Kaskas Media luo Slush-viikoksi tutkijatalon Helsingin Lauttasaareen
"Tutkijoille Slush on jännittävä ja tavallisesta päivätyöstä poikkeava kokemus. Haluamme talolla tarjota selkeän vastapainon strobovaloilla ja savulla täytetylle messuhallille", sanoo Skolar Awardin vastuullinen johtaja Aurora Airaskorpi.
Katso video talosta.
Skolar Award -kilpailussa kahdeksan tutkijaa nousee Slushin lavalle ja pitchaa villin tutkimusideansa akateemisen tuomariston ja suuren yleisön edessä. Paras idea voittaa 100 000 euroa tutkimusrahaa, jonka tutkija saa vapaasti käyttää ideansa edistämiseen. Tutkijat majoittuvat talossa finaalia edeltävät neljä päivää tiedeviestinnän valmennusleirillä. Tänä aikana Kaskasin asiantuntijat valmentavat tutkijoita pitchaamaan ja puhumaan medialle sekä sijoittajille.
"Tutkimuspitchauskisassa ei ole kyse vain palkinnosta vaan leiri on tärkeä osa kokonaisuutta. Tutkijat oppivat tiedeviestintätaitoja, joita voivat hyödyntää missä vaan. Samalla eri maista tulevat tutkijat tutustuvat toisiinsa ja jakavat unohtumattoman, arjesta poikkeavan kokemuksen keskenään."
Tutkimusideoita on haettu kaikilta tutkimuksen aloilta ja kaikista maista. Tänä vuonna tutkijapitchien aiheina ovat esimerkiksi valtamerien pelastaminen 3D-printatulla koralliriutalla, selluloosan muuttaminen ruoaksi ja tekoälyyn liittyvien mielikuvien muuttaminen. Finalistit ovat akateemisen tuomariston valitsemia.
Skolar Award on voittoa tavoittelematon, Kaskas Median käynnistämä ja Slushin kanssa yhteistyössä tuotettu hanke, jota rahoittaa seitsemän suomalaista tutkimussäätiötä Helsingin Sanomain Säätiö, Liikesivistysrahasto, Magnus Ehrnroothin Säätiö, Paulon Säätiö, Runar Bäckströmin Säätiö, Saastamoisen Säätiö ja Walter Ahlströmin Säätiö.
Yhteyshenkilöt
Aurora Airaskorpi
Skolar Awardin vastuullinen johtaja
p. +358 50 3411 703
Reetta Rönkä
Skolar Awardin viestintäpäällikkö
p. +358 40 861 7897
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Kaskas Media on tiede- ja asiantuntijaviestintään erikoistunut viestintätoimisto.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kaskas Media
Nytt miljöpris till personerna bakom växtproteinboomen8.12.2021 15:00:00 EET | Tiedote
Blå globen-priset på 100 000 euro gick till utvecklarna av produkterna Härkis och Pulled havre för deras enorma insats för att förändra konsumenternas vardag.
EMBARGO KE 8.12. KLO 15 / Uusi ympäristöpalkinto kotimaisen kasviproteiinibuumin keksijöille8.12.2021 15:00:00 EET | Tiedote
100 000 euron Sininen pallo -palkinto myönnettiin Härkiksen ja Nyhtökauran kehittäjille valtavasta muutosvaikutuksesta kuluttajien arkeen.
Viljelykasvien hyvinvointia selvittävä tutkija voitti 100 000 euron palkinnon Slushissa22.11.2019 15:31:03 EET | Tiedote
Kahdeksan uransa alussa olevaa tutkijaa pitchasi uusia tutkimusideoitaan Slushin ja Skolarin tutkimusideoiden pitchauskilpailun finaalissa perjantaina. Pääpalkinnon, eli 100 000 euron tutkimusrahoituksen voitti kasvien vointia tulkkaavaa alkometriä kehittävä VTT:n tutkija Thomas Hausmaninger.
Kutsu medialle: Tutkimusideoiden pitchausta kirkossa18.11.2019 07:00:00 EET | Kutsu
Keskiviikkona Kallion kirkko raikaa tutkimusta! Tervetuloa Research Pitching Goes to Church -tapahtumaan keskiviikkona 20.11. klo 18–20.
Slushin ja Skolarin kisa tuo tutkijat pitchaamaan kirkkoon6.11.2019 07:00:00 EET | Tiedote
Research Pitching Goes to Church -tapahtuma pidetään Kallion kirkossa keskiviikkona 20. marraskuuta klo 18-20.