Kaskas Media luo Slush-viikoksi tutkijatalon Helsingin Lauttasaareen

Tiedeviestintään keskittynyt Kaskas Media asuttaa tänä vuonna Slushissa työtään pitchaavat tutkijat merenrantahuvilaan. Skolar House liittyy Kaskas Median ja Slushin yhteistyössä järjestämään Skolar Award -tutkimuspitchauskilpailuun, joka toteutuu tänä vuonna neljättä kertaa.
Kuva: Vilja Pursiainen/Kaskas Media

"Tutkijoille Slush on jännittävä ja tavallisesta päivätyöstä poikkeava kokemus. Haluamme talolla tarjota selkeän vastapainon strobovaloilla ja savulla täytetylle messuhallille", sanoo Skolar Awardin vastuullinen johtaja Aurora Airaskorpi.

Katso video talosta.

Skolar Award -kilpailussa kahdeksan tutkijaa nousee Slushin lavalle ja pitchaa villin tutkimusideansa akateemisen tuomariston ja suuren yleisön edessä. Paras idea voittaa 100 000 euroa tutkimusrahaa, jonka tutkija saa vapaasti käyttää ideansa edistämiseen. Tutkijat majoittuvat talossa finaalia edeltävät neljä päivää tiedeviestinnän valmennusleirillä. Tänä aikana Kaskasin asiantuntijat valmentavat tutkijoita pitchaamaan ja puhumaan medialle sekä sijoittajille.

"Tutkimuspitchauskisassa ei ole kyse vain palkinnosta vaan leiri on tärkeä osa kokonaisuutta. Tutkijat oppivat tiedeviestintätaitoja, joita voivat hyödyntää missä vaan. Samalla eri maista tulevat tutkijat tutustuvat toisiinsa ja jakavat unohtumattoman, arjesta poikkeavan kokemuksen keskenään."

Tutkimusideoita on haettu kaikilta tutkimuksen aloilta ja kaikista maista. Tänä vuonna tutkijapitchien aiheina ovat esimerkiksi valtamerien pelastaminen 3D-printatulla koralliriutalla, selluloosan muuttaminen ruoaksi ja tekoälyyn liittyvien mielikuvien muuttaminen. Finalistit ovat akateemisen tuomariston valitsemia.

Skolar Award on voittoa tavoittelematon, Kaskas Median käynnistämä ja Slushin kanssa yhteistyössä tuotettu hanke, jota rahoittaa seitsemän suomalaista tutkimussäätiötä Helsingin Sanomain Säätiö, Liikesivistysrahasto, Magnus Ehrnroothin Säätiö, Paulon Säätiö, Runar Bäckströmin Säätiö, Saastamoisen Säätiö ja Walter Ahlströmin Säätiö.

Aurora Airaskorpi
Skolar Awardin vastuullinen johtaja
p. +358 50 3411 703

Reetta Rönkä
Skolar Awardin viestintäpäällikkö
p. +358 40 861 7897

Kuva: Vilja Pursiainen/Kaskas Media

Kaskas Media
Mechelininkatu 3D

Kaskas Media on tiede- ja asiantuntijaviestintään erikoistunut viestintätoimisto.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Kaskas Media