseohjautuvat alukset, Eurajoen itseohjautuvien alusten testialue ja robottiautot ovat tuolloin puheenaiheina. Meriteollisuuden logistiset ratkaisut ovat esillä omassa seminaarissaan 17.5.

Verkostoitumisella on keskeinen rooli messutapahtumaa. Luvassa on useita yritysten välisiä kohtaamisia matchmaking-tapaamisissa.

Navigate 2018 16.-17.5. Turun Messukeskuksessa. Avoinna kello 10-17.

Katso koko messujen ohjelma osoitteesta: www.navigate.fi
Messujen ohjelma:  http://www.turunmessukeskus.fi/en/program/navigate-program/
Näytteilleasettajat: http://www.turunmessukeskus.fi/en/event-exhibitors/navigate-exhibitors/

Sisäänpääsy kävijöille ilmainen. Kävijöiden ennakkorekisteröinti: https://www.lyyti.fi/reg/NAVIGATE_MaritimeExpoInFinland2018

Toimittajien medialounas Turun Messukeskuksen ravintolasalissa 16.5. kello 11.45-12.30

Paikalla Meriteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja ja Elomatic Oy:n toimitusjohtaja Patrik Rautaheimo, Meriteollisuus ry:n toimitusjohtaja Elina Vähäheikkilä sekä Turun Messukeskus Oy:n toimitusjohtaja Hannele Wolf-Mannila.
Tilaisuuden esityskieli on englanti. Ilmoittautumiset lounaalle: taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi puh. 040 505 6424.

Akkreditointi tapahtumaan toimittajille http://www.turunmessukeskus.fi/medialle/akkreditointi/

Krista Ahonen
projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Yli 50 näytteilleasettajaa hyvällä asialla – vapaaehtoiset messujen pääsylippumaksut Saaristomeren hyväksi7.11.2018 10:12Tiedote

Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Tapahtumassa on 54 näytteilleasettajaa. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä yhdessä hallissa laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Tiikeri-pomppulinna.

Vapaaehtoiset pääsymaksut Saaristomeren hyväksi - Maksuton venemessutapahtuma Turussa 8.-11.11.31.10.2018 11:40Tiedote

Tiedote 31.10.2018. Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Tapahtuman vapaaehtoiset lipputulot lahjoitetaan Saaristomeren hyväksi. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä, joista suurin osa on uusia. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Pomppulinnamaailman testausta.

Messuhumua Turun Messukeskuksessa viikonloppuna – Twerkkausta, kansainvälinen tankotanssikilpailu ja Onnellisten mummojen muotinäytös26.10.2018 10:30Tiedote

Turun Messukeskuksen tapahtumassa puhutaan viikonloppuna mm. terveydestä, hyvinvoinnista sekä erilaisista terveysväitteistä. Kädentaidot, muoti ja kauneustrendit sekä erilaiset henkisen kasvun puheenvuorot ovat myös vahvasti esillä. Yhteistapahtuma Osaava Nainen, Terve Olo ja Outlet järjestetään Turun Messukeskuksessa 26.-28.10. Vilkkaassa messuviikonlopussa on mukana noin 220 yritystä, ja yleisöllä on mahdollisuus tutustua 130:een ohjelmanumeroon.

Greppa sminktips och hantverkstekniker26.10.2018 10:30Tiedote

Evenemanget Kvinnor som Kan arrangeras tillsammans med evenemangen Må bra och Outlet på Åbo Mässcentrum 26–28.10. Totalt medverkar omkring 220 företag i evene¬manget och därutöver framträder tiotals intressanta gäster med anföranden och infor¬mations¬inslag. Bland annat kommer en intressant paneldiskussion att föras på temat Utmaningar och möjligheter med artificiell intelligens. Arrangör för diskussionen är Henry ry.

Meikkivinkit ja käsityötekniikat haltuun22.10.2018 13:33Tiedote

Osaava Nainen -tapahtuma järjestetään yhdessä Terve Olo ja Outlet-tapahtumien kanssa Turun Messukeskuksessa 26.-28.10. Kaikkiaan noin 220 yritystä osallistuu tapahtumaan ja lisäksi messuilla esiintyy kymmeniä mielenkiintoisia vieraita puheenvuoroineen ja tietoiskuineen. Tapahtumassa käydään muun muassa mielenkiintoinen paneelikeskustelu, jonka aiheena on Tekoälyn haasteet ja mahdollisuudet. Keskustelun järjestää Henry ry.