Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Digitalisaatio, ympäristöasiat ja osaajatarpeet meriteollisuudessa

Navigate-messut, 16.-17.5., on kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen. Joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa järjestettävä tapahtuma on aikaisempaa suurempi. Tapahtumassa on mukana noin 200 alan yritystä. Tapahtumaan on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Esillä ovat muun muassa viimeaikaiset kehitysaskeleet arktisessa merenkulussa. Seminaarissa kuullaan mm. uusista suomalaisista teknologiaratkaisuista arktisen merenkulun tarpeeseen. Seminaari on osa Navigate-messujen avajaispäivän 16.5. ohjelmaa.

Ristelijärakentamisen tulevaisuuden haasteisiin ja mahdollisuuksiin perehdytään myös heti avajaispäivänä, kun CEO Jan Meyer johdattelee aiheen äärelle.

Tulevaisuuden energialähteet puhuttavat myös. Samoin päivän aikana kuullaan turvallisesta merenkulusta arktisilla merialueilla. Tietoa on tarjolla mm. Ilmatieteen laitoksen menetelmistä.

Toinen messupäivä aloitetaan digitalisaatioaiheilla. Itseohjautuvat alukset, Eurajoen itseohjautuvien alusten testialue ja robottiautot ovat tuolloin puheenaiheina. Meriteollisuuden logistiset ratkaisut ovat esillä omassa seminaarissaan 17.5.

Verkostoitumisella on keskeinen rooli messutapahtumaa. Luvassa on useita yritysten välisiä kohtaamisia matchmaking-tapaamisissa.

Navigate 2018 16.-17.5. Turun Messukeskuksessa. Avoinna kello 10-17.

Katso koko messujen ohjelma osoitteesta: www.navigate.fi
Messujen ohjelma:  http://www.turunmessukeskus.fi/en/program/navigate-program/
Näytteilleasettajat: http://www.turunmessukeskus.fi/en/event-exhibitors/navigate-exhibitors/

Sisäänpääsy kävijöille ilmainen. Kävijöiden ennakkorekisteröinti: https://www.lyyti.fi/reg/NAVIGATE_MaritimeExpoInFinland2018

Toimittajien medialounas Turun Messukeskuksen ravintolasalissa 16.5. kello 11.45-12.30

Paikalla Meriteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja ja Elomatic Oy:n toimitusjohtaja Patrik Rautaheimo, Meriteollisuus ry:n toimitusjohtaja Elina Vähäheikkilä sekä Turun Messukeskus Oy:n toimitusjohtaja Hannele Wolf-Mannila.
Tilaisuuden esityskieli on englanti. Ilmoittautumiset lounaalle: taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi puh. 040 505 6424.

Akkreditointi tapahtumaan toimittajille http://www.turunmessukeskus.fi/medialle/akkreditointi/

Krista Ahonen
projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Kansainvälinen Life Science Live -tapahtuma Suomeen19.6.2018 12:10Tiedote

Life Science Live on uusi, kansainvälinen lääketieteen ja terveydenhoidon ammattitapahtuma. Kokonaisuus järjestetään Turun Messukeskuksessa 15.-16.5.2019. Life Science Live -tapahtuman sisällöstä vastaavat Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Turun ammattikorkeakoulu ja Turku Science Park Oy osana HealthTurku-kärkialan kehitystyötä. Turku Science Park Oy järjestää perinteisen HealthBIO-tapahtumansa Life Science Live -tapahtuman yhteyteen. Osana tapahtumakokonaisuutta on myös kaksipäiväinen i-HD (Improved Health Data) konferenssi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.